Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku

14

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng Motor informuje, že prvé elektromobily DFSK Seres 3 pre SR a ČR opustili výrobnú linku a pomaly smerujú do strednej Európy.

Nedávno sme informovali, že na slovenský trh prichádza automobilka Dongfeng. Tá má vo svojom portfóliu aj elektromobily, pričom tých sa dočkáme aj u nás. Prvým z nich bude kompaktné SUV DFSK Seres 3, za ktorým stojí spoločný podnik spoločností Dongfeng Motor a Chongqing Sokon.

5-miestne elektrické SUV DFSK Seres 3 disponuje rozmermi 4 385 x 1 850 x 1 650 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom kolies 2 655 mm. Takže sa radí medzi tzv. kompakty do segmentu C. Jeho svetlá výška má hodnotu 180 mm, hmotnosť dosahuje 1 690 kg.

Čínsky elektromobil je vybavený elektromotorom s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 s.

Batéria s článkami typu LFP (LiFePO 4 – lítium-železo-fosfát), TMS a kapacitou 53,6 kWh neobsahuje drahý a kontroverzný kobalt. Vozidlu zabezpečí dojazd 405 km v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne používa dodnes. Na batériu sa vzťahuje 8-ročná záruka.

Čo sa týka nabíjania, DFSK Seres 3 podporuje rýchlonabíjanie (maximálny podporovaný výkon zatiaľ nepoznáme), pričom z 20 na 80 % sa nabije za 30 min. Doma je možné vozidlo nabiť prostredníctvom striedavého prúdu cca za 8 hodín. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.

Prvých 40 „česko-slovenských“ kusov

Slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng aktuálne informuje, že pre slovenský a český trh bolo vyrobených prvých 40 kusov tohto modelu. Tie sa podľa spoločnosti objavia v „showroomoch po celom Slovensku a Česku“ začiatkom budúceho roka. Oficiálny predaj bude spustený v marci 2021.

Predbežná cena základnej verzie začína tesne pod sumou 33 000 €. Na uvedených fotografiách sa nachádza vozidlo v plnej výbave. Vyšší výbavový stupeň „S4“ za predpokladaných 34 990 € pritom navyše ponúka napr. vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, audiosústavu so 6 reproduktormi (v štandarde sú 2), bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov, systém výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu či systém varovania pred čelnou kolíziou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spolupráca Slovákov a Číňanov má priniesť autonómne komunálne elektromobily
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM
Čínske elektromobily sú pre Európu hrozbou, varuje predseda Renaultu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

    • Konečne niečo zaujímavé a lacnejšie ako európske tuctové vozy.
      Keby nemecké monopoly dovolili čínskemu trhu v Európe,veľmi rýchlo by po ich kazivych in nemeckych autách nik ani nestekol.
      Európske vozy- žiadna modelová fantázia.
      Všetko na jedno kopyto

    • Asi tak, ale to je len prvá várka! Možno že na „oťukanie mačky vo vreci “ to aj postačí! Začala už aj výroba Enyaqov. Uvidíme, čo sa stane, keď sa „zrazia“ na trhu. A to prichádzajú a iní !!! Možno bude „pele mele“ BEV cien, techniky a imidžu značiek v roku 2021! Už sa teším!

  1. Ale 33-35K sa mi zda za cinske neznamo a tie parametre dost vela. Preco kupovat cinu bez servisnej siete za tie iste preniaze, alebo par usetrenych drobnych???

  2. Autíčko celkom chutné, výbava skôr priemerná, ak nie podpriemerná. Za príplatok 2000 € sú veci, ktoré sú inde samozrejmé v základnej výbave (vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, audiosústava so 6 reproduktormi, bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov, systém výstrahy pred vybočením z jazdného pruhu či systém varovania pred čelnou kolíziou)…
    O adaptívnom tempomate ani zmienka…
    Čo ti ja viem…

    • JD a to kde sú tie príplatkové veci za 2000 v štandarde pri elektrickom aute v cene vozidla 35000€ v Rusku? Alebo v Číne? Lebo Tesla nestojí 35000eur, aj Hyundai začína na tej cene, tak ktoré auto prosím ???

      • Skús NISSAN LEAF 40 kWh. Oni tam síce „adaptívny tempomat“ nazývajú „inteligentný tempomat“, ale to je jedno.
        Je síce pravda, že v základnej výbave (ACENTA) to všetko nie je, ale tá stojí 29900 €.
        V najvyššej výbave (TEKNA) máš všetko za cenu 33200 €.
        Môže byť?

        • No ak ti nevadí za cca 15% ceny máš akumulátor -30% tak potom to je v poriadku. Mimochodom Nissan je tuším tá automobilka čo má problém dodať staršie akumulátory… Takže myslím že Čína teraz vedie nad Nissanom, lebo cena / parametre a vybavenie je lepšia a garancia na výmenu batérie asi rovnaká…

          • O tom niet pochýb. Ale tu nešlo o súboj Čína – Nissan.
            Ty si jednoducho položil jasnú otázku – ktoré EV v plnej výbave je v cene do 35 tis. € ? (Rusko, Čína…)
            Dostal si jasnú odpoveď.

          • XXX áno máš pravdu, ale skúsme porovnať porovnateľné, aj Dacia bude lacnejšie ale za akú cenu? Treba brať do úvahy aj to aby sme porovnali cenu podobných áut, už som videl „elektrickú štvorkolku“ so strechou, myslíš že sa to dá porovnávať?

          • Ja som uznal, že ty máš pravdu. Ty si uznal, ja mám pravdu. V podstate si rozumieme.
            A niekedy sa ešte ozvi!

Pridajte komentár