Tesla Model S je elektromobil vyrábaný americkou spoločnosťou Tesla, ktorej výkonným riaditeľom je známy vizionár Elon Musk. Model S je luxusnou limuzínou s jazdnými vlastnosťami športových automobilov. Karoséria je 5-dverová, typu liftback. Veľkou devízou Modelu S je jeho vysoko nadštandardný dojazd a výkon. Cena Modelu S sa pohybuje od 71 100 € (bez DPH) po takmer dvojnásobnú sumu, v závislosti od kapacity batérie a výkonu. Tesla je prešpikovaná mnohými technologickými „vychytávkami“. Jednou z nich je určite Tesla Autopilot.
Elektromobil je poháňaný 3-fázovým elektromotorom na striedavý prúd, ktorého vynálezcom bol Nikola Tesla. Vyrába sa v závode Tesla Factory v kalifornskom Fremonte. V holandskom Tilburgu sa nachádza montážny závod, kde sa Modely S skladajú z komponentov dovezených z USA. To výrazne znižuje colné poplatky.
Tesla Motors nemá na Slovensku zastúpenie. Priamy predaj tak u nás nie je možný. Záujemcovia si môžu Model S objednať prostredníctvom oficiálnej internetovej stránky tesla.com alebo napríklad v najbližšom Tesla Store, ktorý sa nachádza vo Viedni
ZOZNAM KAPITOL
XIV. SERVIS
XV. AUTOPILOT
XVI. FACELIFT 2016
XVII. PREDAJE
XVIII. CENA
XIX. ŠTANDARDNÁ VÝBAVA
XX. PRÍPLATKOVÁ VÝBAVA
XXI. AKO OBJEDNAŤ MODEL S?
XXII. TESTOVACIA JAZDA
XXIII. OCENENIA
XXIV. ZAJAZDI SI!
História
Automobil Tesla Model S bol prvýkrát ohlásený v tlačovej správe z 30. júna 2008. Trištvrte roka na to (26. marca 2009) bol predstavený prototyp s kódovým menom WhiteStar. Prvých 10 Modelov S bolo odovzdaných svojím majiteľom 22. júna 2012. Stalo sa tak pri slávnostnom otvorení výrobného závodu Tesla Motors vo Fremonte, ktorý má rozlohu 510 000 m².
Na internete sa v roku 2013 objavili obrázky verzie Tesla Model S Kombi, resp. ST či Wagon. Jednalo sa však o počítačovú grafiku od známeho automobilového „manipulátora“ Theofila China. Tesla Motors doteraz nepotvrdila možnú výrobu kombi verzie Modelu S.
Dizajn Modelu S navrhol americký dizajnér Franz von Holzhausen. Ten začínal ako hlavný dizajnér v General Motors, kde navrhol Saturn Sky a Pontiac Solstice. Bol asistentom hlavného dizajnéra, ktorý navrhol Volkswagen New Beetle. Neskôr pracoval ako šef-dizajnér pre pobočku Mazdy v Severnej Amerike, kde navrhol napríklad koncept Mazda Kabura. V súčastnosti je šéf-dizajnérom Tesla Motors.
Tesla Model S špecifikácie
Rozmery
Max. priestor pre hlavu vpredu: 986 mm
Max. priestor pre hlavu vzadu: 897 mm
Min. priestor pre nohy vpredu: 1 084 mm
Min. priestor pre nohy vzadu: 900 mm
Šírka na úrovni ramien vpredu: 1 465 mm
Šírka na úrovni ramien vzadu: 1 397 mm
Šírka na úrovni bokov vpredu: 1 397mm
Šírka na úrovni bokov vzadu: 1 390 mm
Ďalšie údaje
Počet miest na sedenie: 5 dospelých os.
+ 2 deti (príplatkový rad sedadiel)
Polomer otáčania: 11,3 m
Rozloženie hmotnosti: 48/52
Koef. odporu vzduchu: Cd = 0,24
Svetlá výška
Svetlá výška (štandardný podvozok): 145 mm
Svetlá výška pri podvozku so Smart Air Suspension
je automaticky aj manuálne nastaviteľná v rozsahu: 116 – 160 mm
Objem predného batožinového priestoru: 150 l
Objem zadného batožinového priestoru: 745 l
Objem zadného batožinového priestoru
po sklopení zadných sedadiel: 1 645 l
Celkový objem batožinového priestoru: 895 l
Celkový objem batožinového priestoru
po sklopení zadných sedadiel: 1 795 l
*Model S 60: 2 108 kg
*Model S 60D: 2 141 kg
Model S 75: 2 108 kg
Model S 75D: 2 141 kg
Model S 90D: 2 196 kg
Model S P90D: 2 239 kg
Model S 100D / P100D: –
*Verzie 60 a 60D majú od výroby inštalovanú batériu s kapacitou 75 kWh, ktorá je však softvérovo obmedzená na 60 kWh. To je dôvod rovnakej hmotnosti ako pri verziách 75 a 75D.
Tesla model S základné rozmery
Celková dĺžka: 4 979 mm, celková šírka: 2 187 mm, rázvor náprav: 2 960 mm. základná výška: 1 445 mm.
DOPLNENÉ! Predný kufor Tesly sa dá otvoriť aj bez kľúča. Bezpečnostná chyba?
#tagy: tesla model s specs, specification, ground clearance, dimensions, length, weight, interior
TECHNOLÓGIE a „vychytávky“
Tesla Autopilot 2.0 (update)
Autopilot 2.0 je pre Model S dostupný od verzie softvéru 7.0 a umožňuje:
- Autonómne udržiavanie Modelu S v jazdnom pruhu.
- Jednoduchú zmenu jazdného pruhu (napr. pri obiehaní na diaľnici) vyhodením smerovky.
- Riadenie rýchlosť pomocou adaptívneho tempomatu.
- Varovanie vodiča pred možnou kolíziou z boku.
- Samočinné „núdzové“ riadenie pomocou integrácie kamier, GPS a adaptívneho tempomatu.
- Nájdenie vhodného parkovacieho miesta a autonómne parkovanie (vrátane pozdĺžneho).
Autopilot je súčasťou príplatkovej výbavy. V rámci objednávky Modelu S stojí 2 800 €. V prípade dodatočnej aktivácie 3 300 €.
Doplnené! Elektromobily Tesla sú od 19. októbra 2016 vybavené novým Autopilot hardvérom, ktorý umožňuje plne autonómne riadenie vozidla. Podrobné informácie nájdete v našom článku o Tesla Enhanced Autopilotovi.
DOPLNENÉ!
VIDEO: premávka očami nového Autopilota Tesla
Vďaka systému Tesla Autopilot došlo k zníženiu nehodovosti o takmer 40 %
Pokročilé funkcie systému Tesla Autopilot 2.0 by mali znížiť nehodovosť až o 90 %
Model S na diaľkové ovládanie (summon)
Model S je možné ovládať na diaľku prostredníctvom tzv. summon aplikácie v mobilnom telefóne, ale aj kľúčom od vozidla. Majiteľ tak môže svoju Teslu vyparkovať z úzkeho parkovacieho priestoru, bez toho aby sa snažil nastúpiť za sťažených podmienok a riskoval „oškrenie“ dverí. Rovnako praktické je to pri parkovaní do, resp. z, úzkej garáže. Auto navyše vie dať „pokyn“ garážovej bráne, aby sa sama otvorila, resp. zatvorila. Aplikácia je funkčná len v prípade, že mobil „detekuje“ kľúč od automobilu.
Always-On Max Temp Control
Always-On Max Temp Control je funkcia, ktorá dohliada na to, aby teplota v interiéri odstaveného vozidla neprekročila 40 °C. Inšpiráciou pre jej vznik sa stali úmrtia detí a domácich zvierat, ktoré boli zapríčinené prehriatím interiéru v automobiloch odstavených počas horúcich letných dní priamo na slnku. Podrobné informácie nájdete v samostatnom článku Nová funkcia Tesly môže zachrániť množstvo životov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nová aktualizácia od Tesly zvýši efektivitu batérie počas chladných dní
Smart Air Suspension
Smart Air Suspension je adaptívny podvozok s nastaviteľným vzduchovým pružením od Mercedesu (Airmatic). Pomocou nastavenia tlmičov Bilstein je možné upraviť zdvih Modelu S, t.j. svetlu výšku a to v rozmedzí 116 až 160 mm nad vozovkou. Zdvih 160 mm by mal stačiť na prekonanie väčšiny bežných mestských obrubníkov. Pri zvyšovaní rýchlosti auta dochádza k automatickému znižovaniu svetlej výšky z dôvodu optimalizácie jazdných vlastností, aerodynamiky a tým pádom aj dojazdu. Nastavenie je možné vykonať aj manuálne prostredníctvom infotainment panelu. Riadiaci systém Modelu S si dokáže tieto nastavenia zapamätať a priradiť ku konkrétnym GPS súradniciam. To je užitočné, keď pravidelne jazdíte určitú trasu, na ktorej je napr. úsek s nespevneným povrchom (poľná cesta). Systém môže automaticky zvýšiť svetlú výšku vozidla (offroad mód), keď sa Model S priblíži k tomuto úseku cesty.
UPDATE: Od roku 2017 je Tesla Model S vybavená vlastným systémom vzduchového pruženia.
P.S.: Tesla model S používa aj ďalšie komponenty od Mercedes-Benz: riadenie, „prevodové“ ústrojenstvo, páčky tempomatu, elektrické ovládanie okien, dažďové senzory a volič jazdného režimu.
Digitálna prístrojová doska so 17″ infotainmentom
Stelesnením digitálnej prístrojovej dosky sú dva veľké multi-dotykové displeje s vysokým rozlíšením. Menší z nich, z uhlopriečkou 12,3 palca (31 cm), nahrádza tradičný panel s „budíkmi“. Je orientovaný pred vodiča v hornej polovici volantu. Poskytuje informácie o rýchlosti, spotrebe energie, úrovni nabitia, dojazde ako aj výstupy z aktívnych zariadení, napríklad navigácie Garmin alebo aktuálny režim prevodovky (parkovací, neutrálny, spiatočka, jazda).
Na stredovej konzole sa nachádza obrovský multi-dotykový displej infotainmentu s uhlopriečkou 17 palcov (54 cm). Ten je mierne orientovaný na vodiča a z hľadiska funkcionality je rozdelený na 4 horizontálne časti. Prvá časť je rozdelená na 2. riadky. V hornom sa zobrazujú stavové symboly, „skratky“ k možnostiam nabíjania, HomeLink, jazdný režim, verzia firmvéru, IČ vozidla, Bluetooth. Druhý riadok poskytuje prístup k aplikáciám vrátane médií, Google Maps navigácii, stavu energie, web kamere a telefónu.
Ďalšie dve časti sú vyhradené pre aktívne aplikácie, ktoré potrebujú pre svoju funkcionalitu veľký zobrazovací priestor. Napríklad navigácia či internetový prehliadač. Spodná časť je vyhradená pre základné ovládacie prvky Modelu S ako ovládanie okien, dverí, zámkov, osvetlenia, hlasitosti či klimatizácie.
Ako ste si mohli všimnúť, v Modeli S sú implementované dva navigačné systémy. Jeden v infotainmente na stredovej konzole, ktorý využíva Google Maps. Ten je závislí od pripojenia na internet. Druhý, v čelnej prístrojovej doske, je od Garminu a funguje ako štandardný navigačný systém s vlastným hardvérovým GPS modulom. Garmin podporuje automatické nasmerovanie automobilu k najbližšej nabíjacej stanici, v prípade slabej kapacity batérie.
Prístrojová doska aj infotainment „poháňa“ nezávisle na sebe výkonná SoC platforma nVidia Tegra 3 3D Visual Computing. Jej integrovaný čip obsahuje 8 špecializovaných procesorov, vrátane multi-jadrového ARM procesora a grafického čipu. O audio, video či vykresľovanie obrázkov sa starajú samostatné procesory. Celý systém „beží“ na Linuxovej distribúcii Ubuntu.
Viac informácií o funkciách infotainmentu.
Adaptívne full LED svetlomety
Model S je štandardne vybavený adaptívnymi full LED svetlometmi. Tie obsahujú 14 dynamických troj-polohových LED svietidiel. Full LED technológia svetlometov zlepšuje viditeľnosť vozovky za nepriaznivých svetelných podmienok. Aktívnemu natáčanie svetlometov výrazne zvyšuje bezpečnosť v zákrutách.
Bio-Weapon Defense Mode
Bio-Weapon Defense Mode je režim biologickej ochrany. Pozostáva zo systému filtrácie vzduchu na báze HEPA filtrov. Odstraňuje 99,97% škodlivých častíc z výfukových plynov, ako aj všetky alergény, baktérie a ostatné kontaminanty ovzdušia.
Zdroj obrázkov: tesla.com
Tesla Model S motor a prevodovka
Pohonnou jednotkou Modelu S je trojfázový štvorpólový asynchrónny elektromotor s medeným rotorom. Motor veľkosti väčšieho melónu je štandardne integrovaný do zadnej nápravy. Tá využíva otvorený diferenciál. Prevodovka je jednostupňová a má pevný prevodový pomer 9,73:1.
Tesla ponúka Model S sa aktuálne ponúka v 3 verziách, ktoré majú pohon oboch náprav:
- Tesla Model S 75D – základná verzia s kapacitou batérie 75 kWh.
- Tesla Model S 100D – verzia so 100 kWh batériou vyladená na čo najväčší dojazd.
- Tesla Model S P100D – verzia so 100 kWh batériou vyladená na čo najväčší výkon. Obsahuje upgrade „Ludicrous Mode„.
Pohon AWD (4×4) zabezpečujú dva elektromotory, pričom každý z nich je integrovaný na jednu nápravu. Nápravy nie sú mechanický prepojené a na oboch je otvorený diferenciál. Distribúciu výkonu riadi elektronika.
Model P100D („Performance“) je vybaveným dvojitým elektromotorom zadnej nápravy.
#Tagy: tesla model s engines specifications, technical specs, gearbox
Výkon a jazdné vlastnosti
Výkon elektromotora je definovaný výkonom batérie, resp. jej kapacitou a samozrejme počtom a typom motorov. Čím vyššia je kapacita batérie, tým viac energie dokáže dodať elektromotoru, čo má za následok vyšší krútiaci moment a výkon motora. Ak je však výkon motora limitovaný pre väčší odber energie z väčších batérií, prejaví sa to vyšším dojazdom. Všetko záleží od továrenského nastavenia, ktoré obmedzuje výkon elektromotora. Avšak aj samotný vodič si môže do istej miery prostredníctvom nastavení vozidla zvoliť, akým spôsobom s energiou z batérie naloží. A to či ju použije k vyššiemu výkonu motora, alebo ňou bude šetriť kvôli vyššiemu dojazdu.
Tesla Model S – výkon a jazdné vlastnosti:
Celkový výkon pohonnej jednotky (RWD): 285 kW
Maximálna rýchlosť: 210 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 5,8 s
Krútiaci moment: 430 Nm
Dojazd (*NEDC/EPA): 400/340 km
Celkový výkon pohonnej jednotky (AWD): 386 kW
Maximálna rýchlosť: 210 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 5,4 s
Krútiaci moment: neznámy
Dojazd (*NEDC/EPA): 408/351km
Celkový výkon pohonnej jednotky (RWD): 285 kW
Maximálna rýchlosť: 225 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 5,8 s
Krútiaci moment: neznámy
Dojazd (*NEDC/EPA): 480/401 km
Celkový výkon pohonnej jednotky (AWD): 386 kW
Maximálna rýchlosť: 225 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 4,4 s
Krútiaci moment: neznámy
Dojazd (*NEDC/EPA): 490/417 km
Celkový výkon pohonnej jednotky (AWD): 386 kW
**Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 4,4 s
Krútiaci moment: 658 Nm
Dojazd (*NEDC/EPA): 557/473 km
Celkový výkon pohonnej jednotky (Performance AWD): 515 kW
**Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 3,2 s
Krútiaci moment: 967 Nm
Dojazd (*NEDC/EPA): 509/430 km
Celkový výkon pohonnej jednotky: neznámy
**Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 4,3 s
Krútiaci moment: neznámy
Dojazd (*NEDC/EPA): 632/539 km
Celkový výkon pohonnej jednotky (Performance AWD): 568 kW
**Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 2,4 s
Krútiaci moment: 931 Nm
Dojazd (*NEDC/EPA): 613/507 km
*NEDC (New European Driving Cycle), EPA (Environmental Protection Agency)
**Elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť
Automobilka Tesla ponúkala v minulosti Model S aj vo verziách Model S 40, 70, 70D, 85, 85D, P85+, P85D. Verziu so 40 kWh batériou zrušila kvôli nízkemu dopytu. Pri ostatných verziách bola navýšená kapacita batérie na 75 resp. 90 kWh a tým pádom došlo aj k premenovaniu verzií na Model S 75 resp. 90.
DOPLNENÉ!
Tesla Model S P100D je po aktualizácii najrýchlejšie akcelerujúcim automobilom na svete!d
Tesla Model S P100D dosiahla v teste na dynamometri extrémny krútiaci moment 1248 Nme!
Test výkonu Tesly Model S pri rôznych úrovniach nabitia batérie
Ludicrous Mode
Majitelia Modelu S si môžu za cca 9 000 € dokúpiť jazdný „režim“ Ludicrous mode. Vďaka nemu sa skráti čas akcelerácie z 0 – 100 km/h o 10 % a z nuly na elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h o 20 %. Nejedná iba o softvérový upgrade na diaľku. Úprava automobilu trvá okolo 14 hodín a zahŕňa aj implementáciu špeciálnej poistky. Tá dokáže pracovať s prúdom o sile 1 500 ampérov, čo je o 200 ampérov viac ako pri bežnej poistke.
UPDATE: Ludicrous Mode je od roku 2017 štandardnou výbavou verzie P100D.
Najvýkonnejšia Tesla Model S P100D s módom Ludicrous má zrýchlenie na úrovni najrýchlejších super-športov za milióny eur. Rýchlosť 100 km/h dosiahne za neuveriteľné 2,4 s. Pre porovnanie Bugatti Veiron a Chiron to zvládnu za 2,5 s. LaFerrari na to potrebuje „až“ 3 sekundy. Ludicrous je nástupcom Insane mode.
#tagy: tesla model s kw horsepower
Tesla Model S v závodoch Electric GT
Od roku 2017 (update: 2018) budú jazdiť elektromobily Tesla Model S v rámci pretekov Electric GT. Jedná sa o šampionát elektromobilov pod hlavičkou FIA. Electric GT je v podstate „elektrickou“ verziou závodov FIA GT Series. V prvom ročníku bude štartovať 20 Modelov S, v rámci 10 tímov. V ďalších ročníkoch by mali pribudnúť aj elektromobily iných značiek. Preteky sa budú jazdiť na 7 európskych okruhoch. Podrobné informácie o seriály Electric GT nájdete v našom článku Tesly Model S budú jazdiť preteky FIA Electric GT.
Závodiť budú upravené elektromobily Tesla Model S P85 (update: P100D). Podrobné informácie a špecifikácie týchto závodných špeciálov nájdete v našom článku Toto je závodný špeciál Model S pre šampionát Electric GT.
Batéria
Batéria Modelu S je chladená kvapalinou, ktorá udržiava stálu teplotu batérie. To zabraňuje jej prehrievaniu a eliminuje riziko vznietenia. Batéria je chránená titánovým krytom. Pri havárii sa napájanie batérie automaticky vypne.
Batériový blok sa skladá z lítium-iónových článkov, ktoré využívajú vylepšenú technológiu nikel-kobalt-hliníkových katód od Panasonicu. Vo všeobecnosti sa ale technológia týchto člankov výrazne nelíši od batérií, ktoré sa požívajú na napájanie spotrebnej elektroniky, napr. mobilných telefónov.
Batériový článok vľavo, batériový blok tvorený 16 modulmi vpravo. Zdroje: cleantechnica.com, insideevs.com
85 kWh batéria Modelu S 85 s hmotnosťou 540 kg sa skladá so 7 104 li-ion článkov uložených v 16 moduloch zapojených do série. Každý modul obsahuje 6 skupín po 74 článkov, ktoré sú zapojené paralelne. Články sa podobajú klasickým „tuškovým“ batériám. Ich výška je 65 mm a priemer 18 mm. Energetická hodnota batériových článkov je 265 Wh/kg. Analytici odhadujú, že výrobné náklady na batériový blok Modelu S tvoria 22 % z celkových nákladov na výrobu vozidla.
DOPLNENÉ! Tesla spustila v Gigafactory výrobu novej generácie batériových článkov
Tesla Motors poskytuje na batérie 8 ročnú záruku. Tá sa ale nevzťahuje na stratu kapacity. Podľa prieskumov je však pokles kapacity relatívne zanedbateľný. Po prvých 50 000 km dochádza k strate 5 % a každých ďalších 50 000 km pripraví batériu o 1 % kapacity. V dobe, keď je elektromobil nečinný, dochádza k samovoľnému vybíjaniu batérie na úrovni 1,1 kWh za noc, čo sa rovná cca 5 km dojazdu. Viac informácií o degradácii kapacity batérie nájdete v našom článku Aká je reálna strata kapacity batérie Modelu S?
Batérie vyrába Tesla Motors vo svojej špecializovanej továrni na výrobu batérií, ktorú nazýva Gigafactory. Tá sa nachádza v Storey County v Nevade (USA). Výroba tu bola presunutá z pôvodného závodu Tesla Factory v prvom štvrťroku 2016.
DOPLNENÉ! „Hacker“ zistil skutočné hodnoty kapacity batérií elektromobilov Tesla
#tagy: tesla model s baterry type capacity, weight, types
Nabíjanie
Základnou výbavou Tesly Model S je Single Charger nabíjačka s výkonom 11 kW. Maximálna rýchlosť nabíjania v domácej sieti je pri Single Charger 55 km/h. Táto nabíjačka je súčasťou automobilu. K nej dostane zákazník mobilný konektor s adaptérmi pre zásuvky s napätím 230 a 400 V. S touto výbavou je možné nabíjať elektromobil kdekoľvek, kde je elektrická zásuvka (napr. na verejných nabíjacích staniciach či doma) alebo na nabíjacích staniciach Tesla Supercharger.
Nabíjanie cez Supercharger je pre majiteľov elektromobilov Tesla doživotne zdarma. Doplnené! To však už neplatí pre vozidlá zakúpené po 15. januári 2017! Je možné dokúpiť konektory pre nabíjanie aj na iných typoch nabíjacích staníc, ako napr. CHAdeMO. Typ zásuvky resp. nabíjacej stanice určuje rýchlosť nabíjania.
V rámci domácnosti sa odporúča nabíjanie v noci, v čase kedy sú najnižšie ceny elektriny. Model S stačí pripojiť do siete a pomocou dotykového displeja digitálnej konzoly alebo mobilnej aplikácie zvoliť čas pre spustenie nabíjania. Za zhruba 1800 € (v cene je zahrnutá aj inštalácia do vozidla) je možné dokúpiť Dual Charger, čiže dvojitú nabíjačku, ktorá dokáže nabiť batérie 2-krát rýchlejšie. V podstate sa jedná o doinštalovanie a prepojenie ďalšej 11 kW single charger nabíjačky.
Táto možnosť je však dostupná len pre staršie Modely S, pretože do faceliftovanej verzie, nie je možné doinštalovať druhú palubnú nabíjačku. Novú verziu (po facelifte) je však možné pri objednávke nakonfigurovať s výkonnejšou nabíjačkou Single Charger, ktorá má namiesto pôvodných 11 kW, zvýšený nabíjací výkon na 16,5 kW. Výkonnejšiu nabíjačku je možné inštalovať aj dodatočne v servisoch Tesla.
DOPLNENÉ: Tesla chystá update štandardnej palubnej nabíjačky. Tá by mala mať výkon 16,5 kW, čo bude znamenať rýchlosť nabíjania presne medzi terajším Single Chargerom (11 kW) a Dual Chargerom (22 kW).
Podrobné informácie o nabíjacích staniciach na Slovensku, v Česku a celkovo v Európe, a to aj s mapami, nájdete v našom článku Nabíjacie stanice na Slovensku, v Česku a Európe. Palubný systém Modelu S obsahuje funkciu vyhľadania najbližšej nabíjacej stanice ako aj kompletnú mapu nabíjacích staníc, takže nie je problém zvoliť optimálnu trasu, pri jazde na dlhú vzdialenosť.
Tesla Supercharger je najvýkonnejšia nabíjacia stanica na svete. Za 20 minút dokáže nabiť batériu až na 50 až 80 % (v závislosti od kapacity batérie). Tesla Model S využíva na nabíjanie batérie aj regeneratívne brzdenie, nazývané aj ako systém rekuperácie. Pri brzdení dochádza k premene kinetickej energie automobilu na elektrickú energiu, ktorou sa batéria priebežne dobíja. K samotnej rekuperácii dochádza už pri nepatrnom spomaľovaní elektromobilu, bez nutnosti stlačenia brzdového pedála.
Stav kapacity batérie je možné skontrolovať jednoducho na diaľku prostredníctvom mobilnej aplikácie. Informácie o prevádzkových vlastnostiach, výkone a verziách batérií Modelu S nájdete v časti výkon a jazdné vlastnosti.
AKO DLHO SA TESLA NABÍJA?
To záleží od viacerých faktorov, ale predovšetkým od výkonu palubnej nabíjačky a nabíjacej zásuvky nabíjacej stanice alebo tej bežnej domácej.
Podrobné informácie o nabíjaní nájdete v sekcii Nabíjanie, kde detailne popisujeme DOBY NABÍJANIA, typy nabíjacích staníc, princíp nabíjania, poplatky za nabíjanie, celkové náklady na domáce nabíjanie, podrobnú kalkulačku dojazdu a cien za nabíjanie a veľa užitočných rád.
Ak vás zaujíma, čo robiť v prípade, že sa batéria elektromobilu Tesla úplne vybije, prečítajte si náš článok Čo robiť, keď sa Tesle vybije batéria a ako tomu zabrániť?
Tesla Model S dojazd
Za najväčšiu slabinu elektromobilov je vo všeobecnosti považovaný ich dojazd. Pri konštrukcii Modelu S podriadila Tesla svoje najväčšie úsilie práve eliminácii tohoto neduhu. Prepojením extrémne nízkeho koeficientu odporu vzduchu, vysokej efektivity batérie, systému rekuperácie a aktívnych prvkov dosiahli vývojári z Tesla Motors suverénne najvyšší dojazd pre sériovo vyrábaný elektromobil.
Dizajn automobilu je prísne podriadený aerodynamike. Model S má koeficient odporu vzduchu Cd = 0,24, čo z neho robilo v roku 2014 najaerodynamickejší sériovo vyrábaný automobil na svete. Kvôli optimalizovaniu obtekania vzduchu okolo auta, boli kľučky zapracované do „tela“ dverí. Tie sa automaticky vysunú, keď sa k elektromobilu priblíži majiteľ s kľúčom.
Aerodynamike sa podriaďuje dokonca aj svetla výška vozidla, ktorá sa automaticky upravuje podľa aktuálnej rýchlosti. Čím rýchlejšie Model S ide, tým nižší je jeho zdvih. Tým sa eliminuje zväčšovanie odporu vzduchu, ktorý pri zvyšujúcej sa rýchlosti, konštantne narastá. Aerodynamické vlastnosti zlepšuje aj neprítomnosť nasávacej mriežky chladiča, ktorú samozrejme Tesla nepotrebuje.
Tesla Modelu S – dojazd podľa *NEDC a **EPA
- NEDC / EPA: 400 km / 340 km
- NEDC / EPA: 408 km / 351 km
- NEDC / EPA: 480 km / 401 km
- NEDC / EPA: 490 km / 417 km
- NEDC / EPA: 557 km / 473 km
- NEDC / EPA: 509 km / 430 km
- NEDC / EPA: 632 km / 539 km
- NEDC / EPA: 613 km / 507 km
*NEDC (New European Driving Cycle) – testovanie uskutočňované v laboratórnych podmienkach podľa tzv. nového Európskeho jazdného cyklu.
EPA (Environmental Protection Agency) – výpočty uskutočnené americkou agentúrou pre životné prostredie.
Dojazd v praxi samozrejme ovplyvňuje množstvo osobitých faktorov ako rýchlosť automobilu, okolitá teplota, využitie energie pre klimatizáciu alebo vykurovanie, veľkosť kolies a s tým súvisiaci valivý odpor. Všetky tieto atribúty zakomponovala Tesla Motors do svojho oficiálneho kalkulátora dojazdu. Ten je dostupný na ich stránke v časti Range per Charge.
#tagy: tesla model s distance, range
Spotreba a náklady na prevádzku
Agentúra pre ochranu životného prostredia EPA uskutočnila v rokoch 2012 až 2015 výskum zameraný na spotrebu energie elektromobilu Tesla Model S s 85 kWh batériou. EPA v roku 2010 zaviedla tzv. ekvivalent spotreby paliva pre elektromobily a hybridy. Označuje sa ako MPGe a vyjadruje ekvivalent prejdených míľ (1 = 1,61 km) na 1 galón (3,79 l) benzínu. Pre vytvorenie reálnej predstavy o ekvivalentnej spotrebe benzínu pre Európana, uvádzame v nasledujúcej tabuľke aj prepočet MPGe na l/100 km
- 89 MPGe = 2,64 l/100 km = 24 kWh/100 km
- 88 MPGe = 2,7 l/100 km = 24 kWh/100 km
- 99 MPGe = 2,6 l/100 km = 23 kWh/100 km
- 1,23 $ = cca 1,1 €
- 750 $ = cca 670 €
* 45 % km najazdených po diaľnici, 55 % v meste. 1 galón benzínu = 33,7 kWh. Cena el. energie zahrnutá pri výpočtoch: 0,13 $/kWh (cca 0,116 €). Cena el. energie v SR (priemer podľa Eurostatu za rok 2015): 0,15 €/kWh.
Uvádzané ročné náklady sa vzťahujú na domáce nabíjanie. Pripomínam, že majitelia Modelu S môžu nabíjať svoj elektromobil bezplatne na staniciach Tesla Supercharger, čím sa náklady na energiu samozrejme znižujú. Na Slovensku je však zatiaľ len jedna takáto nabíjacia stanica. Ak vás zaujímajú ceny za nabíjanie na bežne dostupných slovenských nabíjacích staniciach a aktuálne ceny elektriny pre domácnosti, navštívte našu sekciu batérie a nabíjanie.
Interiér
Dominantou interiéru Modelu S je bez pochyby jeho digitálna prístrojová doska. Pozostáva z dvoch veľkých multi-dotykových displejov. Menší 12,3 palcový nahrádza klasický panel s budíkmi. Na stredovej konzole zas tróni obrovský 17 palcový displej infotainmentu. Pomocou neho je možné upravovať všetky nastavenia Modelu S ako napr.:
- Tuhosť riadenia
- Citlivosť akcelerátora
- Zdvih vzduchového pruženia
- Ovládanie klimatizácie a všetkých prvkov v kabíne
Do systému sú integrované:
- Médiá: AM/FM rádio, online rádio, internetové rádio „na vyžiadanie“ (on-demand), Bluetooth®, podpora a správa externých USB audio zariadení.
- Kamerový systém: umožňuje kontrolu priestoru v okolí Modelu S, nahrávanie a ukladanie dát pre potreby škodovej udalosti.
- Google Maps™ s funkciou hlásenia aktuálnych dopravných informácií.
- Informačný systém o spotrebe a zostatkovej energii v reálnom čase.
- Kalendár s možnosťou synchronizácie dát z existujúcich kalendárov.
- Inteligentná navigácia zohľadňujúca aktuálnu dopravnú situáciu.
- Hlasové ovládanie nastavení Modelu S a mobilného telefónu pomocou Bluetooth.
- Internetový prehliadač
Podrobnejšie informácie o infotainmente a digitálnej prístrojovej doske nájdete v časti Technológie a „vychytávky“.
Tretí rad sedadiel
Tesla model S štandardne pojme 5 cestujúcich. Za príplatok 2 600 € / 3 500 € (po dodaní) je však možné auto dovybaviť o detský rad sedadiel. Tie sa montujú do zadného kufra proti smeru jazdy. Súčasťou sú 5-bodové pretekárske bezpečnostné pásy. Detskí pasažieri sú limitovaný výškou. Dieťa musí mať kvôli bezpečnostným pásom nad 94 cm. A taktiež hmotnosťou, 16 až 35 kg. Pre zvýšenie bezpečnosti je do takto vybaveného automobilu inštalovaný dvojitý zadný nárazník.
Výbava interiéru
O tom, že Model S patrí k prémiovým sedanom, nie je aj vďaka luxusnej výbave interiéru žiadnych pochýb.
Tesla je už v základnej výbave nadštandardne vybaveným automobilom. Veď základná výbava interiéru zahŕňa:
- Digitálnu prístrojovú dosku s dvoma displejmi (12,3″ a 17″) a pokročilým infotainmentom
- Kožou čalúnené športové sedačky
- El. nastaviteľné predné sedačky s vyhrievaním
- Časti interiéru čalúnené Alcatarou
- Drevené obloženie
- Automatickú 2-zónovú klimatizáciu
- Multifunkčný volant
- Lakťovú opierku
- Stredovú konzolu s odnímateľnými prepážkami
- Úchyty Isofix pre 3 detské sedačky
Príplatková výbava interiéru:
- režim biologickej ochrany interiéru Bio-weapon Defense Mode
- Filtrácia výfukových plynov
- Vyhrievanie všetkých sedadiel
- Vyhrievaný volant
- Lakťová opierka a volant v koži
- Prístrojová doska v kombinácii kože, alcantary a nappa
- Ambientné LED osvetlenie interiéru a kľučiek dverí
- El. otváranie a zatváranie kufra
- Bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu
- Ultra High Fidelity audio sústava – 12 reproduktorov + subwoofer
#tagy: tesla model s interior, 17-inch screen
Bezpečnosť
Pri stavbe bezpečnostnej „klietky“ Modelu S boli použité technológie z vesmírneho programu NASA. A to predovšetkým pri konštrukcii hliníkových častí, ktoré chránia pasažierov pri bočnom náraze. Celá karoséria je zo spevneného hliníku. Kritické časti sú navyše zosilnené vysoko-pevnostnou oceľou.
Výhodou elektromobilu z hľadiska bezpečnosti je to, že vpredu nemá motor. Tým sa významne zväčšuje deformačná zóna, ktorá pohlcuje energiu z čelného nárazu. K tomu prispievajú aj dvojité 8-uholníkové lišty umiestnené pozdĺž prednej časti karosérie, ktoré efektívne pohlcujú neželanú energiu. Ťažisko Tesly je vďaka batériám uloženým v podlahe veľmi nízko, čoho dôsledkom je výborná stabilita a zníženie rizika prevrátenia. Blok batérie sa vyznačuje vysokou pevnosťou a zvyšuje tak torznú tuhosť karosérie. Batérie sú navyše zo spodnej časti karosérie chránené titánovým krytom. O včasné zabrzdenie sa vpredu starajú brzdy Brembo so štvor-piestikovými strmeňmi.
Samozrejmosťou je prítomnosť najmodernejších aktívnych bezpečnostných systémov ako 8 airbagov, systém automatického núdzového brzdenia, upozornenie pri vybočení z jazdného pruhu, kontrola slepého uhla, el. stabilizačné systémy, kontrola trakcie, ABS.
Tesla Model S sa v roku 2013 stal najbezpečnejším automobilom, ktoré kedy bolo testované bezpečnostnou agentúrou NHTSA. Tá je americkým ekvivalentom u nás dobré známeho konzorcia Euro NCAP, ktoré podrobuje automobily nárazovým skúškam, tzv. crash testom. Obe nezávislé inštitúcie udelili Modelu S plný počet hviezdičiek.
Doplnené! Model S vletel vo vysokej rýchlosti pod kamión, vodič odišiel z vraku po vlastných
Tesla Model S záruka
Tesla Motors poskytuje na Model S všeobecnú 4-ročnú záruku s obmedzením na 80 000 km. To znamená, že po prekročení hranice 80 000 km, záruka zaniká bez ohľadu na vek automobilu. Na batériu a pohonnú jednotku platí 8-ročná záruka bez obmedzenia počtu km.
Pokiaľ si Model S objedná slovenský zákazník prostredníctvom internetovej stránky ako „other Europe“ alebo v showroomoch Tesla Stores či Galleries ako slovenský zákazník, môže si uplatniť záruku a servis v najbližšom európskom centre Tesla. Pre Slovákov to znamená Tesla Store vo Viedni. Ak by bol však Model S zakúpený či objednaný napríklad cez americkú sieť Tesla, musel by si uplatňovať záruku a servisné nároky v USA.
#tagy: tesla model s warranty
Tela Model S servis
Servisné prehliadky Modelu S v autorizovaných servisoch sú spoplatnené, tak ako to štandardne býva aj pri iných automobilových značkách. Avšak tieto servisné prehliadky nie sú povinné. To znamená, že záruka na Model S nie je podmienená pravidelnými „návštevami“ autorizovaného ani iného servisu.
Je možné si predplatiť servisné prehliadky na 4 roky v servisných centrách Tesla Motors. Služba zahŕňa 1 prehliadku ročne do 80 000 najazdených km a stojí 2000 €. V cene je diagnostika vozidla na diaľku a náklady na prácu a materiál, ktoré sa vzťahujú na:
- výmenu brzdových platničiek, kotúčov a kvapaliny
- vyváženie kolies a celkovej geometrie
- servis stieračov
Servis nezahŕňa výmenu pneumatík. Servisný balík je možné dokúpiť len 30 dní od vyzdvihnutia automobilu.
DOPLNENÉ! Tesla zavádza nové servisné balíky: viac služieb za viac peňazí
Tesla Motors ponúka aj tzv. službu Tesla Ranger. Jedná sa o možnosť privolať na požadované miesto servisného technika. Služba je spoplatnená minimálnou sumou 100 € a je závislá od vzdialenosti najbližšieho servisného centra. Výjazd technika však nie je v rámci Tesla Ranger garantovaný. Nemusí byť k dispozícii pre všetky trhy či konkrétne miesta. Viac informácií o záruke a servise Modelu S v rámci „other Europe“ regiónu.
DOPLNENÉ! Tesla vyhrala prieskum spokojnosti zákazníkov Consumer Reports 2016
O dlhodobej spoľahlivosti Tesly Model S sa dočítate aj na webe OAPA.sk.
#tagy: model s maintenance cost
Facelift 2016
V apríli 2016 predstavila automobilka Tesla faceliftovanú verziu svojho Modelu S. Z hľadiska dizajnu sa udiali zmeny len v prednej časti automobilu. Konkrétne došlo modernizácii prednej „masky“, inšpiráciou ktorej bola decentná „ozdoba“ inak holej prednej časti Modelu X.
Predné svetlomety dostali novú full LED technológiu s aktívnym troj-polohovým natáčaním LED svietidiel. Klimatizácia Modelu S dostala nové HEPA filtre v rámci balíka biologickej ochrany Bio-weapon Defense Mode. Obe vylepšenia sú k dispozícii v rámci príplatkového balíka Premium Upgrades Package za 2 800 €.
Do interiéru pribudli 2 vzory dreveného obloženia, Dark Ash Wood a Figured Ash Wood. Kým prvé menované je možné zvoliť v rámci základnej výbavy, za druhé sa pripláca 700 €.
Inovovaná bola aj základná nabíjačka Modelu S. 11 kW Single Charger má teraz 48 ampérovú technológiu nabíjania, namiesto pôvodnej 40 ampérovej. Nabíjanie by tak malo byť o niečo rýchlejšie. To však platí len pre Model S pre americký trh. Verzie pre Európu boli aj budú dodávané so 48 ampérovými nabíjačkami.
Tesla Model S predaj
Tabuľka s predajmi Modelu S v krajinách s najvyšším podielom predaja.
Krajina | Celkovo | Podiel | 1. polrok 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 |
USA | 74 861 | 57.8% | 11 700 | 25 202 | 16 689 | 18 650 | 2 620 |
Nórsko | 11 303 | 8.7% | 1 241 | 4 039 | 4 040 | 1 983 | N / A |
Čína | 5 524 | 4.3% | * | 3025 | 2 499 | N / A | N / A |
Holandsko | 5 334 | 4.1% | 866 | 1 805 | 1 468 | 1 195 | N / A |
Kanada | 4 396 | 3.4% | 806 | 201 | 847 | 638 | 95 |
Dánsko | 3 355 | 2.6% | 47 | 2 736 | 460 | 112 | N / A |
Nemecko | 3 346 | 2.6% | 758 | 1 582 | 815 | 191 | N / A |
Švajčiarsko | 3 060 | 2.4% | 795 | 1 556 | 496 | 213 | N / A |
UK | 2 826 | 2.2% | 739 | 1 389 | 698 | N / A | N / A |
Hong Kong | 2 221 | 1.7% | * | 2 221 | N / A | N / A | N / A |
Belgicko | 1 870 | 1.4% | 381 | 820 | 521 | 148 | N / A |
Švédsko | 1 618 | 1.3% | 351 | 996 | 266 | 5 | N / A |
Francúzsko | 1 525 | 1.2% | 454 | 708 | 328 | 35 | N / A |
Austrália | 1 319 | 1.0% | * | 1 250 | 69 | N / A | N / A |
Rakúsko | 1 038 | 0.8% | 362 | 492 | 136 | 48 | N / A |
Taliansko | 283 | 0.2% | 103 | 120 | 52 | 8 | N / A |
*Nie sú dostupné údaje z daného obdobia.
DOPLNENÉ: V roku 2016 predala Tesla 73 233 vozidiel.
DOPLNENÉ: Predaje áut do zásuvky v Európe za rok 2016: Tesla s 8 % podielom
Tesla Model S cena
Cenníková cena základného Modelu S začína pri základnej 75 kWh verzii na úrovni 71 000 €. V opačnom spektre stojí 100 kWh verzia s prívlastkom „Performance“ za viac ako 123 000 € (ceny boli aktualizované koncom roka 2017). Pozor, jedná sa o ceny bez DPH. Pokiaľ Teslu nekupujete na firmu, ktorá je platcom DPH, ste povinný do 30 dní od prevzatia vozidla doplatiť DPH. Tá sa dopláca štátu, kde elektromobil preberáte. Pre slovenského zákazníka to znamená, že daň vyplatí na „účet“ Holandskej monarchie vo výške tamojšej DPH, t.j. 21 %. Nielen o DPH sa viac dozviete v časti Ako objednať Model S?.
DOPLNENÉ! Tesla od 22. novembra 2016 zvyšuje cenu najlacnejšieho Modelu S o 2 000 $
K tomu treba ešte pripočítať colný a regulačný poplatok za dovoz elektromobilu z USA do EÚ vo výške 440 €. Colný poplatok sa neuhrádza v plnej výške, keďže do EÚ sa dovážajú iba komponenty, ktoré sa montujú v holandskom Tilburgu.
DOPLNENÉ! Tesla zlacňuje 15 kWh upgrade batérie Modelu S 60 o 2 000 dolárov
Napriek bohatej základnej výbave Modelu S je možné výslednú cenu ešte veľmi slušne navýšiť exkluzívnou príplatkovou výbavou.
Oficiálne ceny Tesla Model S bez DPH (12/2017) pre región „other Europe“, do ktorého spadá aj SR
- 60 kWh batéria, zadný náhon – cena: 66 100 € (už sa nevyrába)
- 60 kWh batéria, pohon 4×4 – cena: 69 000 € (už sa nevyrába)
- 75 kWh batéria, zadný náhon – cena: 72 200 € (už sa nevyrába)
- 75 kWh batéria, pohon 4×4 – cena: 71 100 €
- 90 kWh batéria, pohon 4×4 – cena: 85 900 € (už sa nevyrába)
- 90 kWh batéria, pohon 4×4, verzia Performance – cena: 106 800 €. (už sa nevyrába)
- 100 kWh batéria, pohon 4×4 – cena: 90 250 €
- 100 kWh batéria, pohon 4×4, verzia Performance – cena: 123 350 €
*Na všetky modely je možné získať zľavu 1 000 €, a to v rámci „Referral Program“.
#tagy: tesla model s price, auto tesla s ceny, cena 2015 2016 2017
Štandardná výbava
- 8 airbagov
- El. kontrola stability
- Anti-blokovací systém ABS
- Trakčná kontrola
- Monitoring tlaku v pneumatikách
- Výhľadové kamery
- Sledovanie maximálnej povolenej rýchlosti
- Systém automatického núdzového brzdenia
- Upozornenie na opustenie jazdného pruhu
- Systém pre elimináciu bočných kolízií
- Kontrola mŕtveho uhlu
- Sklopné zrkadlá s vyhrievaním
- Titanový kryt podvozku
- Predné brzdy Brembo so 4-piestikovými strmeňmi
- Úchyty Isofix pre 3 detské sedačky
- Adaptívny tempomat
- El. nastaviteľné predné sedačky s vyhrievaním
- El. nastaviteľný multifunkčný volant
- El. ovládané okná s funkciou proti zaseknutiu prstov
- Elektrochromatické zrkadlá
- Parkovacie senzory s kamerou
- Dažďový senzor
- Automatická 2-zónová klimatizácia
- 200 W audio systém so 7 reproduktormi
- Lakťová opierka
- Bezkontaktný kľúč
- 360° sonarový systém s radarom
- Automatické xenónové svetlomety
- Denné LED svietenie
- Vysúvacie kľučky dverí
- Internet cez wi-fi hostspot
- 2 USB porty
- Infotainment so 17″ displejom
- Digitálna prístrojová doska s 12,3″ displejom
- Bluetooth handsfree
- Autorádio s internetovým streamingom
- Mapy a navigácie s dopravnými informáciami v reálnom čase
- Pravidelná aktualizácia bezpečnostných a navigačných funkcií na diaľku
- GPS Homelink
- Disky z ľahkých zliatin – 19″ Silver Slipstream Wheels
- Celosezónne pneumatiky
- Lak karosérie – „solid black“ a „solid white“
- Čalúnenie sedačiek v kombinácii textil-koža
- Časti interiéru čalúnené Alcantarou
- Drevené obloženie
- Štandardná záruka: 4 roky alebo 80 000 km
- 8-ročná záruka na pohonnú jednotku a batériu
Príplatková výbava
Premium Upgrades PackagePrémiový balík v cene 2 800 € obsahuje:
- Dynamické 3-polohové LED svetlomety
- LED hmlovky
- Bio-weapon Defense Mode (režim biologickej ochrany HEPA)
- Filtráciu výfukových plynov
- Lakťovú opierkú a volant v koži
- Prístrojovú doskú v kombinácii kože, alcantary a nappa
- LED osvetlenie interiéru a kľučiek dverí
- El. otváranie a zatváranie kufra
- Bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu
Tesla Autopilot2 800 € v rámci objednávky Modelu S, 3 300 € pri dodatočnej aktivácii. Viac o technológii Autopilot.
3. rad detských sedadielNutná továrenská inštalácia – 2 800 €
Subzero Weather PackageBalík do mrazivého počasia v cene 950 € obsahuje:
- Vyhrievanie všetkých sedadiel
- Vyhrievaný volant
- Rozmrazovače stieračov
- Vyhrievané trysky ostrekovačov
Smart Air SuspensionInteligentné vzduchové zavesenie kolies – 2 300 €. Viac o Smart Air Suspension.
UHF repro sústavaSústava 12 reproduktorov a 8″ subwoofera s Ultra High Fidelity zvukom – 2 300 €
Výkonnejšia palubná nabíjačka
72 ampérová palubná nabíjačka s výkonom 16,5 kW. Cena: 1 400 €. Cena po dodatočnej inštalácii: 1 700 €
DOPLNENÉ: Tesla v poslednom období pomerne často upraduje výbavu Modelu S. Najaktuálnejšie informácie z tejto oblasti nájdete na stránke tesla.com.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S dostala nové 21″ disky kolies. Vyzerajú lepšie ako tie pôvodné?
Zdroj obrázkov (štandardná a príplatková výbava): tesla.com
Ako objednať Tesla Model S?
Spoločnosť Tesla Motors nevyužíva sieť dílerov, tak ako bežné automobilky. Po celom svete má vlastné showroomy, ktoré nazýva jednoducho Tesla Stores. Tu je možné si auto obzrieť, vyskúšať, objednať a aj prevziať. Na objednanie a prevzatie Tesly však musíte byť občanom štátu, v ktorom sa showroom nachádza.
Žiaľ, Tesla na Slovensku nemá zastúpenie, a tak je jedinou možnosťou online objednávka cez oficiálnu stránku tesla.com. Model S potom Tesla dopraví do Holandského Tilburgu, kde si ho musí ísť zákazník osobne prevziať. Podrobnejšie informácie nájdete v článku Postup pri objednávke a registrácii vozidiel Tesla.
UPDATE: V rakúskom Tesla Store (Viedeň) pracujú po novom zamestnanci, ktorí majú špeciálne na starosti slovenskú a českú klientelu. Z tohto dôvodu by malo byť už čoskoro možné preberať vozidlá Tesla vo viedenskej pobočke.
DOPLNENÉ!
V novom Tesla Store vo Viedni sa dohovoríte po slovensky
Tesla vstupuje na nové trhy aj vďaka Autopilotovi, dočká sa aj Slovensko?
Kompletná sieť Tesla Stores, Galleries a servisných centier.
Lízing
Pre zákazníkov z nášho regiónu („other Europe“) nie je k dispozícii Tesla leasing. Na Slovensku sa dá Model S financovať napríklad cez operatívny lízing spoločnosti Business Lease Slovakia.
#tagy: tesla model s na slovensku, rent a tesla model s
Tesla Model S testovacia jazda
Ako sme už písali, Tesla Motors nemá na Slovensku zastúpenie. Takže si Model S na Slovensku oficiálne neodskúšate. Našťastie najbližší Tesla store nie je až tak ďaleko. Nachádza sa vo Viedni, kde je možné uskutočniť testovaciu jazdu. Tým, ktorých odrádza jazyková bariéra pripomíname, že v showroome pracujú dvaja Česi.
V prípade záujmu o testovaciu jazdu na Tesle Model S nám napíšte na adresu redakcia(zav.)teslamagazin.sk
#tagy: tesla model s test drive
Ocenenia
Elektromobil Tesla Model S získal množstvo významných ocenení. A to na poli automobilového priemyslu, ale aj v rámci všeobecných technologických inovácií.
- V roku 2013 sa stal Model S svetovým ekologickým automobilom roka
- Technologický automobil roka 2012 podľa CNET
- Víťaz kategórie What’s New list 2012 podľa Popular Science
- Jeden z 25 najleších vynálezov roka 2012 podľa Time Magazine
- Automobil roka 2013 podľa Automobile Magazine, Motor Trend a Yahoo!
- Automobil roka 2013 podľa čitateľov Autoguide.com
- V magazíne Consumer Reports získal historický najvyššie hodnotenie
- Najlepší elektromobil na kúpu v roku 2013 podľa Green Car reports
- Ocenenie EcoEnergy od Kanadskej vlády
- Jeden z 10. najlepších automobilov, ktoré zmenili svet podľa The Telegraph
- Ekologický automobil roka 2014 a 2015 podľa American Automobile Association
- a mnoho ďalších…
V prípade akýchkoľvek nejasností a otázok ohľadom elektromobilu Tesla Modelu S, neváhajte využiť naše diskusné Tesla Fórum.
Autor: Juraj Bakša – TeslaMagazin.sk Zdroje: tesla.com,teslamotorsclub.com, forums.tesla.com, wikipedia.org
AK SA VÁM ZDAL NÁŠ ČLÁNOK UŽITOČNÝ, PODPORTE HO PROSÍM ZDIEĽANÍM NA SOCIÁLNEJ SIETI. ĎAKUJEME!