Výrobca čínskych vládnych limuzín prichádza do EÚ s elektromobilmi

3

Do EÚ vstúpila najstaršia čínska automobilová značka Hongqi. Tá pritom vyrábala a aj dnes vyrába vozidlá pre čínsku vládu. A nedávno spustila predaj svojho veľkého luxusného e-SUV Hongqi E-HS9 v Nemecku. Značka má veľké globálne plány, pričom chce konkurovať značkám ako Mercedes, BMW a Audi. Vyvážať plánuje až 17 modelov a spomína aj „neobmedzenú záruku“.

Hongqi je najstaršou čínskou automobilku, ktorá sa zameriavala na osobné automobily. Vznikla v roku 1958 a pôvodne vyrábala autá pre vysokopostavených vládnych predstaviteľov. A to do roku 1981. Potom značku v 90. rokoch oživil koncern FAW. A v novodobej histórii sú vozidlá Hongqi dostupné aj pre „bežných“ zákazníkov.

Zameranie na Európu

Ako informoval Electrive na základe nedávnej tlačovej konferencie v Pekingu, Hongqi má veľké globálne plány. Do roku 2026 chce na zahraničných trhoch ponúkať 17 modelov, z toho 7 čisto elektrických. A do roku 2028 plánuje vyviesť 500 000 áut, pričom spočiatku sa zameria na Európu a Blízky východ.

Značka Hongqi aktuálne začala ponúkať v Nemecku svoj prvý elektromobil, a to luxusné elektrické SUV Hongqi E-HS9. Nemecko je tak prvou krajinou EÚ a po Nórsku druhou európskou krajinou, kde Hongqi pôsobí a kde je možné kúpiť model E-HS9.

Hongqi E-HS9 je obrovské auto s rozmermi 5 209 x 2 010 x 1 731 x 3 110 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), svetlou výškou 200 mm a 6 alebo 7 miestami na sedenie, ktorého dizajn navrhol bývalý šéfdizajnér značky Rolls Royce, Giles Tyler.

V nemeckej ponuke nájdeme 3 verzie modelu s 99, resp. 120-kWh batériou, dojazdom 465, resp. 515 km (WLTP) a cenou 79 995 až 102 995 €. Hongqi v rámci nemeckého trhu tiež spomína výkon až 405 kW, krútiaci moment 670 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 s a maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Hongqi sa chce v Európe profilovať najmä ako luxusná čínska e-mobility značka, ktorá sa postaví automobilkám ako Mercedes-Benz, BMW a Audi, pričom ich plánuje cenovo podliezť. A zaujať chce aj „neobmedzenou zárukou“. Detaily v tomto smere však nepoznáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Lacný“ elektromobil BYD Seagull príde do Európy ako „nový model“
SUV s najrýchlejším nabíjaním prichádza na najväčší európsky trh
Čínsky konkurent Tesly Model Y, Xpeng G6, mieri na európsky trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Veľa šťastia …, poznal som pár Nemcov a tím keď sa čosi pokazilo, šli to kúpiť do Nemecka. A to ani nehovorím o tom, že tovar musel byť nemecký. Raz môj bývalí šéf šiel z východného Slovenska šiel kúpiť do Nemecka „nemecká vrták“ lebo tie naše sú údajne šmejdy.

    • Áno, aj takí sú, a bude ich dosť! Ale je dosť takých, čo kúpia aj „čínu“, a nie len jedlo! A ešte niečo, koľko dnes žije v Nemecku Nemcov, a koľko „neNemcov“! 🙂

      • Ale v tejto triede ide o status/image/znacku a ani neNemci sa nebudu chciet hrdit neznamym cinskym „lacnym“ autom ktore im v tomto body neziska. To je jediny segment kde mozu cinanania na zapade tahat za kratsi koniec.

Pridajte komentár