Hyundai prezradil dojazd faceliftovaného modelu Ioniq Electric s väčšou batériou

1

Automobilka Hyundai v rámci prvotného predstavenia faceliftovaného modelu Hyundai Ioniq Electric, ktorý ponúkne väčšiu batériu (+ 36 %), uviedla dojazd na základe interného testovania. Aktuálne však odhalila oficiálny údaj na základe cyklu WLTP, ktorý prevyšuje jej odhad.

Vynovený Hyundai Ioniq Electric pre modelový rok 2020 príde na trh už budúci mesiac, takže výrobca musel „poriešiť“ certifikáciu jeho dojazdu. Hodnota dojazdu pritom príjemne prekvapila, keďže podľa cyklu WLTP má zvládnuť tento liftback segmentu C na jedno nabitie 311 km.

Vynikajúca efektivita

Vďaka výnimočnej účinnosti postačí novému Ioniqu k zabepečeniu tohto dojazdu batéria s kapacitou 38,3 kWh. Interné testovanie automobilky Hyundai pritom prinieslo hodnotu 294 km. Pôvodná verzia, ktorá prišla na trh v roku 2016, disponovala batériou s kapacitou 28 kWh.

To predstavuje nárast kapacity o 36 %. Žiaľ nie možné urobiť priame porovnanie dojazdu oboch verzií modelu, nakoľko dojazd tej pôvodnej bol certifikovaný na základe „benevolentnejšej“ normy NEDC, podľa ktorej vozidlo dosahovalo dojazd 280 km.

Porovnanie dojazdu s konkurenciou

Zaujímavé je však porovnanie s inými elektromobilmi nižšej strednej triedy. Základný Nissan Leaf dokáže podľa výrobcu „vydolovať“ zo svojej 40 kWh batérie „mestský dojazd“ do 270 km. Údaj o spotrebe (20,6 kWh/100 km) vypočítaný na základe WLTP však prezrádza, že zvládne kombinovaný normovaný dojazd okolo 200 km.

Volkswagen e-Golf s 35,8 kWh batériou zas ponúka podľa výrobcu dojazd 215 – 231 km (WLTP). Dojazd konkurenčných modelov len potvrdzuje spomínanú vynikajúcu efektivitu Hyundaiu Ioniq Electric.

Pôvodná verzia s 28 kWh je pritom efektívnejšia ako Tesla Model 3. Tesla je však väčšia, ťažšia a výkonnejšia, pričom má pravdepodobne kolesá s väčším valivým odporom. Sme tak zvedaví, ako v tomto porovnaní obstojí faceliftovaný model s väčšou a ťažšou batériou.

Ďalšie vylepšenia

Nový Hyundai Ioniq Electric 2020 však nie je len o väčšej batérii a dojazde. Veď sa môže pochváliť aj vyšším výkonom, ktorý vzrástol z 88 na rovných 100 kW. Maximálny krútiaci moment 295 Nm pritom zostal zachovaný. O niečo lepšia je aj palubná nabíjačka, ktorej výkon vzrástol zo 6,6 na 7,2 kW. Na rýchlonabíjačkách bude možné novinku nabíjať maximálnym výkonom 100 kW, pričom na 80 % to potrvá 54 min. Zmien sa dočkal tiež exteriér a interiér vozidla. Viac…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Faceliftovaný Hyunai Ioniq Electric s väčším dojazdom dostal 1. cenovku
Ani nová Tesla Model 3s+ nezosadila z trónu efektivity Hyundai Ioniq Electric
Hyundai a Kia investovali kvôli elektromobilom do chorvátskeho startupu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. zapnem rádio -50km
    zapnem klímu – 100km
    sedneme tam štyria -50km
    a budem rád, keď prejdem 100km
    ak niečo nie je nad 500km tak je to na h…

Pridajte komentár