BMW onedlho predstaví elektromobil novej generácie „iNext“. Čo o ňom vieme?

9

Automobilka BMW nás aktuálne informuje, že budúci týždeň predstaví svoju technologickú vlajkovú loď s koncepčným označením iNext. Sériová verzia však bude niesť iné meno, špekuluje sa o názvoch i6 či iX5. Čo zatiaľ vieme o tomto modeli, ktorý má byť elektromobilom novej generácie?

Aktuálna situácia prináša nové riešenia aj v oblasti predstavovania automobilov, pričom BMW si zvolilo nový formát. BMW iNext, ktoré sa začne vyrábať budúci rok v Nemecku, automobilka totiž predstaví v rámci 6 dielneho streamovaného online seriálu Chasing iNEXT.

Finálna podoba vozidla pritom bude odhalená 11. novembra o 14:00. A to si budete môcť pozrieť na podstránke NEXTGen. Hudobný sprievod k seriálu vytvoril Oscarom ocenený skladateľ filmovej hudby Hans Zimmer, ktorý sa stará aj o zvukový prejav nových elektrických vozidiel BMW. 6 dní po premiére modelu BMW iNext sa tiež dočkáme predstavenia novinky či noviniek značky MINI. Dúfame, že aj minimálne jedného z dvoch avizovaných plne elektrických crossoverov.

Ale späť k elektromobilu BMW iNext, ktorého sériová verzia by mohla niesť meno i6 či iX5. BMW nám ohľadom neho aktuálne v podstate nič neprezradilo, a tak si musíme pomôcť doteraz známymi informáciami.

Čo sa týka veľkosti, novinka by mala byť podobná modelu BMW X5. Maskované fotografie ukazujú, že pôjde o SUV, nemecká značka však hovorí o SAV – Sports Activity Vehicle. Podľa nej toto vozidlo „stelesňuje priekopnícku interpretáciu radosti z jazdy, ktorou sa značka preslávila“. A to vďaka elektrickej pohonnej jednotke, inteligentnému systému pohonu všetkých kolies a špeciálnemu nastaveniu odpruženia.

Má ísť o technologickú vlajkovú loď Bavorov, pričom nové technológie sa nebudú týkať len pohonu vozidla, ale aj potrieb cestujúcich. BMW iNext má priniesť „novú etapu v rámci transformačného procesu smerom k inteligentným vozidlám, ktoré uľahčia a skrášlia život“.

Veľké luxusné „SAV“ vzniklo na novej modulárnej platforme. Bude prvým elektromobilom, ktorý je stelesnením stratégie NUMBER ONE > NEXT – prepojenie elektrického pohonu, autonómnej jazdy, konektivity a pokročilých služieb.

Technické špecifikácie?

Čo sa týka technických špecifikácií, ohľadom BMW iNext takmer nič nevieme. Oficiálne len to, že má ponúknuť  dojazd okolo 600 km (WLTP) a autonómne riadenie 3. úrovne. A tak si pomôžeme pomôcť aj neoficiálnymi zdrojmi, ktoré spomínajú 3 verzie.

Základná verzia má ponúknuť batériu s kapacitou 63 kWh a dojazd 459 km (zrejme podľa WLTP). O pohon zadnej nápravy sa má postarať elektromotor s výkonom 250 kW, vďaka ktorému vraj vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 s.

Stredná verzia BMW iNext má disponovať 93 kWh batériou, dojazdom 563 km, výkonom 320 kW, pohonom oboch náprav a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Parametre top verzie majú byť podľa zdôrazňujeme neoficiálnych a nepotvrdených informácií nasledovné – kapacita batérie: 103 kWh, dojazd: 603 km, výkon: 400 kW, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,8 s.

Nuž, uvidíme…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW odmeňuje vodičov plug-in hybridov za jazdu na elektrinu
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Dalsi dokaz, ze BMW nema zaujem o elektrifikaciu svojich aut. Uplne zbytocne auto, ked ho konecne uvedu na trh, tak v zapadnej Europe nikto nebude kupovat take velke elektricke SUV.

    • Julo, ty musíš mať zvláštnu schopnosť predpovedať budúcnosť. Prosím ťa, prezraď aj nám (ktorí nemáme tieto schopnosti), odkiaľ si zistil, že „v zapadnej Europe nikto nebude kupovat take velke elektricke SUV“?

    • Ja tiež nemám záujem o „superveľké“ SUV, ale práve som čítal novší článok o veľkom záujme o Teslu Cybertruck v Európe v pôvodnej veľkosti, a to aj napriek potrebe vodičáka na nákladné autá!
      Takí sme ľudia! …

  2. Ale chlapi, počkajme si do 11.11.2020, a potom kritizujme! …. Aj BMW má „právo na život“, a ak nájde kupcov na svoje BEV, tak prežije!

Pridajte komentár