Automobilka BMW nás aktuálne informuje, že budúci týždeň predstaví svoju technologickú vlajkovú loď s koncepčným označením iNext. Sériová verzia však bude niesť iné meno, špekuluje sa o názvoch i6 či iX5. Čo zatiaľ vieme o tomto modeli, ktorý má byť elektromobilom novej generácie?
Aktuálna situácia prináša nové riešenia aj v oblasti predstavovania automobilov, pričom BMW si zvolilo nový formát. BMW iNext, ktoré sa začne vyrábať budúci rok v Nemecku, automobilka totiž predstaví v rámci 6 dielneho streamovaného online seriálu Chasing iNEXT.
Finálna podoba vozidla pritom bude odhalená 11. novembra o 14:00. A to si budete môcť pozrieť na podstránke NEXTGen. Hudobný sprievod k seriálu vytvoril Oscarom ocenený skladateľ filmovej hudby Hans Zimmer, ktorý sa stará aj o zvukový prejav nových elektrických vozidiel BMW. 6 dní po premiére modelu BMW iNext sa tiež dočkáme predstavenia novinky či noviniek značky MINI. Dúfame, že aj minimálne jedného z dvoch avizovaných plne elektrických crossoverov.
Ale späť k elektromobilu BMW iNext, ktorého sériová verzia by mohla niesť meno i6 či iX5. BMW nám ohľadom neho aktuálne v podstate nič neprezradilo, a tak si musíme pomôcť doteraz známymi informáciami.
- Prototyp BMW iNext. Zdroj: BMW
- BMW iNext – prototyp. Zdroj: BMW
- Zdroj: BMW
Čo sa týka veľkosti, novinka by mala byť podobná modelu BMW X5. Maskované fotografie ukazujú, že pôjde o SUV, nemecká značka však hovorí o SAV – Sports Activity Vehicle. Podľa nej toto vozidlo „stelesňuje priekopnícku interpretáciu radosti z jazdy, ktorou sa značka preslávila“. A to vďaka elektrickej pohonnej jednotke, inteligentnému systému pohonu všetkých kolies a špeciálnemu nastaveniu odpruženia.
Má ísť o technologickú vlajkovú loď Bavorov, pričom nové technológie sa nebudú týkať len pohonu vozidla, ale aj potrieb cestujúcich. BMW iNext má priniesť „novú etapu v rámci transformačného procesu smerom k inteligentným vozidlám, ktoré uľahčia a skrášlia život“.
Veľké luxusné „SAV“ vzniklo na novej modulárnej platforme. Bude prvým elektromobilom, ktorý je stelesnením stratégie NUMBER ONE > NEXT – prepojenie elektrického pohonu, autonómnej jazdy, konektivity a pokročilých služieb.
Technické špecifikácie?
Čo sa týka technických špecifikácií, ohľadom BMW iNext takmer nič nevieme. Oficiálne len to, že má ponúknuť dojazd okolo 600 km (WLTP) a autonómne riadenie 3. úrovne. A tak si pomôžeme pomôcť aj neoficiálnymi zdrojmi, ktoré spomínajú 3 verzie.
Základná verzia má ponúknuť batériu s kapacitou 63 kWh a dojazd 459 km (zrejme podľa WLTP). O pohon zadnej nápravy sa má postarať elektromotor s výkonom 250 kW, vďaka ktorému vraj vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 s.
Stredná verzia BMW iNext má disponovať 93 kWh batériou, dojazdom 563 km, výkonom 320 kW, pohonom oboch náprav a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Parametre top verzie majú byť podľa zdôrazňujeme neoficiálnych a nepotvrdených informácií nasledovné – kapacita batérie: 103 kWh, dojazd: 603 km, výkon: 400 kW, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,8 s.
Nuž, uvidíme…
SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW odmeňuje vodičov plug-in hybridov za jazdu na elektrinu
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7
9 komentárov
Dizajn je v tejto chvíli ťažko posudzovať, ale tie technické parametre sú úžasné!
ale iba na papieri… 🙂
Dalsi dokaz, ze BMW nema zaujem o elektrifikaciu svojich aut. Uplne zbytocne auto, ked ho konecne uvedu na trh, tak v zapadnej Europe nikto nebude kupovat take velke elektricke SUV.
Julo, ty musíš mať zvláštnu schopnosť predpovedať budúcnosť. Prosím ťa, prezraď aj nám (ktorí nemáme tieto schopnosti), odkiaľ si zistil, že „v zapadnej Europe nikto nebude kupovat take velke elektricke SUV“?
No ked nikto neuvedie elektricky mid size pickup s klasickym tvarom tak pojdem do niecoho takehoto.
Ja tiež nemám záujem o „superveľké“ SUV, ale práve som čítal novší článok o veľkom záujme o Teslu Cybertruck v Európe v pôvodnej veľkosti, a to aj napriek potrebe vodičáka na nákladné autá!
Takí sme ľudia! …
Ale chlapi, počkajme si do 11.11.2020, a potom kritizujme! …. Aj BMW má „právo na život“, a ak nájde kupcov na svoje BEV, tak prežije!
Bude nepochybne dobrý… ak by som sa mal stavit tipoval by som cenu 113 tis euro ..
Fajnovo..