Audi ponúkne lacnejšiu aj rýchlejšiu verziu svojho elektrického SUV e-tron

0

Prvé elektrické SUV ingolstadtskej automobilky, Audi e-tron, má byť dostupné aj vo „vstupnej“, lacnejšej verzii, ako aj rýchlejšej, výkonnejšej verzii. Záujemcovia tak budú mať na výber z 3 variantov, rovnako ako v prípade Tesly Model X.

Elektromobil Audi e-tron sa začal vyrábať začiatkom septembra, pričom by mal byť pomaly na ceste k prvým zákazníkom. Aktuálne je možné objednať či rezervovať (v závislosti od trhu) len jediný variant. Ten disponuje výkonom 300 kW (402 k), vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 s.

Konkurencia je rýchlejšia

To je však v porovnaní s konkurenciou v podobe elektromobilov Jaguar I-Pace (4,8 s) a Tesla Model X (3,1 / 4,9 / 5,2 s) „málo“. A máli sa to zrejme aj automobilke Audi, ktorá podľa Top Gearu chystá aj výkonnejšiu verziu modelu e-tron. Aktuálny variant disponuje elektromotormi s výkonom 125 kW (predná náprava) a 175 kW (zadná náprava).

„Zdvojený“ zadný elektromotor?

Top Gear pritom odhaduje, že Audi by mohlo použiť v rámci zadnej nápravy pri výkonnej verzii „zdvojený“ elektromotor. To by znamenalo celkový výkon 475 kW (646 k), čo by mohlo podľa Top Gearu znížiť akceleračný čas na „stovku“ na cca 4 sekundy.

Dva elektromotory na zadnej náprave by mohli priniesť aj veľmi presné vektorovanie krútiaceho momentu. Výsledkom toho by mohli byť celkovo lepšie dynamické vlastnosti. Na trh by sa mal dostať začiatkom roka 2020. Nie každý však baží po extra rýchlom elektrickom SUV, za ktorého výkon si treba riadne priplatiť.

„Vstupný“ model

Audi bude zo spomínaného dôvodu ponúkať aj „vstupný“ variant, ktorý sa stane základnou verziou modelu, a to do 12 mesiacov. Ten bude mať naopak nižší výkon ako aktuálne dostupný model. Môžeme si „pošpekulovať“ a odhadnúť, že oba elektromotory budú disponovať výkonom 125 kW.

To by znamenalo zníženie výkonu Audi e-tron z 300 na stále zaujímavých 250 kW. To by však nemali byť jediné „škrty“. Pre ešte väčšie odlíšenie variantov a zabezpečenie nižšej obstarávacej ceny, by mala základná verzia obsahovať kapacitne menšiu batériu. Aktuálny model disponuje 95 kWh batériou a dojazdom 400 km (WLTP).

„Orezaný“ model by si mohol požičať koncernový akumulátor s kapacitou 80/81 kWh, ktorý by mal byť použitý v modeloch ako Škoda Vision E, Volkswagen ID Crozz či top verzii hatchbacku Volkswagen ID. Jednoduchšie a pravdepodobnejšie je však zrejme zníženie kapacity odobratím batériového modelu zo štandardného akumulátora.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi chystá elektrický hatchback. Bude najdostupnejším elektromobilom značky
Elektrický sedan Audi e-tron GT oficiálne predstavený. Má takmer 600 koní
Audi predstavilo úžasné elektrické superauto na okruhy aj bežné cesty

 

Zdroj titulnej fotografie: TheVerge

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár