Nový VW Golf eHybrid ponúka el. dojazd až 143 km a DC nabíjanie

6

Volkswagen uviedol na trh nový, resp. modernizovaný Golf s plug-in hybridným pohonom vo verziách VW Golf eHybrid a GTE. Tie zaujmú podobnými parametrami el. dojazdu a nabíjania, ako ponúkali prvé novodobé malé elektromobily. Pri správnom používaní by tak mohli mať zaujímavú lokálnu emisnú stopu. A známe sú už aj prvé ceny.

Plug-in hybridným vozidlám sa moc nevenujeme, ale modernizovaný VW Golf PHEV vo verziách eHybrid a GTE nás zaujal svojím elektrickým dojazdom aj možnosťou DC nabíjania. Cez pracovný týždeň by pritom mohol fungovať ako elektromobil a zmysel by mohol dávať aj „bytovkárom“, ktorí to nemajú do práce ďaleko.

Dojazd a výkonové parametre

Vynovený VW Golf „PHEV“ sa dočkal decentného faceliftu prednej a zadnej časti či nových diskov kolies. Ďaleko podstatnejšie zmeny sa však udiali v útrobách vozidla. Ako uvádza VW, „novo vyvinutá 2. generácia plug-in hybridného pohonného systému“ (FWD) totiž poskytuje čisto elektrický dojazd až 143 km (WLTP) a DC nabíjanie.

Vysoko nadštandardný elektrický dojazd na vozidlo s plug-hybridným pohonom, obzvlášť na danú triedu, zabezpečuje NMC batéria s čistou kapacitou 19,7 kWh. V prípade športovejšej verzie VW Golf GTE s výkonom 200 kW je pritom elektrický dojazd 131 km (WLTP). Verzia eHybrid ponúka systémový výkon 150 kW. Pohonná jednotka pozostáva zo spaľovacieho motora 1,5 TSI evo2 s výkonom 110, resp. 130 kW a 80, resp. 85-kW elektromotora.

Podľa výrobcu ponúknu radosť z jazdy oba modely, keďže majú generovať vysoký krútiaci moment od prvých otáčok. VW vo svojej tlačovej správe síce neuvádza hodnoty krútiaceho momentu či dynamické parametre, nemecký konfigurátor však odhaľuje max. systémový kr. moment 350, resp. 400 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,2, resp. 6,6 s či maximálnu rýchlosť 220, resp. 230 km/h.

Nabíjanie

„Nový“ plug-in hybridný VW Golf ponúka aj zaujímavý nabíjací systém. Ten totiž podporuje aj DC nabíjanie. V tlačovej správe sa uvádza, že modely eHybrid a GTE je možné nabíjať na nabíjacích staniciach s výkonom až 50 kW. A v konfigurátore nájdeme v prípade max. nabíjacieho výkonu vozidla hodnotu 40 kW. Nabitie z 10 na 80 % má pritom trvať 26 min. A 11-kW palubná nabíjačka to má z 0 na 100 % zvládnuť za 2,5 hod.

Ceny

VW zverejnil aj nemecké ceny svojej plug-in hybridnej novinky. Model VW Golf eHybrid stojí od 44 240 € a model VW Golf GTE od 46 745 €. Pre porovnanie, počiatočná cena elektromobilu Volkswagen ID.3 na nemeckom trhu sa v závislosti od verzie pohybuje v rozmedzí 39 995 až 49 995 €. A napr. Tesla Model 3 stojí v Nemecku 40 990 až 56 990 €.

vw golf ehybrid interier

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový elektrický VW Golf s cenou spaľováku môže ukončiť éru modelu ID.3
Plug-in hybridy jazdia v skutočnosti podstatne „špinavšie“, ukázal aj monitoring EÚ
VW ID.3 prešiel modernizáciou. Tá prináša vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie a mnoho iného
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Dobrá technická myšlienka PHEV v praxi zlyháva na potrebe „denno-denne“ nabíjať, ak vôbec máte kde, čo nás časom omrzí, a cene PHEV, ktorú musí nový majiteľ výrobcovi zaplatiť, aby si výrobca auta plnil svoje emisné povinnosti – kvóty! Zvýšený dojazd len mierni nevýhody, a to zase za vyššiu cenu! Takže cirkus s kolotočom! 🙂

  2. PHVE nie je pre ludi v bytovkach.
    V panelakoch nie je kde nabijat, a kazdodenne nabijanie je nerealne.
    V konecnom dosledku to ludia nenabijaju, len to nosia pri kazdej ceste so sebou, take tazitko, ale ked sa pokazi nepouzivana baterka tak nejde cele auto.
    PHVE je spojenie zleho z oboch svetov, spalovacieho a elektrickeho.
    Ak chce mat niekto baterku nech si kupi elektro a ma vyhody a nevyhody elektroauta, ak chce spalovak tak nech si kupi spalovak a ma vyhody a nevyhody spalovaku ale kupovat si v jedom vsetko, minimalne vyhody a vsetky nevyhody elektra a spalovaku a kopec kazitok.
    To nedava zmysel.

    • „Základná“ tesla o 4000 lacnejšia. To už len fakt skalný fanúšik si ten hybrid kupi. Nehovorim aj mne sa golf páči viac, ale rozum vraví niečo iné.

  3. Tak sme sa traja v hodnotení PHEV, aj keď v tomto prípade so zvýšeným dojazdom zhodli …..

    P.S. Som fanúšik elektromobility, ale nie za „každú cenu“! Som náročný na technické a praktické vlastnosti, a na také auto si musím trpezlivo počkať! 🙂

  4. Ja ma Teslu a nabijam u nas v dedine zadarmo (v Spnielsku) Takze pre mna velka vyhoda. Nabijacku mam asi 200m od domu. Nove auto ma tak na splatkach mesacne stoji 200€.

Pridajte komentár