Honda avizuje 7 elektromobilov novej generácie a obrovské investície

5

Spoločnosť Honda dnes predstavila svoje plány na najbližších 10 rokov, v rámci ktorých investuje cca 59 mld. € najmä do elektromobility, vertikálnej integrácie a softvéru. A avizuje pritom elektromobily novej generácie.

Honda na začiatok uvádza, že elektrický pohon je najefektívnejším riešením pre vozidlá ako motocykle a osobné automobily. A jej skôr zadefinovaný cieľ, predávať do roku 2040 už len batériové elektromobily a vozidlá s palivovými článkami, zostáva nezmenený.

Japonci tiež oznámili vytvorenie vertikálne integrovaného hodnotového reťazca pre elektromobily. Zamerajú sa pritom najmä na batérie. Cieľom je do roku 2030 zabezpečiť dostatok nákladovo konkurencieschopných batérií pre 2 mil. elektromobilov ročne. A so znížením nákladov na batérie má pomôcť aj zavedenie zariadení „giga press„, ktoré začala ako prvá používať Tesla. Honda ich však chce využívať pri výrobe batériových puzdier.

Nové elektromobily

Honda tiež avizuje 7 nových globálnych elektromobilov z tzv. „0 series“. Ale až od roku 2026, kedy sa dočkáme vstupného SUV, stredne veľkého SUV a futuristického sedanu. V roku 2027 má nasledovať veľké 3-radové SUV. Rok na to kompaktné SUV a v roku 2029 malé SUV. A lineup v roku 2030 uzatvorí kompaktný sedan.

honda elektromobily

Zdroj: Honda

Pre vybrané regióny chystá Honda aj 4 nové mini-elektromobily. A špeciálne pre Čínu avizuje 8 nových lokálnych elektrických modelov do roku 2027.

Investície

V najbližších 10 rokov plánuje Honda investovať do rozvoja svojho podnikania cca 59 mld. €. 11,8 mld. má zhltnúť výskum a vývoj softvérovo definovaných vozidiel. Rovnaká suma bude vynaložená na vytvorenie komplexných hodnotových reťazcov pre elektrické vozidlá.

17,8 mld. € sa investuje do oblasti výroby, vrátane nových tovární na elektromobily novej generácie, na elektrifikáciu motocyklov, do vývoja nových elektrických vozidiel či zariadení na tlakové liatie. A ďalších 17,8 mld. € sa použije na pokrytie výdavkov súvisiacich s rozvojom spoločnosti.

honda

Zdroj: Honda

Zdroj: Honda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda priznala, že v elektromobiloch zaostáva za čínskou konkurenciou. Chystá reštart a boj
Elektrické „SUV“ Honda e:Ny1 odhalilo ďalšie špecifikácie, vrátane ceny
Spoločný elektromobil od Sony a Hondy má byť bližšie k výrobe
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Drzim palce! Ale odporucam pouzit google auto system a neparat sa so svojim vlastnym systemom. Dalej som nepochopil tie odliatky, lebo chceme mat moznost vymienat jednotlive bateriove clanky. Inac fajn a myslim ze radsej si pockat na nieco poriadne ako rychlo rychlo nasilu ist do elektromobility (aj ked uz maju jeden retro model za sebou).

  2. Obrovské množstvo plánov, projektov a prototypov automobiliek. A ja sa s Enricom Fermim pýtam: „Tak teda kde všetci sú“ !!! 🙂

  3. Honda podľa vlastného priznania zaostáva v elektromobilite, tak aspoň chce byť medzi prvými v maľovaní skvelej budúcnosti. Fanúšikovia na hokeji skandujú „my chceme gól“, fanúšikovia emobility skandujú „my chceme elektromobily“ (a nie propagačné vyhlásenia).

  4. Stačí pozrieť na kolaps predaja japonských ICE na čínskom trhu a je jasné, že kolosálne investície do BEV nie je z čoho zaplatiť. Jediným kandidátom na zdroj peňazí je japonská vláda. Žobrácky natiahnutú ruku majú však všetky japonské automobilky a tak je na mieste otázka, kto pôjde prvý z kola von. Honda je druhý kandidát hneď za Nissanom.

Pridajte komentár