Šéf koncernu VW Group Herbert Diess povedal, že ich nový elektromobil Volkswagen ID.3 dokážu v porovnaní s terajším modelom e-Golf vyrobiť o 40 % lacnejšie. Vysvetľuje pritom, vďaka čomu.
Ako vieme automobilka Volkswagen si od elektrického kompaktného hatchbacku ID.3 veľa sľubuje. Zo strategického hľadiska má byť pre ňu rovnako dôležitý ako modely Beetle a Golf, ktoré tvorili históriu značky. Tvrdí pritom, že pôjde o elektromobil, ktorý nebude pre milionárov, ale pre milióny.
Keďže je však obstarávacia cena elektromobilov podstatne vyššia ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut, je jasné, že bez výraznejšie nižších cien v porovnaní s tými, na ktoré sme zvyknutí, pôjde len o banálnu marketingovú formulku.
Aby bolo také niečo možné, je potrebné v prvom rade znížiť výrobné náklady, pokiaľ teda nechce výrobca svoj model „dotovať“. A to sa podľa slov šéfa koncernu Volkswagen Group, Herberta Diessa, podarilo. Veď v porovnaní s iným, „výpredajovým“ elektrickým hatchbackom segmentu C, modelom VW e-Golf, má byť výroba novinky ID.3, ktorá započala len nedávno, až o 40 % lacnejšia, píše Reuters.
MEB a batérie
Podľa vyjadrení Thomasa Ulbricha, člena tímu VW pre elektromobilitu, zo septembra minulého roka, to pritom malo byť 35 %. Takže sa zdá, že VW dokázal v priebehu času výrobné procesy ešte viac zefektívniť. Diess aktuálne tvrdí, že za výrazne nižšími nákladmi stojí predovšetkým špecializovaná platforma pre elektromobily – MEB, ako aj batérie.
- Zdroj fotografie: VW
- Platforma VW MEB. Zdroj: VW
Batérie je totiž možné v rámci platformy použiť na štrukturálne zvýšenie tuhosti karosérie, pričom jej modularita, umožňujúca napr. použitie batérií s rôznou kapacitou, prináša výhody z hľadiska ekonomického škálovania výroby. Väčšina z úspor má pritom pochádzať z batériových článkov a batériových systémov.
Ďalšie úspory (5 až 10 %) prináša podľa Diessa to, že sa Volkswagen ID.3 vyrába v továrni, ktorá sa špecializuje na produkciu elektromobilov. Aj preto je automobilka presvedčená, že transformácia smerom k elektromobilite nenaruší jej ziskovosť.
Veríme, že nižšie produkčné náklady sa výraznejšie premietnu aj do koncových cien. Ich konkrétnu výšku pritom ešte stále nepoznáme. Od VW vieme len to, že základná verzia má stáť do 30 000 € a prvá edícia (dobre vybavený stredný variant) do 40 000 €.
- Zdroj fotografie: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu
Plug-in hybridná Škoda Superb je v SR lacnejšia ako porovnateľný dízel
Koncern VW plánuje uviesť na trh 75 elektrických a 60 hybridných modelov
5 komentárov
cena dobre vybavene stredni varianty first edition je v CZ 1.150.000 tj. cca 44.500 euro. Verze za 40.000 euro nema ani napr zadni parkovaci kameru, coz je dnes uplny standard. V porovnani napr s Modelem 3, ktery je v CZ za necely 1.200.000 a ma v zakladu i panoramatickou strechu a spoustu dalsiho je to temer neporovnatelne.
Vďaka za info.
Presne, prečo to zníženie o 40 % neprenesú do ceny ID.3? Malo by stáť cca 20 tis.€
No jo, ale to nevylučuje, že náklady sú o 40% menšie ;(
Len nie pre kupujúcich.
🙁