9 krajín žiada EÚ, aby stanovila dátum zákazu predaja nových spaľovacích áut

7

V rámci iniciatívy deviatich európskych štátov bola Európskej komisii zaslaná žiadosť, aby EÚ stanovila dátum, kedy by vstúpil do platnosti jednotný zákaz predaja nových dízlových a benzínových automobilov. Dôvodom má byť zosúladenie dopravného sektora s cieľmi v oblasti klímy.

Hlavnými iniciátormi výzvy sú Dánsko a Holandsko, ktorí sú podporovaní Rakúskom, Belgickom, Gréckom, Írskom, Litvou, Luxemburskom a Maltou. Podľa nich je potrebné urýchliť prechod k zelenej doprave a podporiť vozidlá s nulovými emisiami, informuje agentúra Reuters.

Spomínané krajiny tiež uvádzajú, že je nutné „posilniť“ súčasné normy v oblasti CO2 a podporiť infraštruktúru pre nabíjanie a tankovanie bezemisných áut. A žiadajú zmenu a doplnenie právnych predpisov EÚ, aby mohli členské štáty prijať opatrenia, ktoré im umožnia zakázať predaj spaľovacích áut na národnej úrovni.

EÚ sa snaží bojovať s emisiami v sektore dopravy aj novými emisnými cieľmi, pričom minulý rok vstúpili do platnosti normy ohľadom flotilových emisií (do 95 g CO2/km). V júni pritom Európska komisia navrhne rozšírenie emisných cieľov pre rok 2030. To sa týka zníženia emisií CO2 o 55 % v porovnaní s ich úrovňou z roku 1990.

Taktiež sa pracuje na novej emisnej norme Euro 7, ktorej predbežný návrh má podľa niektorých skupín de facto znamenať zákaz nových spaľovacích áut.

Niektorí výrobcovia automobilov už ohlásili zásadnú transformáciu smerom k čistej elektromobilite, minimálne v rámci Európy. A to napríklad Ford, Volvo, Honda, Smart či koncern VW.

Mnohé, nielen európske krajiny zas stanovili dátumy, kedy chcú zakázať predaj nových automobilov s dízlovými a benzínovými motormi.

Zdroj titulnej fotografie: Ruben de Rijcke (CC BY-SA 3.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zákaz predaja nových spaľovacích áut zatiaľ plánuje 27 krajín
Ford sa v rámci Európy pretransformuje na čisto elektrickú značku
Volvo predstavilo nový elektromobil a oznámilo čisto elektrickú budúcnosť

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. To je síce dobrý nápad, ale musia stanoviť reálny termín. O tom však pri tom, ako EU stanovovala termíny pre EURO 1 – 6 a iné normy silne pochybujem ….

  2. Asi už aj poslednému blbcovi vo svete došlo, že batériové autá budú jednoducho lacnejšie. Už pri samotnom nákupe. Nehovoriac o nákladoch na celkové vlastníctvo (v tomto bode sa nachádzame aj v EU). Špeciálne pri Euro 6 a dupľom pri 7. Cena BEV naopak klesá a bude ďalej klesať. Aj v zaostalej Európe! Keď k tomu pridáte zákazy vjazdov do miest a podobne, vytratí sa kľúčová vlastnosť ICE áut – poskytovať komfortnú dopravu. Lebo peniaze a lenivosť víťazia na celom svete 🙂

    • Nie, nedošlo. Ani poslednému blbcovi, ani prvému, ani žiadnemu inému.
      Dochádza to iba tým ľuďom, ktorí dokážu premýšľať. Blbci logické argumenty zásadne nevnímajú (a je ich bohužiaľ priveľa).

  3. Minimálne 50% SLOVÁKOV kupuje ojazdené autá!Prečo?Lebo nemá toľko peňazí!!Neviem si predstaviť túto skupinu ľudí,keď EU zakáže používanie spalovacích áut?!Aj otázka nabíjania elektroáut na sídliskách??Ani to si neviem v blízkej dobe dosť dobre predstaviť?Pritom som zástanca elektroáut ale ako sa to bude riešiť—- švihnutím čarovného prútika!Už teraz je na sídliskách problém s parkovaním a nie to ešte s nabíjaním!?

Pridajte komentár