Volkswagen I.D. Crozz: Všetko, čo vieme o bratovrahovi elektromobilu Škoda Vision E

0

Koncept elektrického SUV Volkswagen I.D. Crozz bol poprvýkrát predstavený v apríli minulého roku na autosalóne v Pekingu. Päť mesiacov na to debutovala jeho druhá verzia, ktorá má bližšie k sériovému modelu. Ten sa dostane na trh už budúci rok. Na čo sa môžeme tešiť?

Volkswagen I.D. Crozz bude druhým elektromobilom z rodiny I.D., ktorý sa od počiatku vyvíja ako čisto elektrické vozidlo. Tým prvým bude hatchback Volkswagen I.D./Neo, ktorý chce konkurovať Tesle Model 3. V prípade elektrického SUV sa nehovorí ako o konkurentovi Tesly. Má totiž kompaktnejšie rozmery ako Model X.

Koncernový “kanibalizmus”

Naopak, konkurenciou bude určite pre koncernový elektromobil Škoda Vision E, s ktorým zdieľa rovnakú platformu aj cieľovú skupinu. Bude tak zaujímavé sledovať bratovražedný súboj v tomto čoraz konkurenčnejšom segmente. Kto koho “zožerie”? To zistíme časom, Volkswagen však bude mať jednu výhodu.

Na trh o rok skôr

Spomínanou výhodou Volkswagenu I.D. Crozz bude určite to, že sa dostane na trh skôr. Pôvodne mali prísť oba koncernové modely do predaja v roku 2020. Nemecká značka však zmenila stratégiu, keď príchod I.D. Crozz urýchlila podľa webu Ecomento na rok 2019.

Reaguje tým zrejme na ďalšiu konkurenciu, ktorá už má elektrické SUV na trhu (Jaguar I-Pace), resp. ich uvedie na trh v tomto (Audi e-tron) či budúcom roku (Mercedes-Benz EQC, BMW iX3, Audi e-tron Sportback, Volvo XC40 Electric). V porovnaní s týmito prémiovými a o čosi väčšími modelmi môže mať VW veľkú výhodu v podobe nižšej ceny.

Špecifikácie

Ako sme už spomínali, Volkswagen I.D. Crozz bude o čosi kompaktnejší ako konkurencia. Koncept, ktorý by sa nemal zásadne líšiť od sériového modelu disponuje rozmermi 4 625 x 1 891 x 1 609 x 2 791 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Jazdné vlastnosti ako Golf GTI

Automobilka informuje, že jej elektrické SUV strednej triedy bude mať jazdné vlastnosti ako kompaktný hot-hatch Volkswagen Golf GTI. A to nielen vďaka výkonu 225 kW, ale aj ideálnemu rozloženiu hmotnosti a nízkemu ťažisku, o ktoré sa postará batéria integrovaná do podlahy.

Volkswagen I.D. Crozz je vybavený dvoma elektromotormi s výkonom 75 kW na prednej a 150 kW na zadnej náprave. Pohon 4×4 je tak samozrejmosťou, pričom výkon je primárne sústredený na zadnú nápravu. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

volkswagen i.d. crozz

Zdroj: nsvolkswagen.com

Batéria a dojazd

Koncept je vybavený Li-Ion batériou s kapacitou 81 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 500 km. Zrejme sa však jedná o hodnotu vypočítanú na základe “optimistickej” metodiky NEDC. Budeme zvedaví, či sa bude model I.D. Crozz ponúkať vo viacerých batériových variantoch, nakoľko výrobca hovorí o veľmi priaznivej cene, pričom 81 kWh batéria nie je určite najlacnejšia.

Rýchle nabíjanie

Volkswagen I.D. Crozz sa má nabiť na 80 % za 30 minút, a to na 150 kW DC nabíjačke. Podporuje teda rýchlonabíjanie, nie však to najrýchlejšie. Veď VW je členom aliancie Ionity, ktorá buduje sieť nabíjacích staníc s výkonom až 350 kW. Jeho podpora sa však do budúcnosti určite nedá vylúčiť.

volkswagen i.d. crozz

Zdroj: VW

Interiér a technológie

Vďaka koncepcii má elektrické SUV od VW veľkosť modelu Tiguan, pričom v interiéri má nájsť posádka toľko priestoru ako v oveľa väčšom Tuaregu. Absencia B-stĺpikov má dokonca umožniť pohodlné naloženie bicykla do priestoru zadných sedadiel.

Volkswagen I.D. Crozz bude dostupný aj so systémom autonómneho riadenia I.D. Pilot. Spočiatku sa očakáva 3. úroveň, neskôr máme počítať s plnou autonómiou 4. až 5. stupňa. Na palube elektrického SUV by sme mali nájsť aj prvky rozšírenej reality a ovládanie pomocou hlasu a gest.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen I.D.: Všetko, čo vieme o pripravovanom konkurentovi Tesly Model 3
Elektromobil od VW vytvoril svetový rekord na legendárnej trati. Čo má pod kapotou?
Škoda Vision E: Všetko, čo vieme o českom konkurentovi Tesly Model X

Naozaj taká nízka cena?

Zástupcovia automobilky sa nechali počuť, že cena elektromobilu Volkswagen I.D. Crozz by mala byť podobná ako v prípade modelu Atlas. Ten sa predáva na americkom trhu od sumy cca 31 000 USD bez DPH, cla a ďalších daní a poplatkov.

Zdroje blízke automobilke zas hovoria o sume 40 000 € pre nemecký trh, čo by mohlo zodpovedať predajnej cene modelu Atlas. V prípade koncernovej Škody Vision E spomína šéf českej automobilky sumu na úrovni dieselovej Octavie. Nuž budeme dúfať, že neostane len pri slovách a dočkáme sa minimálne podobných cien.

Zdroje: tlačové správy

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!