Hybridy BMW by mohli jazdiť v mestách „nútene“ čisto na elektrinu

0

Automobilka BMW hovorí, že by mohla svoje plug-in hybridné vozidlá nastaviť tak, aby sa pri jazde mestom automaticky prepli do čisto elektrického režimu. K čomu by to bolo dobré?

Člen predstavenstva BMW pre vývoj, Klaus Froehlich, sa prezentoval zaujímavou myšlienkou, ktorá môže teoreticky odbremeniť mestá o istú dávku emisií CO2, či o niečo zjednodušiť vodičom plug-in hybridných automobilov nemeckej značky život.

Takéto vozidlo by totiž mohlo vďaka prepojeniu s navigáciou automaticky vypnúť spaľovací motor, keď bude prechádzať mestom, ktoré bojuje s vysokou mierou znečistenia vzduchu, cituje Froehlicha portál Reuters.

Demonštrácia pre nemecké mestá

BMW svoju technológiu aktuálne demonštruje úradom nemeckých miest, ktoré môžu byť nútené zakázať vjazd starým dieselovým vozidlám, aby splnili pravidlá EÚ v oblasti kvality ovzdušia. Napríklad Hamburg sa stal máji prvým nemeckým mestom, ktoré vytvorilo nízkoemisné zóny, kde majú zakázané vjazd naftové vozidlá, ktoré nespĺňajú emisnú normu Euro 6.

A Hamburg nie je jediným európskym mestom s nízkoemisnými zónami. Pochváliť sa nimi môže napríklad Brusel, Kodaň, Paríž, Atény, Rím, Miláno, Lisabon, Göteborg, Madrid či Londýn. Na absolútny zákaz vjazdu dieselov sa už pripravujú v Londýne, Stuttgarte, Osle, Aténách, Madride, Antverpách, Tokiu, Dillí či Mexico City. A ďalšie mestá budú určite pribúdať.

Význam v rámci bezemisných zón

Vráťme sa ale ešte k technológii od BMW. Môžeme predpokladať, že motoristi, ktorí si kúpia plug-in hybridný automobil, budú chcieť využívať potenciál elektrického pohonu naplno. Lenže v prípade zriadenia bezemisnej zóny by mohli mať problém, pretože nemôžu dokázať, že budú jazdiť čisto na elektrinu. Navyše nie každí musí mať v danej chvíli dostatok „šťavy“ na bezemisnú jazdu.

Táto technológia by teda mohla umožniť vodičom plug-in hybridov jazdiť aj vrámci týchto bezemisných zón, spoločne s plnohodnotnými elektromobilmi.

Eliminácia nezodpovedného správania

Navyše, ako ukázal prieskum vo veľkej Británií, zamestnanci firiem či úradov, ktorí jazdili na pracovných plug-in hybridoch, využívali ekologický pohon len minimálne dôsledkom čoho dosahovali spotrebu a emisie CO2 podobné bežným autám. Takže systém od BMW by dokázal eliminovať aj nezodpovedné správanie takýchto vodičov.

Dôležitý je určite dojazd

V kontexte spomínaného bude určite dôležitý aj elektrický dojazd plug-in hybridných vozidiel. A to nielen z hľadiska zostatkového dojazdu, ale aj toho celkového. Ak bude tento typ vozidiel ponúkať všeobecne dostatočný elektrický dojazd, ktorého automatizované využívanie by vodiča výraznejšie neobmedzovalo, resp. nelimitovalo na nasledujúcej trase, nemal by to byť až taký výrazný zásah do slobody využívania pohonu vlastného automobilu.

Keď sa pozrieme na elektrický dojazd najnovšej generácie plug-in hybridov od BMW, zistíme, že BMW 330e ponúka dojazd 60 km (NEDC), reálne teda okolo 45 km a BMW X5 xDrive45e 80 km (NEDC), reálne teda okolo 60 km. A to by teoreticky malo postačovať väčšine vodičov na každodenné „elektrické“ dochádzanie za prácou v rámci mestskej a prímestskej prepravy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW a Mercedes údajne chystajú alianciu, najmä kvôli elektromobilite
Porsche a BMW spustili nabíjaciu stanicu, ktorá zabezpečí 100 km dojazd za 3 min
BMW sa pripravuje na výrobu elektrického sedanu i4

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár