Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports (CR) zverejnila výsledky svojho najnovšieho prieskumu spoľahlivosti automobilov, ktorý zahŕňal viac ako 300 000 vozidiel. Tesla v ňom skončila predposledná aj napriek tomu, že jej vozidlá celkovo netrpia závažnými problémami. „Zavaril“ jej najmä nový Model Y a nepomohol ani Model S.
Tesla v rámci spomínaného prieskumu Consumer Reports (CR) skončila medzi značkami na 25. z 26. miest. A to kvôli podpriemernému hodnoteniu modelov Model Y a Model S. V prípade Modelu Y za tým stoja „základné“ výrobné chyby, ako sú nesprávne zarovnané panely karosérie a nezodpovedajúca kvalita farby.
Tesla Model S „vďačí“ svojmu podpriemernému hodnoteniu aj pomernej „banalite“, problémom s pamäťovou jednotkou typu eMMC v rámci starších vozidiel, ktorú nájdeme napr. aj v smartfónoch. To však môže viesť k veľkým problémom s dotykovou obrazovkou (môže aj úplne zlyhať), prostredníctvom ktorej sa vozidlo nastavuje a ovláda.
Tesla našťastie tento problém po dlhšej dobe konečne priznala a predĺžila v tejto súvislosti záruku. Takže prípadná oprava je teraz v rámci predlženej záruky 8 rokov alebo 160 000 km zdarma. Problémy sa tiež nevyhýbajú vzduchovému pruženiu Modelu S, uvádza Teslarati.
Množstvo iných vozidiel s podpriemerným hodnotením pritom podľa CR trpí oveľa závažnejšími problémami, ktoré sa týkajú napr. pohonného systému, vrátane motorov či prevodoviek a tiež elektroniky. Problémy z tejto oblasti sa pritom nevyhýbajú ani elektromobilom. A to konkrétne modelu Audi e-tron, ktoré vykazuje nedostatky v rámci pohonného systému a výkonovej elektroniky.
Podľa CR môžu mať nové elektromobily problém so spoľahlivosťou, aj keď je ich pohonný systém oveľa jednoduchší ako v prípade spaľovákov, vďaka čomu by mal byť teoreticky spoľahlivejší. V tomto prípade však zohráva rolu to, že pre mnohých výrobcov ide o novú technológiu, s ktorou doteraz nemali skúsenosti.
To sa však netýka spoločnosti Tesla. Tá má ale stále problém najmä s kvalitou výroby nových modelov. Jake Fisher, vyšší riaditeľ CR pre oblasť testovania automobilov, v tejto súvislosti hovorí, že nebyť toho, Tesla by mohla mať veľmi presvedčivú modelovú zostavu.
Nepochybujeme o tom, že Tesla zapracuje na spomínaných nedostatkoch svojich vozidiel. Zdá sa pritom, že v rámci novšieho produkčného závodu v Číne sa jej podarilo vyriešiť možné problémy s kvalitou, resp. udržaním vysokého kvalitatívneho štandardu. Veľké nádeje v tejto veci sa vkladajú do ešte modernejšieho výrobného závodu, ktorý sa aktuálne buduje v Nemecku.
Zdroj: Bloomberg
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má byť najhoršia aj najlepšia v rámci „výrobnej“ kvality áut. Podľa toho kde
Elektromobily sú menej náchylné na poruchy, hlásia asistenčné spoločnosti
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?
Jeden komentár
Zaujímavé je, že pred Teslou skončil Volkswagen. A na začiatku tabuľky sa nachádzajú Mazda, Toyota a Lexus.
Obidva údaje môžem potvrdiť.
Kamarát má VW a má s ním obrovské starosti. A to SW, problém má s tým aj značkový servis. Je to klasický diesel, mimochodom.
Ja mám Toyotu. Starosť mám iba jednu – meniť zimné gumy za letné a opačne. Je to klasický hybrid, mimochodom…