Prvý elektromobil Tesla dosiahol nájazd 1 000 000 km! Čo spoľahlivosť?

24

Hansjörg Eberhard von Gemmingen najazdil na svojej Tesle Model S neuveriteľných 1 000 000 km, čím sa zapísal do Guinnessovej knihy rekordov. Čo všetko má tento rekordman za sebou z hľadiska servisu?

V júli sme informovali, že Tesla Model S P85+ (Performance verzia so zadným pohonom a 85 kWh batériou) Nemca Hansjörga Eberharda von Gemmingena má sebou nájazd 900 000 km. Bolo pritom len otázkou času, kedy dosiahne „magický“ milión. A tak sa stalo 28. novembra 2019, pričom tento počin bol oficiálne zapísaný do Guinnessovej knihy rekordov.

Výmena elektromotorov a batérie

Gemmingen kúpil svoju Teslu v roku 2014 ako „jazdenku“ s nájazdom 30 000 km. Od tých čias sa v nej vystriedali 4 elektromotory. Tomu štvrtému sa však darí veľmi dobre, keď zvládol už 680 000 km. Takže vozidlo má sebou 3 výmeny elektromotora.

Vymenená však musela byť aj batéria. Pôvodná vydržala 290 000 km, pričom „novej“ sa Gemmingen dočkal až po pol roku. Do tej doby mu však Tesla poskytla náhradnú batériu, na ktorej najazdil ďalších 150 000 km. Súčasná má podľa Nemca za sebou 470 000 km.

V takomto prípade by však „chýbalo“ 90 000 km. Ťažko povedať, čo je za tým, Gemmingen to možne len zle spočítal. Čo sa týka nabíjania, Gemmingen nikdy nevyšťavil batérie vozidla na nulu, pričom cez rýchlonabíjacie stanice Supercharger ich nenabíjal na viac ako 85 %.

Gemingen tiež povedal, že väčšina problémov bola vyriešená v rámci záruky, takže napriek všetkým výmenám hovorí o nízkych nákladoch na údržbu svojho rekordného elektromobilu.

Miliónom km to nekončí

1 000 000 km sa však nemeckému elektromobilistovi stále „máli“, a tak si stanovil ďalšie ciele – 1 000 000 míľ (1 610 000) a 2 000 000 km. Pre zaujímavosť ešte dodávame, že Gemmingen vlastní aj prvý model kalifornskej značky, teda „športiak“ Tesla Roadster, na ktorom najazdil vyše 630 000 km.

Zdroje: Insideevs, Teslarati, titulná ilustračná fotografia: raneko/Flickr 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km a na batérii to skoro nepoznať
Servisné náklady a degradácia batérie Tesly Model X po 560 000 km
Tesla Model S po 724 000 km: Ako je na tom batéria a čo náklady na údržbu?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

24 komentárov

    • Elektromobil, najmenej ekologické auto, ťažba, likvidácia batérie,a nabíjanie napríklad tepelné elektrárne,a kedy mal každý elm aké elektrárne by to utiahli, čo kamióny a lode, lietadla?by mali dojazd 100km a týždeň nabíjanie,bludy .Japonci ,USA =vodik

  1. Nerozumiem. Teslu si ten pán kúpil v r. 2014. Nepoznáme dátum, takže výpočet bude iba približný.
    Jazdil s Teslou do r. 2019, t. j. 5 rokov.
    Kúpil jazdenku 30000 km, takže najazdil 1000000 – 30000 = 970000 km za 5 rokov.
    Za 1 rok: 970000 / 5 = 194000 km
    Za 1 deň: 194000 km / 365 = 530 km.
    Ale máme aj presnejšie podklady:
    14. júla 2019 dosiahol 900000 km.
    28. novembra 2019 dosiahol 1 milión km.
    To znamená: od 14. júla 2019 do 28. novembra 2019 (t.j. za 137 dní) dosiahol 100 tisíc km.
    V tomto období prejazdil denne: 100000 / 137 = 730 km za deň.
    Vrátane sobôt, nedieľ. Koľkí sa sa tam striedali? Ako na 24 hodín LE MANS?
    To nedá žiaden profesionálny vodič!
    N E S M R D Í T U N I E Č O ?

  2. A prečo by sa to nedalo? Auto na zdvihák, tehlu na pedál a valíme. Nabudúce ohlási 2400 km za deň ( 100 km za hodinu krát 24 hodín ).
    Len dúfam, že sa Tesla dá nabíjať za jazdy. Inak by musel zvýšiť rýchlosť, chudáčisko…!

  3. 730km denne ak jazdil po dialnici 130km/h to je 5hodin a 40 minut jazdenia denne bez nabijania. Coz pri dialnicnej rychlosti nabijal denne dva krat po? Hodine? Ale ked nesiel na minimum a daval max 85% to aj 3 krat denne. Takze dajme tomu ze stravil v aute 9 hodin denne. Asi mu Tesla za to plati. Akaje tam vlastne zaruka?
    Ak by ako taxikar jazdil 730km denne, obchvaty, bundesky a pod aj tak sa v priemere na viac ako 70kmh nedostane a to uz sme na 11hodinach bez statia a cakania na zakaznikov. A nabijania. Hej smrdi to a dost.

  4. Esteze som to nemusel ratat a zratane to tu uz je. Aj tomu najzarytejsiemu proelektristovi musi byt jasne, ze je to bud zavada na odometri alebo podvod. Pripadne cieleny PR podvod / reklama.

Pridajte komentár