Všetky 3 verzie vlajkového elektromobilu BMW ohúria neoficiálnymi špecifikáciami

14

Automobilka BMW vkladá veľké nádeje do chystaného elektromobilu, ktorého koncepčný model nesie meno iNext. Hovorí o ňom ako o elektromobile novej generácie a svojej vlajkovej lodi. A aktuálne uzreli svetlo sveta neoficiálne informácie o jeho mene (BMW i6) a špecifikáciách. Tie sú pritom viac ako zaujímavé.

BMW i6 by malo byť veľké SUV, resp. crossover, ktorý by sa mal zaradiť do segmentu, ktorý „založila“ Tesla Model X. A špecifikácie, ktoré pochádzajú od zdrojov portálu Automobilmag naznačujú, že by sme sa mohli konečne dočkať väčšieho „SUV-elektromobilu“, ktorý dokáže prekonať terajšiu Teslu Model X z hľadiska efektivity.

Základná verzia len so 63 kWh batériou, ale…

Základná verzia ponúkne možno až prekvapivo malú batériu. A to s kapacitou 63 kWh. Avšak jej dojazd má byť 459 km (zrejme WLTP), čo by bola vzhľadom na predpokladané rozmery a hmotnosť (do 2 400 kg) vozidla výborná hodnota, ktorá by svedčila o vysokej efektivite elektromobilu.

Táto verzia nie je  žiadnym výkonovým „orezávatkom“. Veď disponuje výkonom 250 kW (zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,5 s), ktorý zabezpečuje 1 elektromotor v rámci zadnej nápravy. Efektivita vozidla pritom môže vyplývať aj zo slušného koeficientu odporu vzduchu – 0,275, aj keď Tesla Model X sa môže pochváliť podstatne lepšou aerodynamikou – Cx = 0,24.

Zlatá stredná cesta?

Stredná verzia BMW i6 má ponúknuť 93 kWh batériu, dojazd 563 km, výkon 320 kW, pohonom oboch náprav a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy. Takže opäť výborné parametre.

Top model

To, že by mohol mať spomínaný zdroj pravdivé informácie, by mohol teoreticky naznačovať údaj o dojazde najvyššej verzie so 103 kWh batériou. Tá má totiž ponúknuť dojazd 603 km (Model X LR – 505 km WLTP). Automobilka pritom prezradila, že sériový model vychádzajúci z konceptu BMW iNext má disponovať dojazdom cez 600 km (WLTP), ale aj autonómny riadením 3. úrovne, pričom na trh má vozidlo „made in Germany“ doraziť v roku 2021.

Neoficiálny zdroj má však pre nás aj ďalšie informácie. Pohon oboch náprav určite neprekvapí. Zaujme ale určite výkon 400 kW (150 + 250 kW) a famózne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s. To by pritom naznačovalo, že Teslu Model X Performance s Ludicrous Mode prešprintuje o 0,1 s. To by mohlo byť drag race!

V hre aj špeciálna verzia

BMW by pritom mohlo vytiahnuť z rukáva špeciálnu verziu „i6s“. Ak by sa napokon dostala do ponuky výrobcu, mala by ponúknuť batériu s kapacitou 115 kW. Viac však o nej nevieme. „Poznáme“ však údajné ceny bežných verzií. Tie sa majú pohybovať od 72 000 do 110 000 € bez príplatkovej výbavy.

Na záver pre istotu pripomíname, že ide o neoficiálne informácie od nemenovaného zdroja automobilového portálu Automobilemag (via Insideevs). Každopádne budeme dúfať, že sú pravdivé, pretože na základe nich sa javí budúca elektrická vlajková loď BMW ako výborný elektromobil. Veríme pritom, že BMW i6 nesklame ani po softvérovej stránke.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW chystá 25 nových e-áut. 12 z nich bude plne elektrických
Top Gear test: „Tesla Model 3 Performance je lepšia ako BMW M3“
BMW a Jaguar Land Rover oznámili spoluprácu na technológiach pre e-mobilitu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

    • suhlasim s tebou…su to iba vlhke sny fasistow z bmw…uz su v agonii…mercedes, bmw, audi sa v ere elektromobilov stratia ako plevy vo vetre…

  1. Ked pisu 2021, bude to najskor par kusov na konci roka 2021 alebo 2022. Porovnavame to s Teslami ktore sa predavaju DNES. Kde bude tesla o 2 roky? Staci nova chemia baterky, nedaj boze superkondenzator popri klasickej baterke a nemaju sancu.

    • Podla mna nemci kym nieco daju do obehu,si vychytaju muchy,nie ako tesla kde nesedi ani skara medzi dverami.nemci robia naj auta na svete!!!preco su 99 % vladnych vozidiel od nemcov?no preco?lebo su to najlepsie auta,tesla im nesiaha s tym ich displayom ani po clenky

      • a uz si jazdil na tesle…ze tvrdis ze ,,nesedi skara,, medzi dverami?…ci si len cital sproste clanky a to len svedci o tvojej sprostosti?

      • pocuj ty neandertalec…casy ked Mercedes, BMW ci Audi boli TOP znacky sveta…SU DAVNO PREC !!!…IN a TOP znacka sveta je TESLA !!…budiiicek vole !

  2. Sledujem dianie okolo áut. Ale jedno nechápem. Prečo všetci výrobcovia tlačia na obrovský výkon elektromobilov , pričom najväčší problém je s dojazdom a dobou nabíjania. Veď keď dám napr na 70 kwh batériu slabší elektromotor ktorý šprintuje ,, len za 7 až 8 sekúnd ,, tak sa dojazd výrazne zvýši . Možno na 800 km . Či sa mýlim?
    Zdravim všetkých nadšencov
    Mihálik

    • Na výkon tlačia hlavne výrobcovia prémiových značiek (Audi, BMW, MB, jaguar, prípadne Tesla) lebo si to jednoducho zákazníci týchto značiek vyžadujú, tak isto to platí aj pri ich spaľovacích verziách, nepremiove to až tak neriešia (PSA group, Hyundai, Kia)

    • Potrebujete silny motoro kvoli rekuperacii. Ked takyto kolos ma ist na nemeckej dialnici 180 km/hod. Tak aby ste to mohli „ubrzdit“ elektromotorom, musim tomu ten motor aj odpovedat.

      + ide o prestiz, chcu dorovnat/prekonat Teslu.

      • Rekuperácia ti na dojazde po dialnici vela neomôže. Na dojazd má vplyv celková efektivita pohonu a aerodynamika.
        Motory môžu zvládať vysoké výkony ale dôležité je aby boli vysoko efektívne do 50kW výkonu, ktorý sa v ustálenej rýchlosti najviac využíva

Pridajte komentár