Od dnes platí zákaz vjazdu dieselových automobilov v prvom nemeckom meste

0

V súvislosti so zákazom vjazdu dieselových či celkovo spaľovacích vozidiel sa spomína už dlhší čas viacero miest, vrátane slovenských. V nemeckom Hamburgu však vstupuje do platnosti už dnes. Ako obmedzenie zasiahne tamojších vodičov a čo plánujú v tejto súvislosti slovenské mestá?

Hamburgský zákaz sa týka automobilov s dieselovým pohonom, s výnimkou tých nových, ktoré spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6. Spočiatku bude platiť len v rámci dvoch ulíc vo štvrti Altona. Prvá ulica meria 580 a druhá 1 600 metrov. Tento zákaz sa však bude postupne rozširovať a o pár rokov by mal platiť v celom meste.

Výnimky samozrejmosťou

Zákaz sa okrem nových dieselov netýka ani obyvateľov daných ulíc, ako aj vozidiel záchranných a smetiarskych služieb. Ostatní musia využiť obchádzky. Zákaz zasiahne minimálne 214 000 domácich vozidiel, ktoré tvoria až 2/3 z celkového počtu registrovaných áut v 2. najväčšou nemeckom meste.

zakaz vjazdu dieselovych automobilov

Zdroj: Fabian Bimmer/Reuters

Ďalšie metropoly zákaz pripravujú

Hamburg nie je jediným európskym mestom s nízkoemisnými zónami. Pochváliť sa nimi môže napríklad Brusel, Kodaň, Paríž, Atény, Rím, Miláno, Lisabon, Göteborg, Madrid či Londýn. Na absolútny zákaz vjazdu dieselov sa už pripravujú v Londýne, Stuttgarte, Osle, Aténách, Madride, Antverpách, Tokiu, Dillí či Mexico City. A ďalšie mestá budú určite pribúdať.

TIPY:
Jaguar I-Pace dostal slovenské ceny. Má Tesla Model X problém?
Bezdrôtová nabíjačka BMW: Nabíjanie je jednoduchšie ako tankovanie
Elektrické Porsche Mission E otestované bývalým jazdcom Formuly 1. Jeho dojmy?

Čo Slovensko?

Na Slovensku umožňuje legislatíva vytváranie nízkoemisných zón od roku 2017, a to v rámci kompetencií samospráv. Minulý rok sa v tejto súvislosti spomínali mestá Bratislava, Prešov, Trenčín, Košice a najmä Žilina. V Žiline už bolo dokonca na spadnutie finálne hlasovanie v rámci mestského zastupiteľstva. Všetko však stopli obyvatelia centra mesta, v ktorom mala nízkoemisná zóna vzniknúť.

V Bratislave sa aktuálne preberajú možné vplyvy takýchto zón. V Košiciach majú byť nízkoemisné zóny predmetom verejnej diskusie.

Zdroje: Guardian, Dennik N, Pravda, titulná fotografia: sicurauto.it 

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár