Značka Volvo predstavila svoj druhý plne elektrický model, a to kompaktný crossover Volvo C40 Recharge. Taktiež oznámila, že do roku 2030 plánuje predávať už len elektromobily.
Volvo C40 Recharge je jedným z viacerých elektromobilov, ktoré švédska značka chystá uviesť na trh. Je pritom jedným z krokov na ceste k úplnej e-mobility transformácii. Volvo chce totiž, aby do roku 2025 tvorili predaje elektromobilov 50 % z ich celkových globálnych predajov. A zvyšok majú byť hybridy (zrejme plug-in). Tým to však nekončí, pretože do roku 2030 plánujú Švédi predávať už len elektromobily.
Čo sa týka predstavenej novinky, ide o plne elektrický crossover postavený na platforme CMA, ktorý má podľa výrobcu všetky výhody SUV, ale nižší a elegantnejší dizajn. Volvo C40 Recharge je pritom prvým modelom značky, ktorý bol navrhnutý výhradne s plne elektrickým pohonom.
Jeho predná časť je nositeľom dizajnu, ktorý nájdeme aj v rámci nasledujúcich elektromobilov značky Volvo. Vodič bude sedieť vyššie ako je tomu bežne, pretože práve to podľa Volva preferujú ich zákazníci. Infotainment vozidla je založený na operačnom systéme Android, ktorý poskytuje aj známe služby Google Maps, Google Assistant a Google Play Store.
Volvo C40 Recharge bude dostupné s neobmedzeným dátovým balíkom pre služby súvisiace s konektivitou. Podporovať bude tiež softvérové aktualizácie na diaľku (OTA). Výrobca pritom sľubuje, že to umožní dodatočné vylepšovanie vozidla.
Známe špecifikácie
Švédi nám prezradili aj základné špecifikácie. Volvo C40 Recharge bude disponovať pohonom oboch náprav vďaka dvom elektromotorom s celkovým výkonom 300 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Vďaka tomu tento elektrický crossover dlhý 4,43 metra zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 s.
Batéria má kapacitu 78 kWh a mala by zabezpečiť dojazd okolo 420 km WLTP (predpoklad). Podporuje DC nabíjanie max. výkonom 150 kW, pričom na 80 % by sa mala nabiť za 40 min. Palubná nabíjačka je 3-fázová a má výkon 11 kW (nabitie z 0 na 100 % trvá 8 hod). Na batériu sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr).
Volvo C40 Recharge sa začne vyrábať na jeseň v belgickom Gente. Dostupnosť ani ceny zatiaľ nie sú známe.
Zdroj: Volvo
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volvo hovorí, že Tesla Model 3 ovplyvnila ich prvý elektromobil
Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov
Do Európy dorazil „švédsko-čínsky“ konkurent Tesly Model 3
6 komentárov
Všetci výrobcovia áut by si mali dávať pozor na smelé vyhlásenia o úplnom prechode na BEV. Dostatok, či skôr nedostatok batérií a prípadne nabíjačiek pre všetkých, môže do roku 2030 vážne vplývať na automobilky „v prechode“!
Lavína sa utrhla. Aj najväčší brzdiči dnes budú musieť pridať, keď vidia koncové svetlá odchádzajúceho vlaku.
A dnes vyšla nenápadná správa v Číne o preverení štandardov, prípadne vytvorenia nových, pre kvalitatívne zlepšenie transportu elektrických aut do zahraničia. Hlavne prostredníctvom železničnej dopravy. Tá je rýchla a šetrná oproti námornej doprave, špeciálne pre elektrické autá. Čo ma prekvapilo, má údajne nižšiu uhlíkovú stopu oproti lodnej doprave (aj tu sa ráta s CO2 pokutami). Ide o kompletnú logistickú prípravu nástupu čínskych BEV do Euroázie.
Aj tu prosím, IK, o trochu menej eufórie! Po železnici, ktorá je kapacitne obmedzená, chcú už dlhšiu dobu veľa tovarových zásielok posielať aj iní výrobcovia z Číny! bude to veľká „strkanica“ na nákladných nádražiach!
Však preto Peter majú strategický plán hodvábnej cesty. Jej súčasťou je výstavba a modernizácia železničných koridorov pre vysokorýchlostnú železničnú sieť. Číňania plánujú aj na generácie dopredu a navyše majú schopnosť plány aj realizovať.
Dobre, ale tá železničná hodvábna cesta nebude tak skoro, ako sú teraz naše úvahy v súvislosti s dodávkami BEV do Európy. Ak aj bude Čína doma s výstavbou extrémne rýchla, do EU to bude cez ostatné štáty ešte ďaleko! Dávam tomu jednu, možno 2 generácie ……
Peter, žiadna „strkanica“ na nákladných nádražiach sa konať nebude. Nič sa nedeje rýchlosťou svetla v zmysle starého ľudového – „žiadne hop na kravu a už je teľa“.
Niekedy v začiatkoch masívnejšej elektrifikácie áut v minulom desaťročí sa ktosi vyjadril – „keby sa všetky spaľováky premenili na elektroautá, elektrická sieť okamžite skolabuje a je tma“. Samozrejme je to iba teoretický nezmysel.
Ono je všetko vo vývoji. Vyvíjajú sa batérie, úložiská energie, elektroautá, obnoviteľné zdroje energie, svietidlá… atď. a všetko sa viacmenej koordinovane aj realizuje.
Vrátane rozvoja železničnej dopravy.
Vy sám s obľubou často uvádzate „čas ukáže…“