Nemecký minister nie je spokojný s domácimi elektromobilmi, lebo nie sú sexi ako Tesla

2

Nemecká vláda chce naštartovať inovácie v automobilovom priemysle masívnymi investíciami do batérií pre elektromobily. Avšak tamojší minister hospodárstva Peter Altmaier vyzýva domáce automobilky, aby si zabezpečili konkurencieschopnosť aj atraktívnejším dizajnom elektrických vozidiel.

Nemecké vozidlá BMW, Daimler či dokonca VW Beetle zo 60. rokov boli vždy sexi. Zaujímalo by ma pán Zetsche (Daimler), pán Diess (Volkswagen Group) a pán Kruger (BMW), kedy postavíte elektromobil, ktorý bude aspoň z polovice tak sexi ako Tesla, hovorí Altmaier.

Dodáva, že pokiaľ ide o atraktívnosť elektrický vozidiel, mohli by spomínané automobilky priniesť nové nápady. Šéfovia koncernov Daimler a VW Group, ktorí mali možnosť reagovať na slová nemeckého ministra, však odvrátili pozornosť od tejto „výzvy“ inou témou. Tá sa týkala autonómnych vozidiel a príslušnej legislatívy.

V súvislosti s dizajnom sa chceme aspoň z časti zastať nemeckých výrobcov elektromobilov. Veď modely BMW i3 a i8 ponúkajú minimálne zaujímavý a originálny dizajn, aj keď „i-osmička“ je plug-in hybrid… 🙂 A v tomto smere majú Nemci celkom dobre našliapnuté aspoň do budúcnosti.

Chystané elektromobily ako Audi e-tron (už sa vyrába), Audi e-tron Sportback (koncept), Porsche Taycan (predprodukčná verzia), Porsche Mission E Cross Turismo (koncept schválený do výroby) či Mercedes-Benz EQA (koncept) sú podľa nás atraktívnymi vozidlami, ktoré môžu po dizajnovej stránke ľahko zatieniť „služobne staršie“ elektromobily značky Tesla. Našou výčitkou tak je skôr to, že prichádzajú v porovnaní s Teslou podstatne neskôr.

Miliarda na rozvoj batérií

Podstatnejšou správou, ako riešenie dizajnu nemeckých elektromobilov, je určite významná podpora nemeckej vlády pre oblasť vývoja a výroby batérií do elektromobilov a energetických úložísk. A to vo výške 1 miliardy €. Ako sme už viackrát spomínali, Európa v tomto smere ďaleko zaostáva, najmä za ázijskou konkurenciou.

Veď spoločnosti ako Panasonic/Tesla (Japonsko/USA), CATL (Čína), LG Chem, Samsung SDI či SK Innovation (všetko Južná Kórea) patria k najväčším svetovým producentom Li-Ion batérií. A v Európe ešte len rozbiehame projekty ako Európska batériová aliancia či Northvolt.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla najala dizajnéra z Volva. Čo to môže priniesť?
Teslu Pickup budeme chcieť, aj keď ju nepotrebujeme. Pre kyberpunk dizajn
Nikola Motors žaluje Teslu za porušenie patentov v rámci dizajnu ťahača Semi

Zdroj: Ecomento, titulná fotografia: Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ja s pánom ministrom v plnej miere súhlasím, a podľa twittera aj mnoho ďalších ľudí. BMW i3 je dizajnérsky odpad, platforma BMW iNext je dizajnérsky odpad na druhú, predná maska Audi e-tron a MB EQA takisto nič sexy. V podstate typické dizajnové zmýšľanie všetkých nemeckých automobiliek evokuje dojem egoickosti, drsnosti, drzosti, dravosti. Absolútny opak významu slova sexy.

Pridajte komentár