Elektrické SUV Opel Frontera s cenou od 29 000 € odhalilo aj dojazd

8

Automobilka Opel nedávno odhalila nový elektromobil Opel Frontera Electric, ktorý sa bude vyrábať na Slovensku. A aktuálne ho predstavila o niečo detailnejšie. Prezradila pritom približnú cenu, dojazd či to, že bude dostupný aj v 7-miestnej konfigurácii.

Opel informuje, že na prvých európskych trhoch bude čoskoro možné objednať elektromobil Opel Frontera Electric, ktorý bude pravdepodobne blízkym príbuzným nedávno odhaleného elektromobilu Citroen e-C3 Aircross.

Až 7 miest či špeciálny strešný stan

Nemecká značka popisuje svoju novinku ako „kompaktné SUV pre outdoorových fanúšikov a rodiny“. Citroen pritom model e-C3 Aircross s dĺžkou 4,39 m, ktorý takisto ako Frontera ponúkne aj 7-miestnu konfiguráciu, radí do segmentu B, čiže medzi subkompakty. Takže sa zdá, že oba modely budú balansovať niekde medzi segmentmi B a C.

opel frontera electric

Zdroj: Opel

Výrobca ohľadom elektromobilu Opel Frontera Electric aktuálne uvádza, že ponúkne batožinový priestor s objemom cez 450 l, resp. 1 600 l po sklopení zadného radu sedadiel a strechu s nosnosťou 240 kg. Voliteľnou výbavou pritom bude strešný stan s rebríkom navrhnutý špeciálne pre tento model.

Dojazd, výbava a cena

Základná verzia elektrickej Frontery bude disponovať dojazdom cez 300 km (WLTP). A „Long Range“ verzia ponúkne „cca 400 km“ (WLTP).

opel frontera electric

Zdroj: Opel

V interiéri nájdeme napr. „inovatívnu stanicu pre smartfón“, 4 USB porty či dva 10″ displeje. Centrálny dotykový displej infotainmentu však bude štandardom až vo vyššej výbave GS. Základná verzia si tak zrejme bude musieť vystačiť držiakom/dokom pre smartfón, ktorý sa po nainštalovaní príslušnej aplikácie premení na zariadenie umožňujúce prístup k hudbe, rádiu, hovorom či navigácii. Základné ovládanie aplikácie by pritom malo byť možné aj cez tlačidlá na volante.

opel frontera electric interier

Zdroj: Opel

Aktuálne padla aj zmienka o cene. Opel Frontera Electric bude možné v Nemecku „čoskoro“ objednať za sumu od približne 29 000 €, čo je cca o 5 000 € viac ako v prípade hybridnej verzie.

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový Opel Grandland s e-pohonom ponúkne dojazd až 700 km
Citroën odhalil menšie „cenovo dostupné“ elektro-SUV s až 7-miestnou konfiguráciou
Kia poodhalila „dostupnejší“ elektromobil EV3, ktorý príde na trh tento rok
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Sklamanie, zakladna verzia ma dojazd 300km a Long Range 400km.
    To je proste malo .
    V zime odratajme 30% a na dialnici pri 130kmh dalsich 20% a uz to nie je ziadna hitparada.
    Ak k tomu priratam spolahlivost automobiliek v koncerne Stelantis tak by so to neriskoval a kupu by som velmi dokladne zvazil.

    • Treba si počkať na bližšie špecifikácie. Treba si uvedomiť, že ide o menšie auto v segmente, ktorý nie je moc zastúpený. Ak ignorujeme Stellantis, tak najbližšie k tomu má asi Volvo EX30. Tu bude záležať od parametrov a ceny vyšších verzií, či dokáže byť Opel konkurencieschopný.

      Opel Frontera určite nie je prelomové BEV na dlhé jazdenie, ale pre rodinu na dochádzanie do práce a výlety po okolí by mohlo ísť o zaujímavú alternatívu, ak bude cena nastavená správne. Veď ani to Volvo EX30 nemá ktovieaký dojazd v základe – 344 km za cenu o 8000 vyššiu.

  2. EV je vhodné spíše na denní dojíždění do práce než na dálkové trasy a cesty po dálnici, kde má velkou spotřebu. Mě osobně z toho důvodu stačí menší dojezd a na dálky mám spalovák.

  3. STELANTIS z princípu nemá a nebude mať dobé EV autá, pretože používa univerzálnu platformu pre ICE/BEV. Výsledkom je zaostalý produkt a vysoká cena. Chudobnejúca stredná vrstva v Európe sa začína čoraz viac orientovať na cenu, kvalitu a úžitkovú hodnotu vo vyváženom pomere. A čoraz viac si dáva pozor na marketingové vymývanie mozgov.

    Možno v budúcnosti sa to zmení a možno prepredané autá od čínskych značiek niečo zmenia. Pretože manažéri tohto tragikomického zoskupenia sú ukážkovo nekompetentní. Odporúčam pozrieť videá a pochopíte…

Pridajte komentár