Na Slovensku sa začala výstavba ďalšej stanice Tesla Supercharger!

20

Jednou z konkurenčných výhod spoločnosti Tesla je jej obrovská sieť rýchlo-nabíjacích staníc Tesla Supercharger. Tá neustále rastie, pričom po dlhšej dobe si Tesla v tejto súvislosti spomenula aj na Slovensko. Aktuálne totiž u nás začala s výstavbou svojej tretej stanice Supercharger. A to nie je všetko.

Tak ako Tesla sľúbila koncom minulého roka, tak sa aj deje. V našom regióne zrealizovala či realizuje tento rok množstvo projektov, vrátane budovania servisných stredísk či predajne. Zatiaľ žiaľ len v rámci okolitých krajín. Avšak slovenských zákazníkov a fanúšikov poteší Tesla novými nabíjacími stanicami Supercharger.

Administrátor fóra Tesla Club Slovakia aktuálne informuje, že po Sielnici (pri Zvolene) a Bratislave sa dočká výkonnej nabíjacej stanice určenej pre elektromobily značky Tesla aj Liptovský Mikuláš. Tretí slovenský Supercharger sa pritom aktuálne začal budovať v rámci areálu rezortu Demänová Village (adresa Demänová Village 584).

V pláne sú aj ďalšie

Podľa Tesla Clubu Slovakia, ktorý je v rámci výstavby zainteresovaný, budú spočiatku nainštalované 4 nabíjacie stojany, pričom neskôr pribudnú ďalšie 4. Aktuálne odhadovaný čas dokončenia výstavby nabíjacej stanice sú 2 týždne. Administrátor fóra dodáva, že na Slovensku vzniknú ďalšie 2 nové nabíjacie stanice Tesla Supercharger, pričom za všetky 3 stanice máme vďačiť spontánnemu rozhodnutiu Elona Muska.

A keďže s jedlom rastie chuť, budeme dúfať, že sa u nás dočkáme aj prvého servisného centra spoločnosti či dokonca predajne Tesla Store. Ako sme už viackrát spomínali, Musk sa nedávno vyjadril, že Tesla otvorí „niečo“ na Slovensku začiatkom budúceho roka.

Nemuselo by ísť pritom o spomínané nabíjacie stanice, keďže aktuálne v okolitých krajinách vyrastajú servisné centrá, pričom v Česku bola nedávno otvorená prvá predajňa spoločnosti Tesla v strednej a východnej Európe.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Vyjadrenie Elona Muska by tiež mohlo znamenať spustenie oficiálneho slovenského konfigurátora vozidiel značky Tesla. Podľa našich informácií by sme sa však mali dočkať konfigurátora skôr, a to do konca roka. Nuž, na „rozuzlenie“ si budeme musieť ešte počkať. A inak, kde by ste si želali ďalšie 2 plánované Superchargery?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Tatrách vyrastie „výnimočný“ nabíjací hub pre e-vozidlá za milión €
Solárnu strechu Tesla si už môžu rezervovať aj Slováci
Ako je na tom batéria Tesly Model 3, ktorá už stihla najazdiť 80 000 km?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

20 komentárov

  1. No predsa jednu na východe Slovenska (napr. Prešov, Košice) a jednu na západe Slovenska (napr. Trenčín, Žilina, alebo medzi nimi – Považská Bystrica).
    Optimálne by to bolo po jednej v každom krajskom meste a v Bratislave trochu viac.
    Ale nesmieme byť neskromní, „pánbohzaplať“ za každú jednu.
    Takže – vďaka Elon!

    • Ak sa do konca roka dostavia Liptovsky Mikulas a este aj dalsie 2 – idealne ako spominate jedna na vychode (PO/KE) a jedna na zapade (ZA/PB/TN), tak cestovanie s Teslou po Slovensku bude jedna radost. Vzdialenost medzi Superchargermi maximalne 200 km zo vsetkych smerov, a vsade minimalne 4 stojany. Pre ten pocet aut, co sa ocakava po prichode Modelu 3 buduci rok, to bude na nejaku dobu urcite stacit, neskor ako sa pise v clanku, rozsiria na 8 stojanov, ak uz 4 nebudu stacit. A netreba zabudat aj na ZSE/Greenway, ako zaloha tiez dobre.

        • ved pisem ze len ako zaloha 🙂 Tiez by som u nich za normalnych okolnosti nenabijal, pokial nezmenia cenovu politiku. ZSE je ovela vyhodnejsie, a Tesla ma na Superchargeroch tiez velmi ferove ceny.

          • No teda neviem pri rozdieli 6 centov/kWh mi je jedno či ZSE alebo GW. Vyberám tú ktorá má pre mňa výhodnejšiu polohu.

          • Zalezi od situacie. Rozdiel 6 centov by bol este ok, ale ak jazdis vela, tak si das od ZSE pausal, ten 9-eurovy za mesiac uz prinasa cenu nizsiu o 16 centov za kWh v porovnani s Greenway. Pri vysokom mesacnom najazde a castom nabijani na rychlonabijackach je to potom uz dost znacna uspora. Ale na druhej strane, pre cloveka, ktory vacsinou nabija doma a cestuje daleko iba prilezitostne, pausal nema vyznam a vtedy je to prakticky jedno, kde nabija. Par eur rozdielu uz vtedy nehraje rolu.

  2. Tesla a darmozraci preco si to davate stavat pod vase hoteliky?! Mne je jasne ze ste vlastnikmi tychto automobilov. Ale to je chyba samotnej Tesly ze take nieco dovoli! Preco to nestaviate pri OC ako je BA ale nie pri 4 hviezdickovych hotelo a je nutne zchadzat z dialnice ci rychlostnej komunikacie. V pripade Demanovej, to bude pecka, hlavne v zimnej sezone ked sa narod pcha do doliny esuveckami. To budete musiete inak kalkulovat dojazd na vychod. Ach jaj

    • NDS Ťa na odpočívadlá nepustí lebo v svojom výberovom konaní úplne transparentne za 10000€/m2/rok vybrala ZSE. Je to také… slovenské. Preto je to kauza a stále nedoriešené a brzdí to rozvoj. Prečo by na odpočívadle nemohli byť vedľa seba Tesla, Greenway, Zse, Polyfazer, Whatewer….. ale nie, najlepší bude monopol. Veď ako si naplniť vrecká????? A zaplatia to znova len ľudia.

  3. Presne tak Prešov ,alebo Košice ,kde to je veľmi biedne celkovo s rychlo nabijacimi stanicami,tak ako tak bude pokryté celé Slovensko.Po pripade ešte Žilina by bolo rozumné .

    • Tiež by som sa asi na západnej strane Slovenska priklonil viac k tej Žiline – asi ideálna by bola križovatka diaľnic D1 a D3, resp. ich tesná blízkosť. Čiže – Žilina.

  4. Čiste matematicky vzaté – po výstavbe plánovaných ďalších 2 nabíjacích staníc ich budeme mať na Slovensku celkove 5. Pri počte obyvateľov 5 mil. to vychádza cca 1 stanica na 1 mil. obyvateľov.
    A ktorá krajina v tomto regióne ich má (alebo bude mať) v tomto pomere?
    Poľsko so 40 mil. obyvateľov? To teda určite nie…

  5. Ak budem svoju Teslu (akože žiadnu nemám – aspoň zatiaľ) nabíjať doma a raz za čas pri ďalekej ceste budem potrebovať nabiť mimo domu, je mi to už vcelku voľné, či ten Supercharger v smere mojej cesty bude stáť pri OC, na odpočívadle alebo kdekoľvek inde.
    Toľko, čo si šofér dá kávu a prestávku, ktorú aj tak potrebuje.
    A ináč – vlastne žiadne ďalšie požiadavky…

  6. Mňa by potešil Trenčín z dôvodu že tu jazdí veľké množstvo Tesiel. Aj my čakáme na svoju Teslu takže by sa to hodilo mať u nás v TN supercharger. Vďaka

Pridajte komentár