Opel predstavil sub-kompaktný elektromobil Corsa-e s dojazdom 330 km

0

Bestseller automobilky Opel prichádza na trh poprvýkrát v histórii s elektrickým pohonom, a to vrámci verzie s označením Opel Corsa-e. Objednať ho pritom bude možné už o niekoľko týždňov.

Šiesta generácia najpredávanejšieho modelu značky Opel vyrástla na koncernovej platforme CMP od PSA, ktorá umožňuje stavať vozidlá so spaľovacím aj elektrickým pohonom. Zaujímavé pritom je, že Opel predstavil najskôr elektrickú verziu.

Súvis to však môže mať s nedávnym únikom oficiálnych fotografií tejto verzie. Výrobca sa tak mohol rozhodnúť, že predstavenie pomerne dlho avizovaného elektromobilu už nebude naťahovať. Na druhej strane, Opel aktuálne informuje, že na objednávku bude najskôr k dispozícii elektromobil, čo môže teoreticky naznačovať, že Corsa-e by mohla byť prioritou. A to zrejme kvôli splneniu sprísňujúcich sa emisných noriem v Európe.

Opel Corsa-e je sub-kompaktným 5-dverovým 5-miestnym hatchbackom, ktorý spadá do segmentu B. Na dĺžku meria 4,06 metra, pričom z výšky vozidla ubudlo 48 mm (v porovnaní s 5. gen), avšak svetlá výška zostala zachovaná. Vodič však teraz sedí o 28 mm nižšie.

Koncernová pohonná jednotka

Nie je žiadnym prekvapením, že pod „kapotou“ modelu Opel Corsa-e nájdeme identickú pohonnú jednotku ako v prípade koncernových bratrancov Peugeot e-208 a DS 3 Crossback E-Tense. Tzn., že o pohon sa postará elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Ten je pritom dostupný hneď od začiatku, vďaka čomu dosiahne vozidlo rýchlosť 50 km/h len za 2,8 s. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,1 s.

Menej efektívny ako e-208

Corsa je však pravdepodobne o niečo menej efektívnejšia ako „trnavský“ model, nakoľko z 50 kWh batérie dokáže „vydolovať“ dojazd 330 km (WLTP), zatiaľ čo Peugeot ponúka 340 km (WLTP). Potešiteľné je pomerne rýchle DC nabíjanie, v rámci ktorého je možné nabiť batériu z 0 na 80 % za 30 min.

Vodič bude mať na výber z 3 jazdných režimov – Normal, Eco a Sport. Eco mód sa postará, aby bola energia z akumulátora využitá čo najefektívnejšie, dôsledkom čoho bude vyšší dojazd. Opel však dodáva, že to nepôjde na úkor komfortu. Režim Sport zvyšuje odozvu a jazdnú dynamiku vozidla. Logicky tak treba počítať s vyššou spotrebou a nižším dojazdom.

Matrix poprvýkrát v triede

Opel sa pyšní, že nová Corsa bude disponovať adaptívnymi, neoslepujúcimi IntelliLux LED® Matrix svetlometmi, a to ako prvým model v segmente B. Tie obsahujú 8 LED prvkov, ktoré upravujú svoje vlastnosti na základe dopravnej situácie a okolia.

Čo sa týka ďalšej výbavy, Opel uvádza, že štandardom bude 7″ dotykový centrálny displej, pričom za príplatok bude dostupný displej s uhlopriečkou 10″. Opel Corsa-e bude možné prepojiť s mobilnou aplikáciou myOpel, vďaka ktorej bude možné skontrolovať napríklad úroveň nabitia batérie.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Opel Corsa má byť Volks-Elektro-Wagen a nie Tesla-Fighter
Opel premení domovské mesto na laboratórium e-mobility, aj vďaka 1 300 nabíjačkám
Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár