Citroën potvrdil konkurenta pre Nissan Leaf či Volkswagen ID.3

1

Koncern PSA postupne odhaľuje nové elektromobily postavené na platforme e-CMP, na model od značky Citroën však stále čakáme. Francúzska automobilka však aktuálne potvrdila, že sa dočkáme, a to o triedu väčšieho vozidla ako v prípade koncernových hatchbackov.

Hovorca automobilky Citroën portálu Carscoops potvrdil, že chystajú nástupcu kompaktného hatchbacku C4. Ten však pomerne prekvapujúco nevyrastie na platforme EMP2, ako napríklad Peugeot 308, ale na špeciálnej platforme CMP.

O triedu „väčší“

Dôvod je pritom prostý, táto platforma totiž umožňuje integráciu spaľovacej, ako aj elektrickej pohonnej jednotky. Zdá sa teda, že prvý elektromobil od Citroënu, ktorý vyrastie na platforme CMP, resp. e-CMP bude o triedu väčší ako koncernové modely Peugeot e-208, Opel Corsa-e či DS 3 Crossback E-Tense.

Spadať teda bude do segmentu C, v ktorom aktuálne tróni Nissan Leaf. A budúci rok do neho pribudne aj ambiciózny model Volkswagen ID.3. Všetko pritom nasvedčuje tomu, že kompaktný elektrický hatchback od Citroënu ponúkne podobné rozmery (s výnimkou výšky) a rovnakú pohonnú jednotku ako crossover Peugeot e-2008. Ten pritom disponuje rozmermi 4 300 x 1 770 x 2 650 mm (dĺžka x šírka x rázvor) a ponúka batožinový priestor o objeme 405 l.

Obmedzenia platformy

V porovnaní so spomínanými konkurentmi by však mohla byť hendikepom Citroënu práve nová platforma e-CMP. Tá totiž podľa všetkého aktuálne neponúka žiadne možnosti variovania elektrickej pohonnej jednotky. To by znamenalo, že môže ponúknuť v rámci svojej 1.generácie jedine 50 kWh batériu a elektromotor s výkonom 100 kW.

V rámci týchto základných parametrov tak zrejme nedokáže konkurovať vyšším verziám modelov Nissan Leaf (e+) a Volkswagen ID.3. Je to však relatívne, keďže zatiaľ nevieme, kedy príde na trh. V prípade neskoršieho príchodu a použitia novej batériovej technológie by priestorové obmedzenia platformy CMP nemuseli byť v tomto smere problémom.

cmp psa

Zdroj: PSA

Na druhej strane, výkon 100 kW, dojazd zrejme niečo málo cez 300 km (WLTP) a podpora 100 kW rýchlonabíjania (0 – 80 % za 30 min), by mali stačiť väčšine elektromobilistov.

Hovorca Citroënu tiež povedal, že dizajn elektrickej verzie modelu, ktorého názov by nemal byť C4, sa nebude zásadnejšie líšiť od verzií s naftovým a benzínovým motorom. A dodal, že aktuálne nemôže prezradiť, kedy sa dočkáme predstavenia tohto modelu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroën chystá viacero elektromobilov. Sústredí sa najmä na kompakty
Citroën predstavil 2,5-metrový elektromobil, ku ktorému nepotrebujete vodičák
Renault chystá cenovo dostupného konkurenta Nissanu Leaf

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár