Stellantis predstavil plán zavádzania čínskych elektromobilov na európsky trh

6

Medzinárodný automobilový koncern Stellantis a čínska automobilka Leapmotor oznámili plán zavádzania elektromobilov značky Leapmotor na európsky trh a ďalšej expanzie. Od septembra budú k dispozícii prvé 2 modely T03 a C10. A po nich budú nasledovať ďalšie 4 elektromobily.

Spoločnosti Stellantis a Leapmotor prostredníctvom tlačovej správy informovali o založení spoločného podniku Leapmotor International, ktorý bude sídliť v Holandsku. Nová spoločnosť má práva na export, predaj a výrobu elektromobilov značky Leapmotor mimo Číny. Jej prvé kroky sa budú týkať európskeho trhu, pričom sa využijú predajné kanály spoločnosti Stellantis, ktorá v spoločnom podniku vlastní 51-% podiel.

„Využitím našej existujúcej globálnej prítomnosti budeme môcť čoskoro našim zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné elektromobily orientované na technológie, ktoré prekonajú ich očakávania,“ povedal Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis, ktorý pred založením Leapmotor International investoval do spoločnosti Leapmotor 1,5 mld. €, čím v nej získal 21-% podiel.

Najbližšie plány

Najbližším zámerom novej spoločnosti Leapmotor International je uvedenie elektromobilov Leapmotor T03 a Leapmotor C10 na európsky trh. Ako prvé sa pritom od septembra dočkajú krajiny Francúzsko, Taliansko, Nemecko, Holandsko, Španielsko, Portugalsko, Belgicko, Grécko a Rumunsko. A od 4. štvrťroka sa plánuje aj expanzia do Indie a Tichomoria, na Stredný východ, do Afriky a Južnej Ameriky či Ázie (s výnimkou Číny).

Ponúkané elektromobily

Spoločnosť Leapmotor International na začiatok ponúkne dva elektrické modely. A to malý 5-dverový 4-miestny hatchback segmentu A Leapmotor T03, ktorý má však podľa Stellantisu ponúknuť vnútorný priestor o triedu väčšieho vozidla.

Tento model by mal mať rozmery  3 620 x 1 652 x 1 577 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 400 mm. Pre porovnanie, modernizovaná Dacia Spring meria 3 701 x 1 583 x 1 519 mm a má rázvor 2 423 mm. Stellantis aktuálne spomína dojazd 265 km WLTP. Na medzinárodnej produktovej stránke nájdeme údaj 280 km WLTP (platí pre vyššie postavené verzie). A podľa tejto stránky je výkon vozidla 70 kW.

leapmotor t03 interier

Zdroj: Leapmotor

Leapmotor C10

Od septembra bude v Európe dostupné aj elektrické SUV strednej triedy Leapmotor C10. To je podľa aktuálnych informácií od Stellantisu prvým globálnym modelom značky Leapmotor. Ten mal byť pritom vyrobený podľa  globálnych dizajnových a bezpečnostných štandardov.

Model C10 je založený na e-platforme LEAP3.0 vyvinutej spoločnosťou Leapmotor, ktorá obsahuje centrálne integrovanú elektrickú a elektronickú architektúru či technológiu integrácie batériových článkov „cell-to-chassis“. A Stellantis tiež spomína dojazd 420 km (WLTP).

leapmotor c10 interier

Zdroj: Leapmotor

Ďalšie modely

V priebehu nasledujúcich 3 rokoch spoločnosť Leapmotor International postupne rozšíri svoje portfólio elektromobilov o SUV segmentu C, hatchback segmentu C, hatchback segmentu B a SUV segmentu B.

stellantis leapmotor elektromobily

Zdroj: Stellantis

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Leapmotor T03 bude ako jeden z najlacnejších EV v Európe oficiálne predávať Stellantis
Výrobca čínskych vládnych limuzín prichádza do EÚ s elektromobilmi
GM sa vrátilo do EÚ. Spustilo predaj elektrického Cadillacu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. „Využitím našej existujúcej globálnej prítomnosti budeme môcť čoskoro našim zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné elektromobily orientované na technológie, ktoré prekonajú ich očakávania,“

    Takže Citroen, Peugeot, Opel, Volvo, MG a spol. budú predávať čínske autá? Napokon, veď samotné Volvá a MG (a zrejme aj iné autá vyrábané firmami z portfólia Stellantisu) z sú vlastne čínske autá, vyrábajú sa v Číne. A vlastne aj autá vyrábané v Európe majú kopec čínskych komponentov…

Pridajte komentár