Koncern Volkswagen Group zverejnil svoje plány pre horizont 5 a 10 rokov. Chystá pritom veľké investície do elektromobility. Vďaka ním ponúkne obrovské množstvo elektrifikovaných modelov, pričom má ambiciózne plány v oblasti ich predaja.
Volkswagen Group oznámil, že do elektromobility, hybridizácie a digitalizácie investuje v rokoch 2020 až 2024 celkovo 60 miliárd € (33 mld. do e-mobility). To má predstavovať 40 % z celkových investícií do výskumu a vývoja, nehnuteľností, tovární a vybavenia (zariadení). Tieto investície pritom nezahŕňajú aktivity koncernu na čínskom trhu.
V predchádzajúcom kole investícií do budúcnosti spoločnosti tvorili investície do tejto oblasti 30 %, takže je jasné, že elektrifikácia a digitalizácia je pre VW Group čoraz väčšou prioritou. „Rozhodne pokračujeme v transformácii nášho koncernu, pričom zameriavame naše investície do budúcnosti mobility,“ povedal Hans Dieter Pötsch, predseda dozornej rady VW.
135 e-modelov a 32 mil. kusov
V rámci dlhodobých plánov do roku 2029 plánuje Volkswagen Group uviesť na trh celkovo 135 elektrifikovaných modelov. Z toho má byť 75 plne elektrických a 60 hybridných. V pláne má pritom vyrobiť celkovo 26 miliónov elektromobilov a 6 miliónov hybridov.
20 mil. elektromobilov má vyrásť na prvej modulárnej platforme MEB, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre tento druh vozidiel. Zvyšných 6 mil. bude využívať platformu PPE, ktorú vyvíjajú spoločne automobilky Audi a Porsche. Tá bude určená pre vysokovýkonné modely koncernových značiek.
SR mimo plánov?
Elektromobily VW Group sa majú vyrábať v závodoch Mladá Boleslav, Chattanooga, Foshan, Anting, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen a Drážďany. Bratislavský závod, kde bude onedlho spustená výroba elektrických trojičiek VW e-up 2020, Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric sa nespomína.
To by mohlo znamenať, že žiadny z plánovaných nových elektromobilov sa na Slovensku produkovať nebude. Len prednedávnom pritom šéf výroby automobilky Volkswagen, Andreas Tostmann, povedal, že chystaný elektromobil veľkosti VW Polo sa bude pravdepodobne vyrábať v bratislavskom závode koncernu VW.
Zdroj: Volkswagen Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW chystá prvý plne elektrický „kombík“. Sľubuje dojazd 590 km
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Volkswagen naznačil cenu chystaného elektrického SUV „ID.4“
4 komentáre
Ehm, z uvedeného podľa mňa len vyplýva, že na Bratislavu len zabudli pri menovaní, resp. Je to automatické, lebo to západ ani nechce počuť. Lepšie znie vymenovanie všetkých západných fabrík. Predslen sa Nemci nechcú chváliť, že za polovičné eura Slováci vyrobia 10x viac 😉
Možné je aj to, že v Bratislave robia e-mobily len preto, lebo prestavujú linky v mestách Mladá Boleslav, Chattanooga, Foshan, Anting, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen a Drážďany.
Len či to nie je kvôli tomu, že štrajkovali.
Štrajky nič neriešia. Sú to iba nátlakové akcie. A výhra „vyštrajkovaných“ peňazí je iba relatívna.
Každá minca má dve strany a každú skrutku je možné uťahovať iba po určitú hranicu – pokiaľ skrutka nepraskne.
Raz, keď sa to ekonomicky „zlomí“, VW zdvihne kotvy, presťahuje fabriku do Srbska alebo na Ukrajinu a nazdar. Tak, ako sa to stalo v Španielsku.
Dúfam, že to Bratislave nehrozí. Skôr súhlasím so všetkým, čo napísal Lubo.