Automobilka Honda oznámila, že ich čisto spaľovacie autá s benzínovými a naftovými motormi dostanú v rámci Európy stopku. A to do konca roku 2022.
Viceprezident Hondy Ian Howells potvrdil, že zo svojej európskej ponuky vyradia čisto spaľovacie automobily, informuje Autocar. Najneskôr od roku 2023 by sme v portfóliu japonskej automobilky mali nájsť „kombináciu plne elektrických a hybridných áut“.
Howells zdôraznil, že Honda podporuje prístup znižovania uhlíkovej stopy a dodal, že ich rozhodnutie nie je len reakciou na záležitosti, ako je napr. plánovaný zákaz spaľovacích áut vo Veľkej Británii do roku 2030. Zdá sa však, že v počiatkoch masívnejšej elektrifikácie európskeho portfólia Hondy budú hrať prím najmä hybridy.
Otvorený technologický prístup
Viceprezident japonskej automobilky tiež uviedol, že keď sa začne európska legislatíva hýbať smerom od hybridov, prispôsobia tomu svoje technologické zameranie a začnú upúšťať od hybridného pohonu. Potvrdil pritom otvorený technologický prístup Hondy voči alternatívnym pohonom.
Okrem batériových systémov Japonci vidia potenciál aj vo vodíku. Dôkazom toho je pomerne nedávne oznámenie rámcovej dohody o dlhodobej spolupráci pri vývoji technológií palivových článkov a skladovania vodíka novej generácie s koncernom GM. Ten medzičasom ohlásil silný tlak na batériové technológie, takže sme zvedaví, ako to napokon dopadne.
Howells stále vidí priestor aj pre e-palivá, biomasu či dokonca „do istej miery“ pre konvenčné palivá. Elektromobily nie sú podľa neho okamžitým riešením, pretože „sú o tretinu až 50% drahšie ako bežné alebo hybridné vozidlá“.
Hybridy ako prechod k elektromobilom
Honda sa domnieva, že hybridy ponúknu efektívny spôsob prechodu na plne elektrický pohon, aj keď si uvedomuje, že hybridný pohon nie je „úplnou cestou“. Čaká pritom na batériové technológie a infraštruktúru, ktoré umožnia posun k „masovej osobnej mobilite s novým typom nosiča energie“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda sa spája s Teslou, aby nečelila emisným pokutám ako VW
Honda chystá pre Európu 6 e-áut, pričom urýchľuje plán elektromobility
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
5 komentárov
Pre predstavu v Číne stojí Honda HRV ICE (Vezel) 16 094 – 22 265 EUR.
Honda HRV BEV (Everus VE-1) 61,3kWh batéria: 20 132 – 23 156 EUR.
Na cene je pekne vidieť, ako nás automobilky šklbú v EÚ na BEV. Vypadá to, že sa nezdravo povolili veľké fúzie a regulácia je deformovaná lobovaním automotive. V konečnom dôsledku si klasické skostnatelé automobilky sami vykopali jamu do ktorej spadli, keď stratili konkurencieschopnosť voči lacným BEV z Číny. Teraz začnú ešte viac tlačiť a vyplakávať u politikov na ešte väčšie dotácie, prípadne clá na dovoz BEV z Číny . A ako zvyčajne, účet príde strednej triede daňových poplatníkov v EÚ…
Ak su tie ceny korektne, tak v Cine uz vlastne maju cenovu paritu. Predpokladam ze ako vzdy BEV verzia je natrieskana vybavou a asistentmi, cize porovnatelna je rovnako vybavena ICE cize cena tych 20k+ eur.
Z toho mozno aj vidiet ak ryzuju na vybave, ked doplatkovu vybavu za par tisic EUR pre ICE pri BEV koli drahej bat. daju prakticky zadarmo, lebo hlavne elektronicke asistenty ich vo vyrobnych nakladoch stoja minimum. 🙂
Ešte porovnanie cien Honda SK:
Honda Jazz 19590-22390€
Honda e 35,5kWh batéria 34.990 – 37.990 €
Cena SUV o triedu vyššie auto v Číne: Honda HRV BEV (Everus VE-1) 61,3kWh batéria: 20 132 – 23 156 EUR vrátane dotácie. Maximálna Čínska dotácia je 2800€. Link na oficiálne ceny …onda.com.c…
Týmto výrokom: „keď sa začne európska legislatíva hýbať smerom od hybridov, prispôsobia tomu svoje technologické zameranie“ viceprezident Hondy povedal že nebyť nariadení EU ďalej by sme vám posielali rakovinomety do európy. No ďakujem pekne. Od takejto automobilky nič nechcem. Vysoký predstaviteľ automobilky sa nepočúva čo hovorí. Veď to je priam urážka zákazníkov.
V Číne majú automobilky povinne množstvo BEV na počet ICE. Táto regulácia im pomohla predbehnúť svet, podobne ako kedysi Európska regulácia GSM pomohla nám s MT.
V Číne LFP batérie sú údajne na 60 USD za 1kWh. Malé lacné auta za 3000-5000 USD sú už prakticky lacnejšie ako malé ICE.