V rámci elektromobilov nielen značky Tesla sa venuje veľká pozornosť trvácnosti ich batérií. Je to pochopiteľné, nakoľko batérie časom strácajú časť svojej kapacity. Ako sú však na tom ďalšie dôležité súčasti pohonnej jednotky elektrických vozidiel, a to motor a prevodovka?
Odpoveď na túto otázku by nám v prípade elektromobilov značky Tesla mohli dať aspoň z časti skúsenosti a fotografie kalifornského výrobcu. Ten totiž otestoval pohonnú jednotku v rámci 1 600 000 „nabehaných“ kilometrov.
Elon Musk ešte v roku 2015 povedal nasledovné: „Sme veľmi spokojní s kvalitou pohonnej jednotky. Cieľ stanovený pre jej trvanlivosť sme preto navýšili z 320 000 km na 1 600 000 km. V podstate chceme dosiahnuť to, aby sa nikdy neopotrebovala. To je náš cieľ. Myslím, že sme dosiahli veľký pokrok v tomto smere. Pohonné jednotky, ktoré sú dostupné v posledných mesiacoch sú vynikajúce.“
Musk aktuálne zdieľa príspevok Tesly, na ktorom sa nachádza časť pohonnej jednotky Tesly Model 3. A to so slovami: „Motor a prevodovka sú stále v dobrej kondícii aj po 1 600 000 km. Navrhnuté boli pre ultra-vysokú trvanlivosť.“
Možno aj vás napadlo, k čomu je to dobré, keď vozidlo ako celok už bude „mimo“ hry dávno pred najazdením 1 600 000 km. Treba však brať do úvahy to, že keď motor a 1-stupňová prevodovka zvládnu takúto porciu kilometrov, počas životnosti vozidla, by s nimi nemal mať vodič žiadne starosti.
Využiteľnosť v rámci ťahača Tesla Semi
A navyše, elektromotory vyvinuté pre Model 3 sa nachádzajú v elektrickom ťahači Tesla Semi. A v tomto prípade je spoľahlivosť týchto komponentov v rámci takejto porcie kilometrov rozhodne na mieste. Veď práve záruka v vzťahujúca na tento ťahač je 1 600 000 km.
No a keďže má Tesla Semi vynikať aj v oblasti prevádzkových nákladov, nízke servisné náklady v rámci pohonnej jednotky môžu byť jedným z kľúčov k dosiahnutiu proklamovanej hodnoty 0,53 €/km.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Tesla Model X od Tesloop má za sebou 480 000 km. V akej je kondícii?
Štatistiky naznačujú, že kapacita batérií Tesiel neklesne pod 90 % ani po 300 000 km
Zdroj: Electrek, titulná fotografia: isupdate.com
11 komentárov
Ja mám najazdené 196000km a mám piaty motor
A ake mas auto?
Tesla S85 model 2014 kúpil som ju novú v máji 2014
To je možné, ja som mal na S85 za necelých 100000km 3 motory.
Na S90D už tento problém nie je…
Posledné odišiel diferak ktorý je súčasťou elektromotora a že 1600 000 no to určite ,batéria minimálne 15 percent kapacity dole
Posledné odišiel diferenciál je súčasťou elektromotora
Dôkazi nie prazne reči jaj aj ja mam 40 lomborginy na dvore miesto kurníka
Aký dôkaz chcem?číslo auta EL 36817 vín 5yjsa3h1xefp34786 biela S85 či aký dokaz
Mám napísať všetko čo sa manilo?to radšej nie ,,ja mám rád Teslu ,,mám v pláne kúpiť roadstera ,ale buďme obiektívny Tesla sa učí fandím jej velmi.dost to preháňajú s vyjadreniamy ,ale realita je trošku možno viac iná.
Hlavne pravopis ty šaškin
Ozvala sa pravopisna jednicka ,mám Nórsky telefón a opravuje podľa seba ,,ty peleeeee ,,