Nové plug-in hybridné BMW X5 má podstatne vyšší elektrický dojazd aj výkon

0

Nové BMW X5 dostalo plug-in hybridný pohon novej generácie. Vďaka nemu je vozidlo lepšie po všetkých relevantných stránkach. Nesie nové označenie BMW X5 xDrive45e iPerformance a má podstatne vyšší výkon a elektrický dojazd, ako aj lepšiu jazdnú dynamiku a efektivitu prevádzky.

BMW X5 4. generácie je vo všeobecnosti zaujímavým SUV vyššej strednej triedy. Nás však zaujíma predovšetkým jeho plug-in hybridná verzia xDrive45e iPerformance s novou pohonnou jednotkou. Napriek tomu, že sa jedná o plug-in hybrid, môžeme ho považovať za čiastočného konkurenta Tesly Model X. Tej by totiž mohol ukradnúť časť zákazníkov. Pozrime sa preto, čo ponúka.

Lepší “športovec”

Pod kapotou nájdeme 3-litrový benzínový 6-valec s výkonom 210 kW (286 k) a elektromotor s výkonom 82 kW (112 k). Celkový výkon novinky vzrástol v porovnaní s predchodcom o nezanedbateľných 60 kW, a to na hodnotu 290 kW (394 k). Maximálny krútiaci moment teraz dosahuje až 600 Nm, čo predstavuje nárast o 150 Nm.

Vďaka tomu zrýchli toto neľahké hybridné SUV z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, t.j. o celú sekundu rýchlejšie ako v prípade predchodcu. Maximálna rýchlosť BMW X5 xDrive45e iPerformance je 235 km/h (+ 5 km/h). “Maximálka” na čisto elektrický pohon sa zastaví na hodnote 140 km/h (+ 20 km/h).

Takmer 3-násobné navýšenie elektrického dojazdu

Najpodstatnejšieho vylepšenia sa na našu veľkú radosť dočkal dojazd vozidla na elektrickú energiu. Ten vzrástol z 30 na 80 km. Avšak podľa zastaralej “optimistickej” normy NEDC. V reálnej prevádzke tak môže očakávať dojazd do 60 km, čo je taktiež slušná hodnota.

Výrobca zatiaľ neprezradil kapacitu Li-Ion batérie, ktorá je integrovaná do podlahy vozidla. Avšak na základe uvádzaného dojazdu a spotrebe 23 kWh/100 km by mal mať akumulátor kapacitu okolo 18,4 kWh.

4×4 aj čisto na elektrinu

Ďalšou podstatnou zmenou oproti predchodcovi je, že pohon oboch napráva je dostupný aj v prípade, že jazdíte čisto na elektrický alebo čisto na spaľovací motor. Plug-in hybridný pohon predchádzajúcej generácie umožňoval jazdu s pohonom 4×4 len v hybridnom režime, keďže každý z motorov poháňal len jednu z náprav.

Ďalšie špecifikácie

Plug-in hybridný pohon prináša teoretickú spotrebu 2,1 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 49 g/km. Vybral si však aj svoju daň, a to v podobe menšieho kufra. Ten má objem 500 l (1 716 l po sklopení zadných sedadiel), čo je cca o 150 l menej ako v prípade spaľovacích verzií. Vďaka batérii integrovanej do podlahy má však nižšie ťažisko, a teda aj o čosi lepšiu ovládateľnosť a stabilitu v zákrutách. Podrobné informácie o novom BMW X5 nájdete v našom článku Nové BMW X5 predstavené…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW poodhalilo elektromobil novej generácie. Predstaví ho o pár dní
Nová generácia BMW i8 by mala disponovať podstatne vyšším výkonom
Nové BMW 3 a X3 dostanú plug-in hybridný pohon novej generácie. Čo prinesie?

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): BMW

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!