BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi

0

Automobilka BMW dnes predstavila koncepčný elektrický sedan strednej triedy, BMW i4, ktorého sériová verzia pôjde do výroby budúci rok.

BMW opisuje svoju elektrickú novinku ako „štvordverové Gran Coupé“. To sa zaradí do rovnakej triedy ako úspešná Tesla Model 3. A zatiaľ sa zdá, že BMW i4 by mohlo byť konkurencieschopné, a to aj po stránke efektivity.

Dôraz na aerodynamiku

Množstvo aerodynamických meraní prispelo k maximalizácii dojazdu elektrického vozidla. Zaslepené predné „obličky“ a čisté aerodynamické spojlery poskytujú detailné príklady premysleného prúdenia vzduchu v praxi. Ďalšiu významnú časť vozidla predstavujú disky kolies. Boli navrhnuté špeciálne pre BMW Concept i4 a spájajú aerodynamiku s odľahčenou konštrukciou.

Keďže sa za obličkami nenachádza spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie, mriežka teraz slúži ako „výpočtové centrum“, pretože sa na nej nachádza viacero snímačov.

Zakrivený združený displej

Nový zakrivený displej BMW Curved Display sa s volantom dopĺňajú tak, aby vytvorili nový spôsob orientácie na vodiča a v sériových vozidlách BMW iNEXT a BMW i4 ponúkli dobrý výhľad aj pred displej. Zobrazovacie plochy prístrojovej dosky a stredovej obrazovky Control Display sa spojili do jedného prvku orientovaného na vodiča. Na samotnom displeji sa nachádzajú ploché vrstvy, ktoré vytvárajú vizuálnu hĺbku.

3 „experience“ režimy

Rozdiely medzi troma režimami zážitku Experience Mode (Core, Sport a Efficient) sa zameriavajú na všetko od zobrazenia a grafiky na displeji, až po aktuálny vzhľad interiéru. Zmeny sa prejavia aj v rámci náladového osvetlenie na palubnej doske, vo dverách a (nepriamo) aj pod displejom.

Zvuk od Hansa Zimmera

Koncept BMW i4 sa vyznačuje špecifickým zvukovým prejavom. Ten vznikol pod značkou menom BMW IconicSounds Electric, pričom ho zložil svetoznámy hudobný skladateľ Hans Zimmer v spolupráci so zvukovým inžinierom automobilky BMW, ktorým je Renzo Vitale. Zámerom BMW IconicSounds Electric je obohatiť elektrické vozidlá automobilky BMW o emotívne zvuky a ozvučiť ich pomocou špeciálne navrhnutých zvukových prejavov. Patria sem napr. aj zvuky otvárania dverí či ozvučenie procesu „štartovania“.

Pohonný systém

Elektrický motor, výkonová elektronika, nabíjanie a vysokonapäťová batéria použité v piatej generácii technológie BMW eDrive pochádzajú z vlastného vývoja spoločnosti BMW Group. Elektrický motor vyvinutý pre model BMW i4 dodáva maximálny výkon 390 kW (530 k). Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h cca za 4 s, pričom jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h.

Súčasťou piatej generácie pohonu BMW eDrive je aj nová technológia článkov vysokonapäťovej batérie. Verzia batérie vyvinutej pre elektromobil BMW i4 má tenkú konštrukciu a upravenú energetickú hustotu. Váži približne 550 kilogramov a poskytuje okolo 80 kWh energie, čo podľa výsledkov merania na základe cyklu WLTP prináša dojazd do vzdialenosti 600 km.

Produkcia

Sériová výroba nového modelu BMW i4 sa v hlavnom závode spoločnosti BMW Group v Mníchove začne v roku 2021. To znamená, že v budúcnosti sa na rovnakej linke v Mníchove budú vyrábať vozidlá so spaľovacím motorom, ako aj plug-in hybridným a čisto elektrickým pohonom.

Zdroj: tlačová správa (BMW Group)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf BMW: „Zdvojnásobíme dojazd našich elektromobilov“
BMW zverejnilo detaily o elektrickom SUV „iX3“ s dojazdom 440 km
BMW chystá množstvo elektromobilov. Aké modely a kedy?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Pridajte komentár