Tesla chystá „niečo“ pre Slovensko, uvádza Elon Musk. Ale čo?

10

Elon Musk pred niekoľkými hodinami cez Twitter spomenul, že Tesla niečo „otvorí“ na Slovensku a v iných krajinách východnej Európy. Niektoré médiá už stihli priniesť titulky, že to bude rovno pobočka spoločnosti. Tieto očakávania však treba zrejme mierniť.

Používateľ Twittera, Michal Varga, dal prostredníctvom tejto siete Elonovi Muskovi otázku, kedy môžeme očakávať Teslu na Slovensku. No a odpoveď Elona Muska znela na prvý pohľad veľmi nádejne: „Dúfame, že budeme otvorení/dostupní (?) na Slovensku, v Chorvátsku, Srbsku a väčšine východnej Európy začiatkom budúceho roka. Konečne urobíme Nikolu Teslu hrdým, a to tým, že bude mať konečne svoje autá v krajinách svojho pôvodu.“

Tým Elon zrejme narážal na bývalé Rakúsko-Uhorsko, ktorého súčasťou bola aj dedinka Smiljan, v ktorej sa narodil Nikola Tesla. Tá dnes pritom leží na území Chorvátska. História rodiska Nikolu Teslu však nie je to, čo nás aktuálne zaujíma najviac.

Potrebovali by sme skôr rozlúsknuť, čo mal týmto vyjadrením Elon Musk na mysli. Neváhajte pritom vyjadriť svoj názor v rámci diskusie pod článkom. Každopádne sa môžeme v rámci pokračovania článku zamyslieť nad tým, čo by to mohlo znamenať.

Oficiálny slovenský konfigurátor?

Aktuálne nie je možné prostredníctvom webového konfigurátora Tesly objednať akýkoľvek model. Záujemcovia tak musia riešiť objednávku napr. cez rakúsku (aj český personál určený pre CZ-SK) či nemeckú pobočku. Takže v rámci asi najmenej zaujímavého, ale stále prínosného scenára to môže znamenať „otvorenie“/spustenie oficiálneho slovenského konfigurátora.

Servisné centrum?

Pri pohľade na mapu servisných stredísk Tesla môžeme vidieť, že tie sa nachádzajú, resp. sú vo fáze zriaďovania vo všetkých okolitých krajinách, keď nerátame Ukrajinu (ale už aj tam Elon Musk prisľúbil „pomoc“). Takže je dosť možné, že by sme sa mohli na Slovensku dočkať „otvorenia“ servisného centra.

tesla model s servis

Servis Tesla. Ilustračné foto. Zdroj: Tesla

Tesla Store?

Čo sa týka pobočky, resp. predajne „Tesla Store“, tá sa javí ako najmenej pravdepodobná, keďže tie má Tesla len v ekonomicky najsilnejších a najväčších krajinách, pričom Tesla nepôsobí ani u našich „väčších“ susedov. A spoločnosti Tesla by sa aktuálne s najväčšou pravdepodobnosťou neoplatilo podstupovať všetky administratívne a ďalšie časovo či finančne náročné úkony, kvôli tak malému trhu akým je Slovensko.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Pomýlil si nás so Slovinskom?

Objavujú sa tiež názory, že si Elon Musk mohol popliesť Slovensko so Slovinskom. A to zrejme aj z dôvodu, že Slovinsko je geograficky bližšie k ďalším spomínaným krajinám v rámci tweetu. V tejto súvislosti uvádzame, že Slovinci už majú oficiálny konfigurátor elektromobilov Tesla. Na druhej strane, chýba im servis aj obchodné zastúpenie. Prikláňame sa však k názoru, že Elon mal na mysli naozaj SR.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solárnu strechu Tesla si už môžu rezervovať aj Slováci
Rebríček krajín z hľadiska nákladov na vlastnenie elektromobilu. SR si polepšila
Batéria Tesly Model S stratila podľa majiteľa za 7 rokov len 2 % kapacity

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Môžeme tak snívať o zastúpeni Tesly v SR. Ale nie pár mesiacov, skôr pár rokov. Veď zatiaľ sa v tejto časti sveta (ani v ČR, tobôž nie na Slovensku) ešte ani nedá objednať Tesla Model 3.
    Mýlim sa snáď?

      • Ak tu budu zaregistrovani, je sanca na dotacie. Len to mali oznamit neskor, aby si teraz VW nevyloboval vo vlade nizsi limit. TM3 sa do 50k zmesti, do 45k uz nie…

        • Viem urcite, ze DPH je potrebne zaplatit aj v Rakusku ako aj na Slovensku. V Rakusku nasledne ziadat o vratku. Ide o ~8000 €.
          Zevraj Other Europe si chodi aj v pripade kupy v Rakusku po kusy do Holandska – nie az taky problém, odhliadnuc od prevoznych znaciek a poisteni.

      • Poradte prosim,
        co z toho je potrebne:
        Uradny preklad faktury, kupnej zmluvy
        prevozne znacky, poistenie
        kontrola originality, technicka a emisna kontrola
        poplatok za odpad
        a kolko to tak bude stat naviac oprotikupe na Slovensku, najma casovo?

  2. Myslim si, ze idu po avizovanych dotaciach, aby si na ne siahli potrebuju mat na SK zastupenie… alebo sa mylim?
    Podbone ako citigo e iV v Nemecku stoji cca 16600€ po odcitani dotacii a v Cesku podobna cena ale bez dotacii
    Som zvedavy ako to dopadne…

Pridajte komentár