Škoda spustila sériovú výrobu elektromobilu Enyaq. Ten ponúkne vyšší max. dojazd

4

Automobilka Škoda hlási, že dnes spustila sériovú výrobu svojho elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Zdá sa pritom, že v prípade sériového modelu by sme sa mohli dočkať vyššieho dojazdu. Minimálne v rámci verzie s najvyšším dojazdom na jedno nabitie.

Hlavný závod značky Škoda v Mladej Boleslavi od dnes sériovo vyrába už aj model Enyaq iV. Jeho produkcia je pritom unikátna tým, že vozidlo vzniká na rovnakej linke ako modely Octavia a Karoq. To znamená, že ide o jedinú výrobnú linku v rámci koncernu Volkswagen Group, ktorá vyrába vozidlá postavené na platformách MQB aj MEB.

Aby to bolo možné, bola potrebná prestavba, ktorá stála 32 mil. €. Vďaka tejto investícii bude možné v budúcnosti vyrábať až 350 ks elektromobilu Škoda Enyaq iV denne.

Dojazd až 536 km (WLTP)

Automobilka Škoda vo svojej dnešnej tlačovej správe potvrdzuje, že Enyaq iV bude ponúkať s troma kapacitne odlišnými batériami v rámci piatich výkonových variantov. Tie sa budú odlišovať aj z hľadiska poháňaných náprav (RWD a AWD). Zaujímavé pritom je, že česká automobilka aktuálne hovorí o maximálnom dojazde „až 536 km“ (WLTP).

V rámci septembrového predstavenia modelu totiž v prípade verzie s najvyšším dojazdom na jedno nabitie (Enyaq 80 iV) uvádzala hodnotu 510 km (WLTP). Rovnaký maximálny dojazd sa spomína napr. aj v nedávnej tlačovej správe k spusteniu predaja prvých verzií na Slovensku.

Mohlo by sa teda zdať, že posledné testy modelu Škoda Enyaq iV ukázali, že finálna verzia je efektívnejšia a na jedno nabitie prejde viac ako pokročilé predprodukčné prototypy. Len pre porovnanie, koncernový súrodenec Volkswagen ID.4 s rovnakým pohonným systémom podľa výrobcu ponúkne maximálny dojazd do 520 km (WLTP).

Sme pritom zvedaví, či sa dočkáme zvýšenia hodnôt dojazdu aj v prípade ďalších verzií – 50 iV (340 km – v SR by nemala byť dostupná), 60 iV (390 km), 80x iV (460 km) s RS iV (460 km).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Za prvé Škody Enyaq iV z „First Edition“ si poriadne priplatíme | Ceny v SR
Škoda na Slovensku spustila predaj domácich nabíjačiek. A to nie je všetko
Škoda chce nový malý elektromobil. Rozhodne sa onedlho

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Škoda Enyaq iV môže mať značný vplyv na trh s EV v ČR, SR a možno v i EU. To či píšu dojazd 510 alebo 536 km považujem za okrajové! Dôležitý bude reálny dojazd v každodennom jazdení, úžitkové vlastnosti, a praktičnosť!
    Nejasám, nenadávam, nič nevyčítam, ale budem sledovať!

Pridajte komentár