Audi chystá aj menšie, cenovo dostupnejšie elektrické SUV

0

Automobilka Audi v priebehu krátkeho času avizuje svoj ďalší elektromobil z rodiny e-tron. Bude ním kompaktné elektrické SUV, ktorého koncept spoznáme v budúcom roku, pričom na trh príde o rok neskôr.

Posledné mesiace dokazujú, že Audi odštartovalo ofenzívu v oblasti elektromobility. V septembri spustila nemecká automobilka výrobu SUV vyššej strednej triedy e-tron, v priebehu budúceho roka by sme sa mali dočkať CUV-éčka e-tron Sportback a o rok neskôr športovo-luxusného sedanu e-tron GT, ktorého koncept bol predstavený pred 3 týždňami.

Začiatkom mesiaca potvrdil šéf pre exteriérový dizajn automobilky Audi, Andreas Mindt, že už o pár mesiacov sa dočkáme odhalenia konceptu kompaktného hatchbacku. Aktuálne sa dozvedáme od šéfdizajnéra značky, Marca Lichteho, cez portál Autocar, že na ceste je aj menšie, „kompaktné“ SUV.

Dizajnové prvky z modelu GT

Podľa Lichteho bude čerpať niektoré dizajnové prvky z modelu Audi e-tron GT. Týkať sa to má napríklad masky, otvorov pre prívod vzduchu či bočných línií. Veľkosťou by sa malo SUV zaradiť niekde medzi modely Q2 a Q3. Elektrická verzia Audi Q2 s predĺženým rázvorom tak bude zrejme dostupná len pre Čínu. V Európe sa teda môžeme tešiť na úplne nový kompaktný model.

Platforma MEB je prísľubom prijateľnej ceny

Oba spomínané kompaktné elektrické modely vyrastú na koncernovej platforme MEB. To je prísľubom dostupnejšej ceny, nakoľko táto platforma umožňuje podľa VW Group podstatne lacnejšiu výrobu elektromobilov. V prípade kompaktného hatchbacku Volkswagen ID postaveného na MEB majú byť výrobné náklady až o 30 % nižšie ako pri Volkswagene e-Golf.

Doteraz predstavené elektromobily či koncepty Audi využívajú inú platformu. SUV-éčka vychádzajú z vlastnej modulárnej platformy MLB. Model e-tron GT si zas požičal platformu od Porsche (J1), na ktorej je postavený elektrický sedan Porsche Taycan.

Po vzore Tesly?

Oba naposledy avizované elektromobily Audi majú mať teda kompaktné rozmery a spoločnú platformu MEB. V tejto súvislosti nás tak napadá analógia s vozidlami značky Tesla. Pripravované kompaktné SUV Model Y bude totiž vychádzať z Modelu 3.

Takáto stratégia by mala priniesť obom výrobcom uľahčenie práce, ako aj skrátenie celkového času na vývoj modelov, ako aj nižšie náklady na vývoj a implementáciu výroby. V prípade kompaktného hatchbacku a SUV Audi by sme sa mali dočkať podstatne prijateľnejších cien ako v prípade modelu e-tron (od 80 000 €).

Cena dízlov VW + daň z prémiovosti?

Vďaka spoločnej koncernovej platforme MEB by mohli byť len o „niečo“ (daň za „prémiovosť“ 4 kruhov) ako modely Volkswagen ID a Volkswagen ID Crozz. V ich prípade pritom hovorí VW o cenách porovnateľných s ekvivalentnými modelmi značky s naftovým motorom.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (skica Audi Q8): Audi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV Audi e-tron má softvérové problémy. Zákazníci si preto počkajú
Audi ponúkne lacnejšiu aj rýchlejšiu verziu svojho elektrického SUV e-tron
Audi chystá elektrický hatchback. Bude najdostupnejším elektromobilom značky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár