Novinky ohľadom elektromobilu VW ID.1 s cenou okolo 20 000 €

10

Volkswagen už dlhšiu dobu avizuje vstupný elektromobil „VW ID.1“ s cenou začínajúcou pod 20 000 €. A aktuálne informácie ohľadom tohto modelu pred pár dňami poskytol šéf značky VW. Následne sa objavila aj správa o ukončení rokovaní VW a Renaultu ohľadom spoločného vývoja cenovo dostupného elektromobilu.

Na trh európsky trh začínajú postupne prichádzať menšie a cenovo dostupnejšie elektrické modely. Očakáva sa pritom aj ofenzíva zo strany čínskych výrobcov. A na tieto výzvy reaguje aj Volkswagen.

Práce prebiehajú, osud je neistý

VW krátko po minuloročnom predstavení koncepčného subkompaktného hatchbacku VW ID. 2all, ktorý má prísť v sériovej podobe na trh okolo rokov 2025 – 2026, oznámil, že pracuje aj na menšom elektromobile Volkswagen ID.1 s cenou pod 20 000 €.

A nedávno sa šéf značky VW Thomas Schäfer pre portál Carmagazine vyjadril aj ohľadom vývoja projektu vstupného elektromobilu, ktorý sa zvykne v médiách označovať ako VW ID.1. Schäfer pritom uviedol, že musia ponúknuť model, ktorý sa zaradí pod Volkswagen ID.2 a pracujú na tom.

Podľa šéfa VW je však náročné vyvinúť cenovo dostupný elektromobil bez kompromisov, ktorý je v súlade s DNA značky. VW ID.1 s cenou začínajúcou pod 20 000 € tak podľa Schäfera stále nie je hotová vec.

Šéf VW pritom hovorí, že chce tento elektromobil zrealizovať, avšak nie za každú cenu. Aktuálne sa podľa neho skúma, či je tento model uskutočniteľný s dojazdom 300 km. Takže sa zdá, že o osude ID.1 rozhodne najmä to, či je VW schopný vyrobiť malý konkurencieschopný elektromobil s dojazdom okolo 300 km, ktorý bude môcť s očakávaným ziskom predávať za cenu okolo 20 000 €.

Rozhodnutie ohľadom osudu vyvíjaného elektromobilu segmentu A, ktorý by bol nástupcom VW e-Up, podľa Schäfera padne do leta. A ak bude projekt pokračovať, „VW ID.1“ by mal prísť na trh pravdepodobne v roku 2027.

Rokovania s Renaultom mali skončiť

Šéf VW pre Carmagazine tiež uviedol, že v prípade VW ID.1 zvažujú až 4 biznis scenáre. Vrátane spolupráce s externým partnerom (v tomto smere sa spomínala spolupráca s Renaultom), interného „poolingu“ či škálovania naprieč rôznymi regiónmi.

Nie dlho po týchto Schäferových slovách priniesla agentúra Reuters neoficiálnu správu, že spoločnosti Volkswagen a Renault ukončili rokovania ohľadom spoločného vývoja cenovo dostupného elektromobilu. Reuters sa pritom odvoláva na 4 nemenované zdroje. A podľa jedného z nich mala spolupráca stroskotať hlavne kvôli tomu, že Renault chcel vozidlo vyrábať vo svojom závode.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Lacné“ Nammi 01, ktoré príde aj do SR, odhalilo WLTP dojazd a nové meno
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Stellantis predstavil plán zavádzania čínskych elektromobilov na európsky trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Kto potrebuje od takého auta 300km dojazd? Jazdil som na e-Up aj trasy 350km za deňa a pohoda, dva krát trocha pauzy na nabíjače (aby som mohol po diaľnici letieť 120+…). Bežné lietačky po okolí, do 200km, bez nabíjania. Malá modifikácia e-Up a už mohli mať trh s malými autami pod kontrolou… To auto je oproti Springu napríklad úplne iný level jazdy. V meste to dovoľuje také (mrštné) manévre že až. Škoda ho že sa už nevyrába. Ani ten dnes všade natrepaný „televízor“ to nemá, všetko pekne na tlačidlá, perfektne dosupné…

    • Plne súhlasím, prečo vyvíjať koleso, keď už bolo vyvinuté, teraz vo forme eUp! Máme síce len verziu s 18,7 kWh batériou, ale ako druhé auto doma a na cesty po kraji je výborný. Spotreba 9 kWh/100km v lete mu umožňuje slušný dojazd aj keď dúfam, že v rámci prípadnej výmeny starých batérií (čo zatiaľ zďaleka nehrozí) bude možnosť vymeniť ich za silnejšiu verziu.

    • Presne! Ja potrebujem každý deň 50km, čiže 100 je aj s rezervou. Kde zobrali takú dogmu, že 300km. To asi preto že sa popálili na Up-e. Ale tie predávali v čase keď sa dal kúpiť ešte Rumun za 7000 euro. Teraz je už trh úplne inde a dnes by Up a CitiGo s doletom 150km boli s cenou 15-16000-eri bestsellerom. Ale nieeee – Oni majú politiku. Tak nech si ju strčia za klobúk. Počkáme na čínu. Keď Číina pochopí, že ich trh nieje v Nemecku, ale tu, vo východnej riti, tak sa aj my dočkáme.

  2. Prešpekulovali to, najprv chceli predávať drahšie (= predražené) modely a až potom lacnejšie (lacnejšie pre nich znamená výlučne miniautá pre trpazlíkov). Mali to urobiť ako Číňania, predávať od začiatku lacné aj drahé a boli by v suchu.

  3. Prečo stále niekto tvrdí, a automobilky zvlášť, že elektromobil do 20.000 musí byť „malý“ !!!! Autá pre EU majú mať 4 metre a viac! Lacné autá majú „len“ slušnú základnú výbavu. Čo je na tom drahé a nepochopiteľné !!!

    • Presne, pod 4m, je to už nepoužiteľné. Iba ak pre mestá nad 2melony. Mne by stačilo 4m auto aj s dojazdom 100km. Už som sa zmieril, že aj tak budem musieť mať nejaký normálny dechtoprd v garáži, na dovolenky a po tejto banánovej republike, ale na každodenné jazdenie aspoň 4m.

  4. Pri cene battery packu 130€ za kWh (a klesa) sa stale neda vyrobit auto do 20 000€ ? Stacilo upgradovat e-UP na sucasnu technologiu a proste konecne zacat predavat!

Pridajte komentár