Hyundai predstavil nový Ioniq Electric s vyšším dojazdom a výkonom

0

Najefektívnejší sériový elektromobil na svete, Hyundai Ioniq Electric, sa dočkal „faceliftu“. Najväčšie zmeny sa pritom udiali pod „kapotou“. Veď kapacita batérie bola zvýšená o 36 %, pričom vyšší je aj výkon vozidla.

Hyundai Ioniq Electric prišiel na trhu v roku 2016 a ihneď si získal uznanie, ako aj množstvo ocenení. Našťastie konkurencia v oblasti elektromobility neustále rastie, a tak bol Hyundai nútený pristúpiť k pomerne skorému „upgradu“. Najmä kvôli dojazdu.

Batéria a dojazd

Dosluhujúca „generácia“ modelu Ioniq Electric disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 28 kWh. Novinka ponúkne 38,3 kWh batériu, čo je podľa výrobcu o 36 % viac. Potvrdil sa tak nedávny únik informácií. Výrobca nám prezradil aj dojazd vozidla, ktorý bol vypočítaný na základe interných testov podľa metodiky WLTP.

Nový Hyundai Ioniq Electric 2020 by mal podľa neho ponúknuť dojazd 294 km. Porovnanie so súčasnou verziou v tomto smere však vyznie trošku zvláštne, nakoľko v dobe testovania dojazdu pôvodného modelu sa používala oveľa benevolentnejšia a „optimistickejšia“ metodika NEDC, v rámci ktorej bolo nameraných 280 km.

Vzhľadom na efektivitu modelu Ioniq však môžeme povedať, že v reálnej prevádzke môže počítať v prípade novinky s dojazdom, ktorý je veľmi podobný „papierovej“ hodnote. A pokiaľ sa vodič vyhne vysokým rýchlostiam a agresívnej jazde, bude môcť pokojne počítať s dojazdom cez 300 km.

Výkon a nabíjanie

Nový Hyundai Ioniq Eletric sa môže pochváliť aj vyšším výkonom, ktorý vzrástol z 88 na rovných 100 kW. Maximálny krútiaci moment 295 Nm pritom zostal zachovaný. O niečo lepšia je aj palubná nabíjačka, ktorej výkon zrástol zo 6,6 na 7,2 kW. Parametre rýchlonabíjania sa nezmenili, novinku tak bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW, pričom na 80 % to potrvá 54 min.

Mierny redizajn

Exteriér a interiér sa dočkal mierneho redizajnu. „Fejková“ maska chladiča má nový vzor a nové sú aj nárazníky a grafika svetiel. V rámci interiéru je najvýraznejšou zmenou centrálny dotykový displej, ktorý má po novom až 10,25″, pričom vystupuje z palubnej dosky do priestoru.

V rámci jazdných režimov pribudol nový s označením Eco+, ktorý prináša ešte ekologickejšiu a efektívnejšiu jazdu. Zmien sa dočkal aj rekuperačný systém, pričom je možné vďaka nemu ovládať vozidlo len za pomoci pedálu akcelerátora.

Nový sieťový systém Hyundai Blue Link umožňuje prepojenie vozidla s mobilným telefónom na diaľku. Hyundai Ioniq Electric 2020 by sa mal objaviť na trhu v septembri tohto roku. Cenu zatiaľ nepoznáme.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Česi si môžu kúpiť elektromobil Hyundai Ioniq za polovičnú cenu
Hyundai vyvíja technológiu pre úpravu výkonu elektromobilov cez mobil
Nové elektromobily Hyundai a Kia by mali byť dostupnejšie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár