Elektrický sedan Audi e-tron GT oficiálne predstavený. Má takmer 600 koní

1

Dnes v noci sme sa dočkali prestavenia elektrického sedanu Audi e-tron GT, a to v rámci autosalónu v Los Angeles. Jedná sa o koncept, pričom sériový model sa dostane do výroby v roku 2020. Je výsledkom spolupráce medzi Audi a Porsche.

Audi e-tron GT je 4-dverovým, 4-miestnym elektromobilom, ktorý výrobca radí do kategórie Gran Turismo. Svojimi rozmermi a rázvorom je podobný Tesle Model S: 4,96 x 1,96 x 1,38 m (dĺžka x šírka x výška). Rázvor náprav činí 2,90 m. Zadný batožinový priestor má hodnotu 450 l, predný 100 l.

Nízke ťažisko a ľahké materiály

Konštruktéri dbali na nízke ťažisko a nízku hmotnosť vozidla. Audi e-tron GT má plochú podlahu, v rámci ktorej je osadená batéria, čo prispieva k nízkemu ťažisku. Strecha je z uhlíkových vlákien, nosné prvky z vysokopevnostnej ocele a mnoho ďalších komponentov z hliníka.

Naladené na výkon

Pod “kapotou” nájdeme, rovnako ako v prípade Porsche Taycan, dva trvalo vybudené elektromotory, ktoré dokážu poskytovať maximálny výkon dlhodobo. Ten dosahuje úroveň 434 kW (590 k). Každý z nich je osadený na jednu nápravu, elektromobil tak disponuje elektronicky riadeným pohonom Quattro s vektorovaním krútiaceho momentu.

Audi e-tron GT concept zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Na 200 km/h mu to trvá 12 sekúnd. Maximálna rýchlosť je kvôli optimalizácii dojazdu obmedzená na 240 km/h. O transformáciu konceptu na produkčný model sa postará divízia Audi Sport.

Batéria a dojazd

Dopovanie elektromotorov má na starosti Li-Ion batéria s kapacitou viac ako 90 kWh. Tá má zabezpečiť elektromobilu dojazd cez 400 km podľa WLTP. Elektrický sedan je vybavený rovnako ako SUV Audi e-tron, ktoré je už vo výrobe, vysoko-výkonným rekuperačným systémom.

Ten má predlžovať dojazd až o 30 %. Podľa Audi, regeneratívne brzdenie pokrýva až 90 % všetkých spomalení. Keramické brzdy sa aktivujú, až keď systém zaznamená preťaženie viac ako 0,3 g.

Nabíjanie

Audi e-tron GT bude ako jeden z mála elektromobilov vybavené 800-voltovým nabíjacím systémom. Vďaka nemu sa nabije na príslušne výkonných nabíjacích staniciach na 80 % za cca 20 minút. Za tento čas získa vodič zhruba 320-kilometrový dojazd (WLTP).

Elektrické GT bude podporovať aj indukčné (bezdrôtové) nabíjanie. Riešenie od Audi má dosahovať výkon 11 kW, čo umožní nabitie vozidla počas noci. Výkon palubnej nabíjačky výrobca vyslovene neuvádza. Dá sa predpokladať, že štandardom bude 11 kW, pričom priplatiť si bude možné za 22 kW nabíjačku, tak ako je tomu v prípade modelu Audi e-tron.

Interiér

Nie je prekvapením, že interiéru dominujú tri displeje. Jeden sa nachádza pred vodičom v rámci digitálnej prístrojovej dosky. Dva dotykové na centrálnej pozícii. Kabína je vegánska, čo znamená, že použitá koža je syntetická. Ďalšie mnohé použité materiály sú recyklované alebo pochádzajú z udržateľných zdrojov.

Koncepčný model Audi e-tron GT je zabavený 22-palcovými diskami kolies a pneumatikami s rozmerom 285/30. Predná svetlá sú osadené technológiou Matrix LED. Tú dopĺňajú laserové diaľkové svetlá.

Ako sme už spomínali, sériový model sa dostane do výroby v roku 2020. A to po modeloch Audi e-tron a Audi e-tron Sportback. Jeho možná cena zatiaľ známa nie je.

Audi e-tron GT sa stane ďalším elektrickým prémiovým sedanom vyššej triedy, keď doplní zakladateľa tohto segmentu, Teslu Model S. Novovznikajúci segment pritom rozšíria napríklad aj modely Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQSVolkswagen ID VizzionFisker EMotion či Lucid Air.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi testuje malé elektrické SUV. Bude konkurovať Hyundaiu Kona Electric?
Audi predstavilo úžasné elektrické superauto na okruhy aj bežné cesty
Elektrický sedan Porsche Taycan má byť lacnejší ako Tesla Model S

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Audi

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!