Audi e-tron Sportback: Všetko, čo vieme o ultimatívnom „kladive“ na Teslu Model X

0

Zdá sa, že prichádza éra elektrických SUV, čoho ďalším dôkazom je aj pripravované Audi e-tron Sportback. Jedno z najkrajších, ak nie najkrajšie, SUV nabité emóciami, výkonom a technológiami nás prenesie vďaka svojím inovatívnym svetlám do „Matrixu“ už budúci rok, kedy sa dostane na trh. Čo všetko o ňom zatiaľ vieme?

Audi e-tron Sportback bude druhým sériovo vyrábaným elektromobilom ingolstadtskej značky. Vychádzať bude z konceptu predstaveného v apríli na autosalóne v Pekingu, pričom sériový model by sa od neho nemal výraznejšie líšiť po dizajnovej aj technickej stránke.

Do predaja sa dostane v roku 2019. Nasledovať tak bude model Audi e-tron quattro, ktorého sa dočkáme už tento rok. Obe elektrické SUV sa budú vyrábať v belgickej továrni automobilky.

Rozmermi 4 900 mm (dĺžka) x 1 980 mm (šírka) x 1 530 mm (výška) pri rázvore 2 930 mm sa radí medzi veľké SUV. Pre porovnanie uvádzame veľkostné parametre Tesly Model X: 5 037 x 2 070 x 1 684 x 2 965 mm.

audi e-tron sportback

Zdroj: Audi

SUV? Skôr SUC-GT

Zvažujúca sa línia strechy nám napovedá, že výraz SUV bude pre Audi e-tron Sportback zrejme urážkou. Veď Sportback je učebnicovým príkladom novej podskupiny „voľno-časových“ vozidiel, ktoré sa označujú ako SUV-coupe či SUC. Audi dokonca hovorí o 4-dverovom Gran Turisme.

audi e-tron sportback

Zdroj: Audi

O športovom charaktere niet pochýb

Po stránke výkonu a jazdnej dynamiky je niekde na úrovni modelu Tesla Model X 100D. Nielen kvôli tomu sa predpokladá, že ohrozí pokojné vody, v ktorých si aktuálne pláva kalifornský model. Či bude tým povestným „kladivom“, ukáže až čas.

audi e-tron sportback

Zdroj: Audi

Audi e-tron Sportback je vybavené elektromotorom na prednej aj zadnej náprave. Jedná sa tak o plne elektronicky riadenú „4-kolku“. Štandardný systémový výkon vozidla je 320 kW, avšak vďaka funkcii Boost môže krátkodobo narásť až na 370 kW. Vďaka tomu zrýchli toto neľahké „SUC-GT“ z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

O výborné jazdné vlastnosti sa môže postarať takmer ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 52:48. Rovnako tak aj nízke ťažisko vďaka batérii integrovanej do podlahy vozidla.

audi e-tron sportback

Zdroj: Audi

 „Moderný“ dojazd a rýchlosť nabíjania

Zdá sa, že v prípade nových elektrických „prémioviek“ sa stáva štandardom dojazd 500 km na jedno nabitie. To je aj prípad Audi e-tron Sportback. Zabezpečí ho 95 kWh Li-Ion batéria, ktorá bude podporovať ultra-rýchle nabíjanie. A to pravdepodobne až výkonom 350 kW. Na 80 % kapacity by sa tak mohol tento elektromobil nabiť už za 15 minút. Taktiež bude podporovať bezdrôtové (indukčné) nabíjanie.

Kamery miesto „späťákov“ aj v „sériovke“

V displejmi prešpikovanom interiéri nájde aj dve netradične umiestnené obrazovky. Tie sú totiž integrované do výplní predných dverí. Slúžia na premietanie obrazu z kamier, ktoré suplujú spätné zrkadlá. A Audi už pre svoj prvý elektrický model e-tron Sportback potvrdilo, že sa toto riešenie dostane do aj do sériového vozidla. Viac…

„Priehľadné“ A-stĺpiky

Kamery nám pomocou displejov v dverách nesprostredkujú len dianie za vozidlom, ale poskytnú nám aj plnohodnotný pohľad šikmo vpred. Tým „obídu“ A-stĺpiky, ktoré v mnohých situáciách bránia bezpečnému výhľadu. Za toto riešenie dávame palec hore.

Svetlá už nie sú len na svietenie

Svetlá Audi e-tron Sportback budú okrem pokročilej dynamickej signalizácie vedieť premietať na vozovku užitočné doplnkové upozornenia. Postarajú sa o to Digital Matrix projektory umiestnené ako vpredu, tak aj vzadu.

Vozidlo tak v podstate komunikuje so svojím okolím. Na cestu dokáže premietať dodatočné upozornenia o prudkom brzdení či zmene smeru jazdy, ale aj rôzne symboly a znaky, čím sa zvyšuje bezpečnosť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi prestavilo stratégiu elektrifikácie: 20 e-modelov do 7 rokov
Prvé elektrické Audi je možné rezervovať už aj v SR. Na koľko vyjde?
Škoda Vision E: Všetko, čo vieme o českom konkurentovi Tesly Model X

A čo cena?

Na zverejnenie oficiálnej ceny Audi e-tron Sportback má automobilka samozrejme ešte čas. Avšak indíciou nám môže byť cenovka prvého elektrického SUV od Audi, ktoré má v podstate identickú techniku. Jeho cena má začínať na nemeckom trhu na sume 80 000 €. Môžeme tak predpokladať, že športovo strihnutý Sportback bude o niečo drahší, pričom bude konkurovať Tesle Model X aj cenou.

Zdroje: tlačové správy

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár