BMW potvrdilo, že chystá aj plne elektrické modely radu 1, 5 a 7

8

Koncern BMW Group plánuje mať do roku 2030 na cestách cez 7 miliónov vozidiel do zásuvky. Pomôžu mu pritom mnohé chystané plne elektrické modely.

Dnes majú vozidlá v rámci značiek BMW a MINI s elektrickým a s plug-in hybridným pohonom 13,3-percentný podiel zo všetkých novo registrovaných vozidiel v Európe. Spoločnosť očakáva, že podiel sa do roku 2021 zvýši na štvrtinu, v roku 2025 na tretinu a na 50 percent v roku 2030.

Trvalo udržateľné ciele spoločnosti BMW Group hovoria o tom, že do roku 2030 sa podarí na cesty dostať viac ako sedem miliónov e-áut, pričom dve tretiny budú tvoriť čisto elektrické verzie. Výsledkom masívneho rozširovania elektrickej mobility bude, že emisie vozidiel spoločnosti BMW Group na kilometer poklesnú do roku 2030 o približne 40 percent.

Známe modely s viacerými druhmi pohonu

V budúcnosti bude na jednej výrobne linke vznikať viacero modelových radov s elektrifikovanými ako aj s konvenčnými pohonmi. Napríklad budúca generácia luxusného sedanu BMW radu 7 dostane aj verziu s plne elektrickým pohonom. To isté platí aj o veľkosériovo vyrábaných modelových radoch ako BMW radu 5 a BMW X1.

Tie sa na trh dostanú s konvenčnými spaľovacími motormi ako aj s plug-in hybridnými pohonmi a taktiež aj s plne elektrickou pohonnou jednotkou. Elektrifikácia pohonných systémov tvorí nedeliteľnú súčasť oblastí D-ACES (Design, Autonomous, Connected, Electrified a Services/Shared), ktoré si spoločnosť BMW Group definovala vo svojej korporátnej stratégii NUMBER ONE > NEXT.

i4 a iNext budúci rok

S napĺňaním cieľov nemeckej automobilky pomôžu aj ďalšie chystané elektromobily BMW i4 a BMW iNEXT. Tie sa dostanú na trh budúci rok, pričom ponúknu novú generáciu elektrického pohonu BMW eDrive, ktorú dostal do vienka aj nedávno predstavený model BMW iX3.

BMW si uvedomuje, že ich plány musia byť podporené aj produktami a službami, ktoré prinášajú jednoduché a komfortné nabíjanie v domácnosti aj pri jazdách v neznámom prostredí. Súčasťou pritom je viacero druhov nástenných nabíjacích zariadení Wallbox, vrátane inštalačnej služby, individuálna ponuka nákupu zelenej elektrickej energie či prístup k celosvetovo najväčšej sieti verejných nabíjačiek, ktorá len v Európe obsahuje viac ako 155 000 nabíjacích miest.

Zdroj: tlačová správa (BMW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV BMW iX3 dostalo prvú cenovku. Je konkurencieschopná?
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
BMW chystá novú generáciu plug-in hybridov s e-dojazdom až 100 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

8 komentárov

  1. Dnes už zrejme všetky automobilky, nielen BMW, pochopili, že elektrifikácia je jediná cesta, ako ďalej.
    Pokiaľ nebudú dodržiavať tento trend, veľmi ľahko by mohli dopadnúť ako Kodak alebo Nokia…

  2. Sprísňujúce sa emisné normy (EURO 5, EURO 6, atď.) tiež nie je možné priťahovať („šraubovať“) donekonečna. Každá skrutka raz praskne, keď sa bude priťahovať bezhranične donekonečna…

  3. Normy sú síce niekedy kontraproduktívne, ale na pohnutie týchto dinosaurov niečo už bolo treba, lebo oni by nám boli schopní predávať tie rakovinaky este 100rokov, len preto, lebo na nich už nebolo čo vyvíjať a tak ich výroba spočívala už takmer len vo výrobných nákladoch na suroviny a prácu, čo teda predstavovalo veľké zisky.
    Smutné, že žiaden šéf automobilky nemal odvahu priniesť niečo naozaj nové, respektíve ukázať ostatným, že ev sa dajú vyrábať lacnejšie a že ich výhody sú neporovnateľné naproti komplik. spaľovacím motorom a ich údržbou. Nehovoriac o závislosti na rope, jej dopravy a špekulovania obchodníkov s jej cenami.

    • dam ti info z prvej ruky co sa tyka nakladov, napr. na slusne nalozeny touareg co predavaju za cca 70.000, su priame materialove naklady 9.500… skoro ma jeblo, ked som to videl…

      • Vidno, že si v živote nikdy nič nepočul o výrobe.
        Inak by si vedel, že priame materiálové náklady sú len malý zlomok z celkových nákladov. Takmer zanedbateľná časť.
        Ďaleko väčšie náklady tvoria energie, mzdy, odpisy výrobných prostriedkov, doprava, nájmy, lízingy, režijné náklady atď.
        Nenechaj sa ovplyvňovať propagandou!!!

Pridajte komentár