Hyundai Kona Electric dostáva extravagantného konkurenta z Francúzska

0

Luxusná odnož Citroënu, DS, ktorá sa stala samostatnou prémiovou značkou koncernu PSA, predstavila kompaktné SUV DS 3 Crossback E-Tense. E-Tense pritom značí, že sa jedná o plne elektrickú verziu.

DS 3 Crossback je postavené na novej koncernovej platforme CMP, ktorá umožňuje integráciu rôznych druhov pohonu. V mestskom SUV tak nájdeme benzínové, dieselové a elektrické motory. Čisto elektrická verzia pritom nesie meno DS 3 Crossback E-Tense. A práve tú si v našom článku predstavíme bližšie.

Napriek stúpajúcemu záujmu o segment kompaktných SUV a vozidlá s elektrickým pohonom bude DS 3 Crossback E-Tense len druhým elektromobilom tohto typu, ktorý sa dostane na trh. A to po modeli Hyundai Kona Electric, ktorý má už dnes dobre našliapnuté. Dúfame, že s podobným úspechom sa stretne aj elektromobil „novej“ značky. Čo teda ponúkne?

Rozmery

DS 3 Crossback E-Tense disponuje kompaktnými rozmermi 4 118 x 1 791 x 1 534 mm (dĺžka x šírka x výška). Rázvor náprav dosahuje hodnotu 2 558 mm, čo je o 42 mm menej ako v prípade konkurenčného Hyundaiu Kona Electric. Objem batožinového priestoru je 350 l.

Slušná jazdná dynamika

Elektrický pohon dosahuje na pomery triedy slušný výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 50 km/h za 3,3 s a z 0 na 100 km/h za 8,7 s.

Dojazd a nabíjanie

O „dopovanie“ elektromotora sa bude starať 50 kWh Li-Ion batéria. Tá má zabezpečiť vozidlu dojazd 300 km podľa WLTP. Podľa starej normy NEDC by to bolo 450 km. To je identický teoretický dojazd ako v prípade Hyundai Kona Electric s menšou 39,2 kWh batériou. Tzn., že Kona je oveľa efektívnejšia.

Potešiteľná je podpora rýchleho domáceho aj verejného nabíjania. DS 3 Crossback E-Tense bude disponovať palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kWh a podporou nabíjania na DC nabíjačkách výkonom 100 kW. Doma tak nabijete vozidlo na 100 % za 5 hodín. Na rýchlonabíjačke to potrvá 30 minút na 80 % kapacity (9 km/min).

Výrobca taktiež udáva, že v metskej prevádzke, vďaka rekuperačnému systému, nadopudne elektromobil viac ako 20 % regeneratívnej energie. Batérie vozidla sú umiestnené pod podlahou, takže neuberajú z vnútorného priestoru.

Výbava vyšších tried

V pomerne extravagantnom elektromobile nájdeme veľmi slušnú výbavu, ktorá bola donedávna len výsadou vyšších tried. Veď k dispozícii budú napríklad:

  • LED-Matrix svetlomety,
  • head-up displej,
  • digitálna prístrojová doska,
  • 10,3-palcový displej infotainmentu,
  • automatické núdzové brzdenie a udržiavanie v jazdných pruhoch,
  • čítanie dopravných značiek,
  • autonómne parkovanie,
  • otváranie vozidla cez smartfón
  • či tepelné čerpadlo.

Kompaktné elektrické SUV DS 3 Crossback E-Tense príde na trh v polovici budúceho roka. Len o niečo neskôr sa pritom očakáva príchod koncernového súrodenca Peugeot 208 Electric, ktorý mohol dostať identickú pohonnú jednotku.

ODPORÚČANÉ ČLÁNKY (pokračovanie nižšie):
DS, Peugeot, Citroën a Opel chystajú množstvo elektromobilov a hybridov
Top Gear: Hyundai Kona Electric je najlepší cenovo dostupný elektromobil
Kia Niro EV “bije” 2-krát drahšie prémiové elektrické SUV-éčka

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): DS

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár