Záujem o Škodu Enyaq je veľmi veľký, produkcia bude vyššia, hovorí šéf značky

9

Šéf Škody Thomas Schäfer hovoril aj na tému elektromobility, konkrétne o e-modeloch Škoda Enyaq iV a Citigoe iV, ako aj o kritike plug-in hybridov a možnom zákaze spaľovacích áut.

Česká automobilka pred 5 dňami spustila sériovú výrobu svojho kompaktného elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Avizovala pritom, že v budúcnosti chce vyrábať 350 kusov denne. Thomas Schäfer v tejto súvislosti uvádza, že záujem o ich prvý elektromobil postavený na platforme MEB, ktorý je už možné objednať aj na Slovensku, je „veľmi vysoký v rámci všetkých európskych trhov.“

To je zrejme dôvod, prečo chcú „o niečo“ zvýšiť produkciu, a to v porovnaní s pôvodne spomínanými 70 000 až 80 000 vozidlami ročne. Schäfer dodal, že je pritom dôležité, aby Škoda zabezpečila potrebný ekosystém, napr. nabíjaciu službu „myŠkoda Powerpass“.

Šéf Škody sa vyjadril aj na tému úspešného mestského elektromobilu Škoda Citigoe iV, ktorý aktuálne nie je dostupný. Uviedol, že tento model je nepochybne dobré auto, avšak z dlhodobého hľadiska „nie je ekonomicky životaschopný“. Za rýchlym výpadkom z predaja má byť nedostatočná produkčná kapacita pre batérie. A naznačil, že model by mohol byť z ponuky úplne vyradený, o čom sa hovorilo už predtým.

Plug-in hybridy a zákaz spaľovákov

Schäfer sa tiež vyjadril na adresu plug-in hybridov. Modely Škoda Octavia a Superb s plug-in hybridným pohonom sú podľa neho pre značku veľmi dôležité. V súvislosti s kritikou, ktorá sa v poslednej dobe ohľadom vozidiel tohto druhu objavuje, povedal, že v žiadnom prípade nejde o „falošnú“ technológiu.

Podľa neho má byť nevyhnutná najmä pre väčšie vozidlá. Dodal, že Škoda v rámci plug-in hybridov podporuje čisto elektrické jazdenie a dôraz by sa mal klásť na „ekológiu“ prevádzky a nielen na vyšší výkon systému.

Škoda bude postupne elektrifikovať celý modelový rad, ale spaľovacie motory budú aj naďalej hrať dôležitú úlohu, hovorí šéf českej značky. Podľa neho zákaz spaľovacích vozidiel nie je možný, už len kvôli hroziacej strate tisícov pracovných miest. Tým zrejme narážal na návrh emisnej normy Euro 7.

Čo sa ale týka vplyvu elektrifikácie a elektromobility na zamestnanosť, podľa mnohých štúdií je prepúšťanie skôr strašením ako reálnou hrozbou, pričom transformácia smerom k elektromobilite prináša nové príležitosti. Dôležitá však bude zrejme postupnosť.

Zdroj: Electrified Magazine via Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Za prvé Škody Enyaq iV z „First Edition“ si poriadne priplatíme | Ceny v SR
Návrh Euro 7 vraj zakazuje spaľovacie autá. Podpredseda EK ho obhajuje
Nový „emisný škandál“ v Európe vďaka plug-in hybridom?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Veľký záujem o Enyaq, lebo je móda SUV, ale je tam vysoká cena, takže záujem asi opadne. Číňania predávajú podobné SUV s podobnou výbavou za polovičnú cenu. Napríklad:

    Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku. Predbežná cena základnej verzie začína tesne pod sumou 33 000 €. Vyšší výbavový stupeň „S4“ za predpokladaných 34 990 €…
    VW chce dopadnúť ako Nokia? Smartfóny už majú pod palcom Číňania…
    https://www.teslamagazin.sk/dfsk-seres-3-slovensky-trh-vyroba-dostupnost/

    Aj EÚ by už konečne mala zaviesť uhlíkovú daň, lebo tie lacné výrobky z Ázie sú lacné iba preto, lebo nedodržujú zásady ochrany prírody a zdierajú ľudí.

  2. Chcú „o niečo zvýšiť produkciu“? Presne o to, koľko bude nutné, aby sa prešlo normou..
    A že pre citigoe nebolo dosť tých 35kwh mini batérií?
    Pan Thomas Schäfer, to prečo zo seba robíte verejného hlupáka? Lebo vám za to dobre platia?
    Už by sa v tom VW groupe mohli naučiť hovoriť pravdu.. Myslím, že by to ocenili všetci a pribudlo by aj zákazníkov a ti verní by tiež neodchadzali..
    S Enyakom sa už špekuluje zopár mesiacov a to ešte poriadne ani neexistuje.. Zrejme má poslúžiť ako beta verzia id.4ky ;(

      • No ty si trafil klinec po hlavičke – to s tým podvodným softvérom! Dávno som sa tak schuti nezasmial!
        Pridám jeden vtip, taký fonetický, tak trošku sa to tam „spodobuje“.
        Vieš, aký je rozdiel medzi vodou a vdovou?
        No predsa žiadny. Voda je bez chuti a aj vdova jebe schuti!

        • Jozef Kotik, trápny vtip a ak ten predchádzajúci text mal iba pripraviť na vtip, tak to sem už vôbec nepatrí.
          Neviem, prečo by Anonym pri tej všetkej špine z VW nemohol pripomenúť aj ich slávny dieselgate, teda podvodný software.

          • Lubo, trochu, alebo úplne si ma prekrútil.
            Anonym má úplnú pravdu – tej bláznivej firme VW sa nedá veriť ani nos medzi očami. Ja som mu to potvrdil slovami „ty si trafil klinec po hlavičke“ a ty si to akosi pochopil „po svojom“. Sorry.

Pridajte komentár