Leapmotor T03 bude ako jeden z najlacnejších EV v Európe oficiálne predávať Stellantis

19

Európsky trh je v očakávaní viacerých cenovo dostupnejších elektromobilov. A medzi ne patrí aj malý čínsky model Leapmotor T03, ktorý bude na starom kontinente oficiálne predávať a zrejme aj vyrábať koncern Stellantis. Ceny od Stellantisu síce zatiaľ nepoznáme, ale model už má prvé európske cenovky.

Už vieme, že jedna z najväčších automobiliek na svete, Stellantis, kúpila 20-% podiel v čínskej automobilke Leapmotor. A to aj s cieľom zabezpezpečiť pre Európu cenovo dostupnejšie elektromobily. Obe spoločnosti pritom založili spoločný podnik Leapmotor International, v rámci ktorého bude mať Stellantis práva na vývoz, predaj a výrobu produktov automobilky Leapmotor mimo Číny.

Leapmotor T03

Jedným z elektromobilov, ktorý bude Stellantis v Európe predávať, je malý elektromobil Leapmotor T03. V súvislosti s týmto modelom sa nedávno objavila neoficiálna správa, že ho Stellantis začne vyrábať vo svojej poľskej továrni tento štvrťrok. A to metódou semi-knocked down (SKD).

Podľa medzinárodnej produktovej stránky model Leapmotor T03, ktorý má podobnú veľkosť ako Dacia Spring, vyrástol na dedikovanej e-platforme a disponuje výkonom 70 kW, dojazdom 280 km WLTP (platí pre vyššie postavené verzie), jazdným asistentom 2. úrovne, OTA aktualizáciami, hlasovým ovládaním, 4G konektivitou, telematickými funkciami, 8″ digitálnym prístrojovým panelom či 10″ dotykovým displejom infotainmentu.

leapmotor t03 interier

Zdroj: Leapmotor

Cena?

V prípade tohto modelu mnohých určite zaujíma cena. Domáca čínska sa pohybuje v rozmedzí cca 6 400 až 9 000 po prepočte. Je pritom jasné, že Európania si priplatia. V prípade oficiálneho predaja prostredníctvom siete koncernu Stellantis stále zostáva otázkou o koľko.

Portál Motor1 však zistil, že vo Francúzsku sa tento model už predáva za cenu od cca 20 000 €. A v priebehu tohto roka má byť vozidlo dostupné aj v Nemecku. A to za sumu od cca 22 000 €. Ide pritom zrejme o dovoz mimo spoločnosti Stellantis. Zvedaví preto budeme na ceny v rámci oficiálnej spolupráce spoločností Stellantis a Leapmotor. Obzvlášť, ak sa potvrdí výroba modelu v Poľsku.

leapmotor t03

Zdroj: Leapmotor

Budeme samozrejme dúfať, že Stellantis dokáže ponúknuť lepšie ako spomínané ceny. Veď na európsky trh sa chystajú ďalšie cenovo dostupné elektromobily. Každopádne Leapmotor T03 už teraz patrí k najlacnejším elektromobilom v Európe.

leapmotor t03

Zdroj: Leapmotor

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Lacné“ Nammi 01, ktoré príde aj do SR, odhalilo WLTP dojazd a nové meno
Nissan bude v Európe predávať špeciálny španielsky mini-elektromobil
Cenovo dostupný BYD Seagull príde do Európy ako „nový model“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. Mňa by skôr zaujímalo, či európske automobilky majú aspoň jedno auto lepšie za 6000€, ktoré bude konkurencieschopné v Číne, Indii, Afrike, Južnej Amerike a podobne.
    Kľudne aj extra škaredé 🙂

  2. v Cine za 6500-9000 a v europe uz od 20000€. To kua sila. Do 10000€ by si to urcite kupca naslo. Za 20000 je to nepredajne.

  3. za 2000 eur by to bolo hodné auticko 🙂

    ale kedze ochrana prirody je len papierova zalezitost …..tak sa budem este dalsich 10 rokov vyvazat na starej skodovke…..

  4. kedy z dielne Stellantis vyjde normalne EV? Asi nikdy..asi skor zaniknu…a ked bude nadalej vyravat tieto sracky, tak to ani nebude skoda

    • Záleží čo považuješ za normálne EV. Pre mňa normálne EV už vyrobili – Citroen e-C4. Má svoje muchy, ale pre mňa spĺňa takmer všetko, čo do BEV chcem a aj keď by cena mohla byť nižšia, oproti konkurencii (mimo Číny) nie je na tom zle.

      • mylsim, tym neprerobeny spalovak a vela pozitivnych aspektov s tym spojenych…

        ale kedze realne technicke riesenie nemaju, tak robia kompromisy

  5. To tak.Najskor sa zamysli čo stáli autá pred 20-timy rokmy v porovnaní voči platom a potom ďalší nárast vstupov a prídete na to že tie elektrické autíčka nie sú až tak predražené.

  6. Tie anonými generuje asi počítač,lebo hneď keď niekto napíše skutočnú raelitu-pravdu ,tak okamžite sa to snažia vyvrátiť nejakou totálnou blbosťou ! Presne tak ,ako PS-kári v politike!!

    • JS, prezraď mi, kto napísal skutočnú realitu-pravdu k tomuto článku! Všetci sa len zabávali, a to každý po svojom! Tu žiadnu múdrosť nehľadaj! 🙂

  7. Za 10K by to bolo super autíčko. Za 20 sa budú zase čudovať, že prečo sa to len nepredáva…. a ako je to možné. Hlave že ten pán Tieri, či Mišel, či ako si to nadáva, šéf psa , bere 1mega mesačne.

Pridajte komentár