Šéf VW: Medzinárodný tím tvrdo pracuje na cenovo dostupnom elektromobile

7

Šéf koncernu Volkswagen Group Herbert Diess potvrdil, že práce na cenovo dostupnom elektromobile sú v plnom prúde.

Zástupcovia VW sa už viackrát nechali počuť, že chystajú elektromobil veľkosti modelu T-Roc či Polo s cenou do 20 000 €. A naposledy nám tento projekt o čosi viac priblížil sám najvyšší šéf Herbert Diess.

„Musíme ho urobiť, máme na to kombinovaný čínsko-španielsko-nemecký tím. Ten pracuje tvrdo, má však čo robiť, nakoľko je naozaj ťažké zabezpečiť slušný dojazd pre auto do 18 000 GBP,“ povedal Diess, uvádza britský portál Autocar.

Nová platforma

Čo o tomto vozidle na základe predchádzajúcich informácií od predstaviteľov VW vieme? Napríklad to, že vyrastie na novej špecializovanej platforme pre malé elektromobily segmentov A a B („mini“ a „subkompakty“), pričom jej vývojom je poverená koncernová značka SEAT.

Má ísť v podstate o zmenšeninu platformy MEB, na ktorej vznikne množstvo koncernových modelov. Prvým z nich je pritom ambiciózny kompaktný hatchback Volkswagen ID.3.

Spomínaný aktuálne vyvíjaný cenovo dostupný elektromobil (do 20 000 €) bude prvým modelom postaveným na novej platforme, pričom sa o ňom hovorí ako o vstupnom vozidle do elektromobility. Veľkosťou sa zaradí do segmentu B, teda o triedu nižšie ako spomínaný VW ID.3.

Elektrický „T-Roc/Polo“

Spočiatku sa hovorilo o SUV/crossoveri na spôsob modelu VW T-Roc, neskôr o vozidle veľkosti VW Polo. Napokon by na novej platforme malo vyrásť SUV aj hatchback, čo je úplne logické. Špekuluje sa pritom o názvoch ID.1 a ID.2.

Ďalšou logickou vecou je to, že by na mali vzniknúť modely ďalších koncernových značiek. V tejto súvislosti sa pritom spomína Škoda, SEAT a Audi.

Portálu Autocar bolo tiež povedané, že cieľom je vytvoriť dizajnovo netradičné a príťažlivé vozidlo s mimoriadnym vnútorným priestorom, pri zachovaní kompaktného pôdorysu, pričom má byť cenovo dostupné pre široké spektrum ľudí na všetkých trhoch, kde VW pôsobí.

Nuž držíme koncernu VW palce, nech sa im podarí vytvoriť elektromobil, resp. elektromobily, ktoré si zaumienili. Veď z ich prípadného úspechu by ťažili aj zákazníci a elektromobilita vo všeobecnosti. Ak pôjde všetko ako má, prvý elektromobil novej platformy by mal prísť na trh okolo roku 2023.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.3 je v rámci výroby o 40 % lacnejší ako e-Golf, vysvetľuje šéf koncernu
VW odhalil nový elektromobil. Poteší fanúšikov „kombíkov“
Koncern VW plánuje uviesť na trh 75 elektrických a 60 hybridných modelov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. jaaaaj tak sudruhovia tvrdo pracujuuuu 🙂 a co robili doteraz??? jaaaaj sorry, chrlili tie smradlace dieslove rakovinomety s podvodnickym softverom…
    Ak pôjde všetko ako má, prvý elektromobil novej platformy by mal prísť na trh okolo roku 2023… 🙂 🙂 🙂 viete kde bude uz vtedy Tesla? jej auta sa uz budu predavat bez volantov… ale dobre vam tak, smradi!!!

  2. Ďalšie mini eauto pre trpazlíkov k Peugeotu 208, Zoe, Citigo, Corse, kde je konečne emobil pre ľudí nad 180 cm a s deťmi? Nepotrebujem predraženú navigáciu, desať asistentov ani predražený tempomat, kamery vzadu, vpredu, zboku ani svetlá za tisíce – chcem eauto veľkosti Oktávie combi za 15 tis. €.

    • Preco nie rovno o velkosi Maybachu? Ste prilis skromny.
      Ale ak Vam ide najma o cenu, dockate sa. …lectrive.com/2019/12/04/renault-city-kz-e-to-come-to-europe-as-daci…

Pridajte komentár