Tesla Model S s nájazdom 1 500 000 km je zrejme historickým „elektro-rekordmanom“

27

„Extrémny Tesla jazdec“ Hansjörg von Gemmingen – Hornberg sa aktuálne pochválil, že na svojom elektromobile Tesla Model S P85 dosiahol neuveriteľný nájazd, a to 1 500 000 km. A to môže byť absolútny historický rekord medzi elektrickými automobilmi. Bez výmen kľúčových komponentov sa to však pochopiteľne nezaobišlo.

Nemec Hansjörg von Gemmingen – Hornberg je zrejme majiteľom 2 modelov Tesla s najväčším nájazdom na svete. Na prvom modeli od Tesly – Tesla Roadster najazdil minimálne 630 000 km, pričom nie je známe, že by existoval Roadster s väčším nájazdom.

No a Tesla Model S P85, ktorú von Gemmingen kúpil v roku 2014 už s nájazdom 30 000 km, by mala byť nielen elektromobilom značky Tesla s rekordným nájazdom, ale pravdepodobne aj plne elektrickým automobilom s najväčším nájazdom v histórií, ak je včera dosiahnutý uvádzaný dojazd 1 500 000 km správny. Je tu totiž predpoklad, že v rámci prvej éry elektromobilov na začiatku 20. storočia nedokázali vtedajšie vozidlá zvládnuť takýto nájazd.

V novembri 2019 sme písali, že von Gemmingen dosiahol na svojej Tesle Model S nájazd 1 000 000 km, čo u komentujúcich vyvolalo pochybnosti, pretože po prepočte odjazdených km na deň vyšlo naozaj vysoké číslo. A to zhruba 575 km/deň. To by platilo v prípade, ak by sme počítali len von Gemmingenov nájazd od začiatku roku 2014. Nevieme však, kedy presne tento Nemec kúpil svoj už predtým jazdený Model S.

Treba ale povedať, že vozidlo slúži ako taxi a že von Gemmingen jazdí zrejme aj s ohľadom na to, aby si udržal Guinnessov rekord v „elektrickom“ nájazde, ktorého je držiteľom.

Čo bolo potrebné vymeniť?

Zatiaľ nepoznáme aktuálny stav rekordnej Tesly, môžeme si však pripomenúť, čo malo vozidlo za sebou z hľadiska údržby po nájazde 1 000 000 km. Aj tento model je dôkazom, že skoršie verzie elektromotorov Modelu S neboli spoľahlivé tak, ako by sa čakalo. Motor vozidla bol totiž zhruba v prvej tretine miliónového nájazdu menený hneď 3-krát (zdarma v rámci záruky). Ten štvrtý však už vydržal minimálne 680 000 km.

V tejto súvislosti dopĺňame vyhlásenie Tesly ohľadom pohonných jednotiek. Elon Musk ešte v roku 2015 povedal nasledovné: „Sme veľmi spokojní s kvalitou pohonnej jednotky. Cieľ stanovený pre jej trvanlivosť sme preto navýšili z 320 000 km na 1 600 000 km. V podstate chceme dosiahnuť to, aby sa nikdy neopotrebovala. To je náš cieľ. Myslím, že sme dosiahli veľký pokrok v tomto smere. Pohonné jednotky, ktoré sú dostupné v posledných mesiacoch, sú vynikajúce.“   

A napr. v roku 2018 zdieľal príspevok Tesly, na ktorom sa nachádza časť pohonnej jednotky Tesly Model 3. A to so slovami: „Motor a prevodovka sú stále v dobrej kondícii aj po 1 600 000 km. Navrhnuté boli pre ultra-vysokú trvanlivosť.“ Takže novšie modely by už v tomto smere nemali mať väčšie problémy, čo naznačujú aj novšie v praxi extrémne vyťažované vozidlá.

A čo batéria?

No a samozrejme ešte viac ako spoľahlivosť elektromotorov bude väčšinu zaujímať životnosť batérie. Pôvodná batéria vydržala 290 000 km, pričom „novej“ sa von Gemmingen dočkal až po pol roku. Do tej doby mu však Tesla poskytla náhradnú batériu, na ktorej najazdil ďalších 150 000 km, kým nedostal zdarma v rámci záruky novú batériu. Minimálne do nájazdu 1 mil. km potom von Gemmingen už nespomína, že by musel meniť batériu.

Von Gemingen v roku 2019 po miliónovom nájazde tiež povedal, že väčšina problémov bola vyriešená v rámci záruky, takže napriek všetkým výmenám mal nízke náklady na údržbu svojho rekordného elektromobilu. Nuž, budeme dúfať, že nám čoskoro v tomto smere prezradí viac aj v rámci ostatného obdobia, počas ktorého najazdil ďalších 500 000 km.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: raneko/Flickr (CC BY 2.0) 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?
Tesla predposledná v prieskume spoľahlivosti CR, napriek nie moc závažným problémom
Tesla Model 3 po 160 000 km: Čo prevádzkové a servisné náklady či degradácia batérie?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

27 komentárov

  1. Tak teraz je to ešte neuveriteľnejšie. Veď od novembra 2019 po november 2021 sú 2 roky, čiže 730 dní (priestupný deň nerátam).
    Od novembra 2021 do januára 2022 sú 2 mesiace, t.j. cca 60 dní (dátumy nepoznáme), spolu je to 790 dní.
    500 000 km deleno 790 dní je viac ako 632 km za deň.
    (Nech hodí kameňom ten, komu sa to zdá byť reálne.)
    Odometer neobabreš, ale 632 km každý boží deň? Soboty, nedele, sviatky? Pri priemernej rýchlosti 50 km/hod. to vychádza vyše 12,5 hodiny denne, t.j. viac ako polovica z 24 denných hodín…
    Ja som veľký optimista, ale čo je moc, to je priveľa.
    Možno je to tak naozaj, v tom prípade má môj obdiv.
    Ak mu ale niekto potajme namontuje na auto GPS – ku (čo už dnes nie je žiaden problém) a príde sa na to, že denne najazdí nie 632 km ale dajme tomu reálnejších 236 km alebo iný reálnejší počet a zvyšok trebárs „presviští“ v garáži so zdvihnutým autom a kolesami víriacimi vzduch…

      • Ze vas hanba nefacka po tych sprostych hlavach. 93km/h priemerka a 1500000 km. Tak ten je dobry. To jazdil kade? Aha uz viem. Na zdvihaku. Cela tato stranka je uplny odpad koreporujuci s realitou asi tak ako matovic. Silou mocou tu hadzat nonsensy denno denne. Gratulujem.

      • To ako matovic na fabii. Tak jazdi. Vsak to je uplny nezmysel a cudujem sa ze niekto pricetny tento do oci bijuci hoax vobec dokaze sirit. Ale asi ano. Elektro cez vsetky mrtvoly.

        • Otazka je, ci by mu uznali Guinnessov rekord len tak na zaklade odometra alebo ten najazd musel byt preukazatelny. Tipoval by som, ze za svetovy rekord neoznacia kazdy podnet, co dostanu.

          Elektromobily Tesla su pritom neustale online a Tesla z nich zhromazduje data, takze je predpokladat, ze to nie je az taky problem overit.

          A nerozumiem na zaklade coho podaktori usudili, ze udaj 93 km/h sa vztahuje k priemernej rychlosti za 1,5 miliona km.

    • To ako matovic na fabii. Tak jazdi. Vsak to je uplny nezmysel a cudujem sa ze niekto pricetny tento do oci bijuci hoax vobec dokaze sirit. Ale asi ano. Elektro cez vsetky mrtvoly.

      • no 15 – 20 rokov dozadu som jazdil na felicii 1,3 mpi a potom fabii 1,2 htp okolo 47kw a dalo sa sialene rychlo s tym jazdit uz vtedy som mal rocnu (zima/leto) priemerku nad 100-110km/h. Samozrejme odvtedy sa zahustila doprava nasobne, ale zas teraz mam 140kw 4×4, takze sa to kompenzovalo.

    • Kamenom nehodim, ale nie som taxikar a napriklad som za den otocil 2x Humenne – Komarno co je asi 1600 km. Bezne Koice – Bratislava za jeden den a spat .. A kopec miest na SK uzemi stovky km od seba. Obycajne sluzobne obchodne cesty a mam denne tolko km hocikedy a aj nasobky toho… Mne je to az malo na taxikara…

      • a asi by som sa tu tym nemal chvalit ale moja celorocna priemerna rychlost vychadza niekde okolo 120km/h… Kto vie pocitat tak asi vie aka to je jazda… Takze aj 93km/h je myslim v pohode uveritelne… A to si myslim, ze nie som pirat cestny. Mimochodom spolujazdci ked vystupia tak vravia ze to bola asi prva jazda rychla kedy sa nebali. Len jeden starsi pan sa mi 2x po vystupeni pogrcal…

          • Ano viem. Nepotrebujem si ale predstavovat realitu. Skor ma desia spomienky 15-20 rokov dozadu ked som tak jazdil na felicii a fabii. Problem bol hlavne so spotrebou priemernou vysoko nad 11 l/100km v tom kludnejsom rezime a okolo 25l/100km pri tych extremoch, myslim ze inemu tolko mohol zrat Hummer so 6l motorom. Zaujimave bolo ked som prisiel s fabiou 1,2 Htp niekde okolo 180000 km do servisu a motor bol v tip top stave a nechapal servisak, ze este zije. Pyta sa co robim s autom ze mu nic nie je. Vravim, ze rano odchadzam z domu, na par km necham zahriat na 90 C vodu, potom uz len 1st 6000 otacok, 2st 6000 otacok a tak dalej po 5st, v cieli a v ostrych zakrutach trochu brzda. Lebo ze tie motory nic nevydrzia a ukazoval mi rozbite ventily po 20-30000km…

    • Kde ste vzal priemerku 50km/h??? S takym najazdom to nemoze byt mestsky taxikar, musi byt medzimestsky a ak beha po dialnici, tak priemerka bude 100+ a vtedy tie km najazdi za 5 pracovnych dni do tyzdna po 8-9h denne. A to sa da pohodlne.

      • Aby bolo jasne uz asi 2 roky tak nejazdim, nejak sa to cele pre pandemiu spomalilo a tak je klud. Paradoxne teraz mam priemerku niekedy okolo 50km/h aj a spotrebu 4-5l/100km na sportovom aute…

        Mimochodom sem chodim preto, ze cakam na zaujima e elektroauto asi od Tesly a sledujem vyvoj. Rev motora my nechyba, mam odskusanu Teslu S a uvidim ako dalej.

  2. a asi by som sa tu tym nemal chvalit ale moja celorocna priemerna rychlost vychadza niekde okolo 120km/h… Kto vie pocitat tak asi vie aka to je jazda… Takze aj 93km/h je myslim v pohode uveritelne… A to si myslim, ze nie som pirat cestny. Mimochodom spolujazdci ked vystupia tak vravia ze to bola asi prva jazda rychla kedy sa nebali. Len jeden starsi pan sa mi 2x po vystupeni pogrcal…

  3. je komicke, kolko ludi tu videlo Teslu akurat na obrazku, ale ma potrebu to komentovat. 😀
    Inak by vedeli, ze to foto bolo spravene za jazdy a 93km/h je aktualna rychlost auta !! Potvrduje to aj modra palicka vlavo, kde je rychlomer. Oranzova vpravo je okamzity vykon.

    • Ja ti vyrobím v grafickom programe fotografiu, akú len chceš. Aj s modrou paličkou, aj s ružovou, oranžovou, olivovozelenou, tehlovočervenou, blankytnemodrou, stačí si vybrať.
      A nemusíš riskovať, že nabúraš pri snímaní fotky v 93 km rýchlosti presne čakajúc s foťákom v ruke na stav 1.500.000 km.
      (Nevydalo? No nič. Zacúvaj a skús to znova…)

Pridajte komentár