Automobilka Škoda hlási, že dnes spustila sériovú výrobu svojho elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Zdá sa pritom, že v prípade sériového modelu by sme sa mohli dočkať vyššieho dojazdu. Minimálne v rámci verzie s najvyšším dojazdom na jedno nabitie.
Hlavný závod značky Škoda v Mladej Boleslavi od dnes sériovo vyrába už aj model Enyaq iV. Jeho produkcia je pritom unikátna tým, že vozidlo vzniká na rovnakej linke ako modely Octavia a Karoq. To znamená, že ide o jedinú výrobnú linku v rámci koncernu Volkswagen Group, ktorá vyrába vozidlá postavené na platformách MQB aj MEB.
Aby to bolo možné, bola potrebná prestavba, ktorá stála 32 mil. €. Vďaka tejto investícii bude možné v budúcnosti vyrábať až 350 ks elektromobilu Škoda Enyaq iV denne.
Dojazd až 536 km (WLTP)
Automobilka Škoda vo svojej dnešnej tlačovej správe potvrdzuje, že Enyaq iV bude ponúkať s troma kapacitne odlišnými batériami v rámci piatich výkonových variantov. Tie sa budú odlišovať aj z hľadiska poháňaných náprav (RWD a AWD). Zaujímavé pritom je, že česká automobilka aktuálne hovorí o maximálnom dojazde „až 536 km“ (WLTP).
- Zdroj fotografie: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
V rámci septembrového predstavenia modelu totiž v prípade verzie s najvyšším dojazdom na jedno nabitie (Enyaq 80 iV) uvádzala hodnotu 510 km (WLTP). Rovnaký maximálny dojazd sa spomína napr. aj v nedávnej tlačovej správe k spusteniu predaja prvých verzií na Slovensku.
Mohlo by sa teda zdať, že posledné testy modelu Škoda Enyaq iV ukázali, že finálna verzia je efektívnejšia a na jedno nabitie prejde viac ako pokročilé predprodukčné prototypy. Len pre porovnanie, koncernový súrodenec Volkswagen ID.4 s rovnakým pohonným systémom podľa výrobcu ponúkne maximálny dojazd do 520 km (WLTP).
Sme pritom zvedaví, či sa dočkáme zvýšenia hodnôt dojazdu aj v prípade ďalších verzií – 50 iV (340 km – v SR by nemala byť dostupná), 60 iV (390 km), 80x iV (460 km) s RS iV (460 km).
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Za prvé Škody Enyaq iV z „First Edition“ si poriadne priplatíme | Ceny v SR
Škoda na Slovensku spustila predaj domácich nabíjačiek. A to nie je všetko
Škoda chce nový malý elektromobil. Rozhodne sa onedlho
4 komentáre
Škoda Enyaq iV môže mať značný vplyv na trh s EV v ČR, SR a možno v i EU. To či píšu dojazd 510 alebo 536 km považujem za okrajové! Dôležitý bude reálny dojazd v každodennom jazdení, úžitkové vlastnosti, a praktičnosť!
Nejasám, nenadávam, nič nevyčítam, ale budem sledovať!
Thumbs up
More retorika jak Fico 😀
Nie som „Ficovec“, a nie som ani do krvi demagogický zástanca niektorej značky … Tak neviem, prečo by to mala byť „rétorika jak Fico“! Takýto umiernený postoj k situácii a jej vývoju v sektore EV bude mať určite viac ľudí.