Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny

9

BYD Sea Lion 07 ako jeden z najočakávanejších čínskych elektromobilov vstupuje na domáci trh. Je považovaný za priameho konkurenta Tesly Model Y, pričom na čínskom trhu stojí podstatne menej. A časom by sa mohol objaviť aj v Európe.

Weby CnEVpost a CarNewsChina informujú, že elektrický crossover strednej triedy BYD Sea Lion 07 je prvým modelom, ktorý vyrástol na novej platforme „e-Platform 3.0 Evo“. Tá má pritom ešte integrovanejšie pohonné ústrojenstvo „12 v 1“ oproti predchodcovi s integráciou na úrovni „8 v 1“. Ponúka tiež rýchlejšie nabíjanie či vyššiu bezpečnosť.

Špecifikácie

Novinka od BYD je vďaka rozmerom 4 830 x 1 925 x 1 620 x 2 930 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) o niečo väčšia ako Tesla Model Y, ktorá meria 4 750 x 1 921 x 1 624 x 2 890 mm. Za Teslou však zaostáva v oblasti batožinového priestoru, keď ponúka objem 500 l + 58 l (frunk).

Na domácom trhu je BYD Sea Lion 07 dostupný v 4 verziách. 3 ponúkajú pohon zadnej nápravy a top verzia pohon všetkých kolies. Základná verzia disponuje výkonom 170 kW, krútiacim momentom 380 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,3 s, 71,8-kWh LFP batériou BYD Blade a dojazdom 550 km (podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC).

Dve stredné verzie ponúkajú výkon 230 kW, krútiaci moment 380 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s, 80,64-kWh LFP batériu BYD Blade a dojazd 610 km (CLTC). A top verzia disponuje výkonom 390 kW, krútiacim momentom 690 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,2 s, 80,64-kWh LFP batériou BYD Blade a dojazdom 550 km (CLTC).

Všetky 4 verzie sa majú z 10 na 80 % nabiť za 25 min. A z 80 na 100 % SoC to má trvať ďalších 18 min. Ohľadom maximálnej rýchlosti sa spomína hodnota 225 km/h, zrejme to však neplatí pre všetky verzie.

byd sea lion 07

Zdroj: BYD via Cnevpost.com

Výbava a cena

Elektromobil BYD Sea Lion 07 je tiež prvým modelom značky, ktorý je vybavený ADAS systémom „DiPilot 100″ s 12 ultrazvukovými radarmi, radarmi s vlnovou dĺžkou 5 mm a 11 kamerami, vďaka čomu poskytuje autonómne funkcie 2. úrovne. Novinka ponúka aj 15,6″ centrálny dotykový displej, 50“ head-up displej s rozšírenou realitou, hlasové ovládanie, ambientné osvetlenie, audiosystém Dynaudio s 12 reproduktormi, napájanie pre notebook, karaoke systém, NFC bezkľúčový vstup či 11 airbagov.

byd sea lion 07 interier

Zdroj: BYD

Čo sa týka cien, spomínané verzie stoja v Číne 189 800 RMB (24 300 €), 199 800 RMB (25 600 €), 219 800 RMB (28 200 €), resp. 239 800 RMB (30 800 €) RMB. A to je podstatne nižšia cena ako v prípade Tesly Model Y – 249 900 (RWD), 290 900 (LR AWD), resp. 354 900 RMB (Performance), čo je v prepočte cca 32 100, 37 300, resp. 45 500 €.

Spustenie dodávok modelu BYD Sea Lion 07 na domáci trh je naplánované na koniec tohto mesiaca. Prípadná dostupnosť na medzinárodných trhoch zatiaľ nie je známa. Je však pravdepodobné, že časom príde aj na európsky trh, kde má BYD veľké ambície.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y
„Lacný“ elektromobil BYD Seagull príde do Európy ako „nový model“
Nio prinesie do Európy elektromobil za menej ako 30 000 € aj konkurenta Modelu Y
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. podla mna bude v Europe skor ako si myslime.
    Otazka ci ludia u nas na toto auto cakaju.
    Za mna su cinske telefony a cinske auta v zone ktora je pre mna nepriatelna.

  2. Zona je nepriatelna, ale ak bude cena skutocne o 30-40% nizsia nez konkurencia (co je uz i tak pomerne lacna tesla 3 a Y oproti zbytku eu-mobilkam), tak sa skutocne nikto nebude zastavovat nad tym, ze ma cinske auto nejake muchy, alebo ze posiela „spionazne“ videa z eu na nejaky cinsky vladny (vojensky) server. Cena je proste kral. Pri nizkej, sme ochotny tolerovat vela kompromisov.
    Konkretne, co vidiet z testov, tak BYD neurcuje presne dojazd, nepocita s nabijacimi zastavkami, je o 20-30% menej efektivne nez špička (tesla, hyundai), nepozna nabijacie body v gps, navigacia je biedna. Inak vo vsetkych ostatnych aspektoch ako je remeselne vypracovanie, interier, podvozok uplne plnohodnotne auto.

Pridajte komentár