BMW odmeňuje vodičov plug-in hybridov za jazdu na elektrinu

3

Ukazuje sa, že plug-in hybridy nemusia mať taký environmentálny či ekonomický prínos, ako by mali mať. A to najmä v rukách vodičov, ktorí vozidlá pravidelne nenabíjajú a nevyužívajú potenciál elektrického pohonu. Aj preto niektoré krajiny zrušili dotovanie tohto druhu automobilov. BMW zas z tohto dôvodu prichádza so zaujímavou iniciatívou BMW Points, v rámci ktorej sa snaží motivovať vodičov svojich plug-in hybridných vozidiel, aby jazdili čo najviac na elektrinu.

Spoločnosť BMW Group pokračuje v podpore elektromobility zavedením tzv. BMW Points, celosvetovo prvým bonusovým programom pre majiteľov plug-in hybridných vozidiel. Ten má byť inšpiráciou pre zvýšenie pomeru jazdy na elektrinu v každodennej premávke. Vodiči dostanú za jazdu na elektrinu odmenu v podobe bodov BMW Points.

A to jeden bod za každý kilometer prejdený na elektrinu. Za využívanie elektrického pohonu v oblastiach definovaných ako zóny BMW eDrive to bude dvojitý počet bodov. Nazbierané body sa následne dajú premeniť na kredit využiteľný na nabíjanie vysokonapäťových batérií na verejných nabíjacích staniciach v rámci služby BMW Charging. Vodiči jazdiaci v plug-in hybridoch tak môžu aktívne prispieť k znižovaniu emisií CO2 a zároveň aj prevádzkových nákladov svojho vozidla. Nová digitálna služba je zatiaľ dostupná v Nemecku, Holandsku a v Belgicku. Ostatné trhy budú nasledovať postupne.

Digitálna služba BMW Points oceňuje vodičov plug-in hybridných vozidiel BMW, ktorí znižujú spotrebu paliva, emisií CO2 a hluku v mestskom prostredí tým, že jazdia na elektrinu a prispievajú tak k zvýšeniu kvality života v mestskom prostredí. Inovatívny bonusový program zvyšuje motiváciu vodičov, aby pravidelne nabíjali svoje vysokonapäťové batérie a čo najviac využívali elektrický dojazd svojich plug-in hybridov na bezemisnú mobilitu — najmä v mestách, ale aj keď dochádzajú z domu do práce.

Body sa menia na kredit

Body BMW Points sa zbierajú automaticky počas jazdy na individuálny účet užívateľa, ktorý tvorí súčasť aplikácie My BMW. Vodiči plug-in hybridných vozidiel BMW zbierajú body veľmi pohodlne a za každý kilometer prejdený na elektrickú energiu. Po dosiahnutí istej úrovne môžu premeniť svoje body za kredit. To znamená, že 1 250 bodov BMW Points sa premení na kredit 10 eur. Za 3 000 BMW Points je to kredit 25 eur a za 5 800 BMW Points pribudne užívateľovi kredit 50 eur. Tieto bonusové body sa môžu využiť na platbu za nabíjanie vysokonapäťových batérií na verejných nabíjačkách prostredníctvom digitálnej služby BMW Charging.

Iba niekoľko týždňov po spustení programu BMW Points na prvých európskych automobilových trhoch sa na základe zberu anonymizovaných dát ukázalo, že zákazníci ihneď zareagovali a začali zbieraním bodov vytvárať výraznú ekologickú a emotívnu pridanú hodnotu.

Podporované modely

Služby BMW Points a zóny BMW eDrive sa dajú štandardne využívať vo všetkých aktuálnych plug-in hybridných modeloch BMW vybavených najmodernejšou generáciou zobrazovacieho a ovládacieho systému BMW Operating System 7 a BMW Live Cockpit Plus alebo Professional. Tie sa nachádzajú v plug-in hybridných modeloch BMW radu 3, BMW radu 5 a BMW radu 7, ako aj v modeli BMW X5 xDrive45e. Ďalšie modely budú postupne nasledovať.

bmw points plug-in hybridy elektricky pohon motivacia odmena

Zdroj: BMW

Zdroj: tlačová správa (BMW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zastavte lízing plug-in hybridov, vyzýva klientov lízingová spoločnosť
BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7
Náklady na „servis“ elektromobilov sú podľa prieskumu o polovicu nižšie ako pri spaľovákoch

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

    • Ech, ty si dilino. Prečítaj si ten článok ešte raz! Je to výlučne akcia BMW!
      Žiadne „Dotácia by mala byť len pre tie automobilky…“

  1. Ehm.. Trvdim to od začiatku, že hybrid nie je cestou. Lebo v prípade týchto „machrovacich“ značiek typu BMW, Audi, a pod.. vieme, že si ich kupujú hlavne zákazníci, ktorí sú buď
    A) veľmi bohatí a neriešia ušetrené peniaze, ani rakovinové spaliny
    B) lenivý zastrkovat kábel každý večer do svojho auta,
    C) dostali auto od firmy bez možnosti výberu technológie a vôbec ich nezaujíma ekologický ani ekonomický rozmer hybridu, (príp.nemajú možnosť nabíjať ani doma, ani v práci)

    Alebo, možno najväčšia skupina
    D) zákazníci, ktorí nevedia, aké výhody ma hybrid, resp. si nevedia spočítať, že ich jazda na elektrinu vyjde o dosť lacnejšie, alebo že môže byť ohladuplnejsia voči ich spoluobčanom.

    Na prvé tri skupiny takáto reklamná „motivácia“ vysoko pravdepodobne nezaberie.
    Na poslednú skupinu ťažko povedať, čo zaberá 😉
    A práve preto som za priamy prechod na úplné BEV, pričom odpadajú mnohé iné aspekty : napríklad výmeny olejov, servisovanie spaľovacieho motora.
    Pretože hybridy akoby brali na seba nevýhody spalovakov (častý servis + pálenie fosílnych zdrojov) spolu s nevyhodami elektro (najmä krátkeho dojazdu), navyše je tu nevýhoda využiteľného priestoru auta, ktoré obetuje priestor a hmotnosť dvom technológiám. Spaľovací motor, s prevodovkou, a nadrzou + batéria.
    V každom prípade, tento článok je trápna marketingova omáčka, ktorá má aspoň jeden pozitívny účel. A to, že upozorňuje o tom, že vodiči BMW majú v paži elektro rozmer svojich áut. Respektíve mnohí zrejme ani netušia, čo to ten nápis HYBRID na ich aute znamená, okrem toho, že s ním môžu machrovať ;(

Pridajte komentár