Elektrický hatchback Volkswagen ID otestovali prví novinári. Čo naň hovoria?

2

Elektrický hatchback Volkswagen ID vyzerá na „papieri“ veľmi dobre. Veď má kompaktné rozmery, rázvor vozidla strednej triedy, dojazd 330 až 550 km (WLTP), pričom má stáť toľko, čo porovnateľný Golf s naftovým motorom. Čo naň však hovoria novinári, ktorí si ho vyskúšali?

Nedávno sme vám priniesli článok s prvými fotografiami testovacích vozidiel Volkswagen ID, ktoré boli vyhotovené v Juhoafrickej republike. A práve v tejto krajine dostali prví novinári možnosť tento veľmi očakávaný elektromobil otestovať.

Robert Llewellyn z Fully Charged hovorí, že sa jednalo o testovacie vozidlá, ktoré mali v kufri množstvo snímačov a testovacích zariadení. Podľa Volkswagenu sa nachádza vozidlo zhruba v strednej fáze testovania a finalizácie. Vonkajšími rozmermi ho prirovnal k modelu Golf, avšak vďaka rázvoru okolo 2 800 mm je vo vnútri oveľa viac priestoru.

Výborná dynamika a polomer otáčania

Volkswagen ID by mal disponovať výkonom okolo 180 koní, vďaka čomu má úžasnú dynamiku. Vozidlo má zadný pohon a vzadu umiestnený elektromotor, čo zabezpečuje vozidlu výborný polomer otáčania, ktorý prirovnal Llewellyn k londýnskym taxíkom.

Inšpirácia konkurenciou

Volič jazdných režimov má byť podobný tomu z BMW i3, pričom je možné pomocou neho voliť aj úrovne rekuperačného systému. Ani na jednej úrovni však nie je možné Volkswagen ID riadiť len pomocou jedného pedála, ako je tomu napríklad v Nissane Leaf.

Úplne nový interiér

Podľa Thomasa Geigera má elektrický hatchback od VW úplne nový interiér. Neprekvapí však tým, že v ňom nájdeme len minimum tlačidiel, ktoré nahradili displeje. Väčší je na centrálnej pozícii, menší pred vodičom.

Obrovský head-up displej

Digitálna prístrojová doska je pomerne malá najmä kvôli tomu, že Volkswagen ID disponuje obrovským, pokročilým head-up displejom (HUD). Na ňom nájde vodič všetky potrebné nominácie a nielen drobný údaj o rýchlosti či smere odbočenia v rámci navigácie. HUD má mať taktiež prvky rozšírenej reality.

Dobrý pocit z vozidla

Robert Llewellyn testoval verziu s nižším dojazdom, ktorá má ponúknuť dojazd 330 km (WLTP), čo by malo znamenať reálny dojazd okolo 300 km. A podľa neho by malo byť vozidlo schopné takéhoto dojazdu. Má disponovať efektívnym HVAC systémom, vodou chladeným batériovým systémom a podporou 100 kW rýchlonabíjania. V tejto súvislosti sa však spomínal aj údaj 125 kW, tak uvidíme.

Dodáva, že sa jedná o veľmi solídny a schopný elektromobil, napriek tomu, že ide o testovaciu verziu. Podľa jeho nemeckého kolegu VW síce prichádza s elektrickými vozidlami neskoro, ale vo forme.

Zdroje: Fully Charged (vrátane titulnej fotografie), Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
“Lacný” elektrický hatchback od VW sa bude dať predobjednať už o pár mesiacov
VW odhalí svoj ďalší elektromobil. Tentokrát veľké luxusné SUV
VW Group plánuje 50 elektromobilov do 7 rokov. Bude to stáť 44 miliárd €

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!