IM L6 s dojazdom 1 000 km (CLTC) a semi-solid state batériou sa chystá na trh

1

Elektrický sedan IM L6, ktorý by mal prísť do Európy pod značkou MG, vstúpil na čínsky trh. A onedlho bude dostupný aj vo verzii so semi-solid state batériou, ktorá zabezpečí dojazd 1 000 km (CLTC). Nová technológia pritom vozidlo až tak výrazne nepredraží.

V marci sme na základe správ z čínskych médií informovali, že elektrický sedan IM L6 sa stane prvým sériovým elektromobilom vybaveným solid-state batériou. Od tohto typu batérie s elektrolytom v pevnom skupenstve sa pritom vo všeobecnosti očakáva „revolučné“ zlepšenie kľúčových vlastností batérií.

Zo solid-state je semi-solid state batéria

Aktuálne sa aj vďaka webom CarNewsChina a CnEVpost dozvedáme, že zo solid-state batérie sa napokon vykľula semi-solid state batéria, ktorá stojí niekde medzi súčasnými li-ion batériami s konvenčným kvapalným/gélovým elektrolytom a solid-state batériami. Aj tak však model vybavený touto batériou ponúkne zaujímavý dojazd. A to za podstatne lepšiu cenu ako konkurenčné modely od NIO.

IM L6 špecifikácie

Elektrický sedan IM L6 s rozmermi 4 931 x 1 960 x 1 474 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 950 mm je na domácom trhu dostupný v 4 verziách, ktoré ponúkajú 400, 800 a 900-V architektúru, pohon zadnej nápravy a oboch náprav, výkon 216 až 579 kW, krútiaci moment 450 až 800 Nm, maximálnu rýchlosť 200 až 268 km/h, top zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,74 s (verzia Performance), LFP a ternárne (zrejme NMC) batérie s kapacitou 75 a 100 kWh a dojazd 650 až 850 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. A to za cenu 219 900 až 305 900 RMB (cca 28 100 až 39 100 €).

Verzia so semi-solid-state batériou

Technologicky najzaujímavejšia verzia IM L6 Max Lightyear vybavená 133-kWh semi-solid state batériou má byť podľa výrobcu uvedená na trh v septembri, pričom ponúkne 900-V architektúru, dojazd 1 000 km (CLTC) či „nabitie“ dojazdu 400 km počas 12 min nabíjania na 400-kW nabíjačke.

Semi-solid state batéria podľa čínskych médií pochádza od čínskeho batériového startupu Qingtao Energy založeného v roku 2016. V ňom má zainvestované aj koncern SAIC, ktorý má najväčší podiel v spoločnom podniku so spoločnosťami Alibaba a Zhangjiang Hi-Tech, ktorý stojí za spoločnosťou IM Motors a značkou IM.

Čo sa týka ceny elektromobilu IM L6 Max Lightyear, tá bola stanovená na 345 900 RMB (44 200 €). Zdá sa tak, že semi-solid state batéria modelu IM L6 je podstatne lacnejšia ako 150-kWh semi-solid state batéria od WeLion, ktorú začnú čoskoro používať elektromobily značky NIO. Samotná batéria od WeLion má totiž stáť okolo 300 000 RMB (cca 38 000 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Reálny dojazd cez 1 000 km dosiahlo Nio ET7 v ďalších troch testoch
VW otestoval nádejné solid-state batérie od QuantumScape. Výsledky majú byť nad očakávania
Míľnik? Lítium-sírové batérie smerujú k automobilkám na otestovanie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár