S príchodom Tesly Model 3 na trh boli mnohí zvedaví, či sa stane tento najmenší model kalifornskej značky najefektívnejším elektromobilom na svete a pokorí tak lídra Hyundai Ioniq Electric z hľadiska spotreby. Avšak to sa nepodarilo ani novej verzii Standard Range Plus. Tesla má však ešte jeden pokus.
Americká agentúra pre životné prostredie (EPA) využíva na hodnotenie efektivity, resp. spotreby vozidiel údaj (MPG), ktorý hovorí o tom, koľko míľ (1,61 km) dokáže konkrétne vozidlo prejsť na 1 galón (3,785 l) paliva. Na to, aby bolo možné porovnať efektivitu spaľovacích a elektrických vozidiel, zaviedla ekvivalent MPGe, ktorý je o niečo konkrétnejší ako spotreba vyjadrená v kWh na 100 míľ.
A tak v rámci nasledujúceho porovnania sa budeme orientovať podľa hodnôt MPGe, a to aj z dôvodu, že Tesla Model 3 Standard Range Plus a Hyundai Ioniq Electric majú podľa EPA rovnakú „hrubú“ spotrebu 25 kWh/100 míľ, resp. 15,5 kWh/100 km. A predsa „víťaz“ môže byť len jeden. 🙂
Vzájomné porovnanie novej Tesly Model 3 Standard Range Plus a Hyundaiu Ioniq Electric nám umožnila fotografia štítku s údajmi schválenými EPA, ktorý je súčasťou vozidiel predávaných v USA. Tú sa podarilo získať portálu Electrek. Uvádza sa na nej síce názov modelu „Tesla Model 3 Standard Range“, avšak údaj o dojazde 240 míľ (EPA) upresňuje, že sa jedna o verziu „Plus“.
Model 3 vs. Ioniq Electric
– 134 MPGe – kombinovaná hodnota
– 140 MPGe – v meste
– 128 MPGe – na diaľnici
– 136 MPGe – kombinovaná hodnota
– 150 MPGe – v meste
– 122 MPGe – na diaľnici
Ako máme možnosť vidieť, Hyundai Ioniq je v rámci kombinovanej prevádzky na tom o niečo lepšie, a to najmä vďaka svojej efektivite v meste. Tesla však dosahuje lepšie výsledky na diaľnici. Treba taktiež pripomenúť, že porovnávaná Tesla Model 3 Standard Range Plus je doteraz najefektívnejšou verziou Modelu 3, ktorá bola doteraz certifikovaná EPA. A to zrejme vďaka nižšej hmotnosti (menšia batéria, menej výbavy) či konfigurácii a „naladeniu“ pohonného systému na nižší výkon. Efektivitu ostatných verzií si môžete pozrieť v nasledujúcom odseku (zdroj: Insideevs):
- Long Range RWD (2017) – 126 (131/120) MPGe
- Long Range RWD (update 2018) – 130 (136/123) MPGe
- Long Range AWD (2018) – 116 (120/112) MPGe
- Long Range AWD Performance (2018) – 116 (120/112) MPGe
- Mid Range RWD (2018) – 123 (128/117) MPGe
Základný Model 3 „poslednou nádejou“
Tesla však v boji o najefektívnejší elektromobil ešte nepovedala posledné slovo. V hre má totiž ešte jednu verziu, ktorá zatiaľ neprešla certifikáciou EPA. A to základnú verziu „Standard Range“ za 35 000 $. Tá by mohla byť ešte ľahšia vďaka batérií s nižšou kapacitou a slabšej výbave. Navyše horšie zrýchlenie a nižšia max. rýchlosť by mohli naznačovať „naladenie“ smerom k nižšej spotrebe.
Zdroj titulného obrázka: Teslanomics/Youtube
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti
Nový Hyundai Ioniq Electric zrejme dostane 38,3 kWh batériu
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro
4 komentáre
Ste to uviedli naopak.. tabuľku pre ionic a Teslu 3
„Tabuľka“ je správne. Vyššia hodnota vyjadruje vyššiu účinnosť, nakoľko ide o počet prejdených míľ na ekvivalent galónu paliva (MPGe).
Nič moc. 🙁
Porovnávate auto s dojazdom ledva 200km s autom s dojazdom 400km? To nedáva zmysel.