Tri dni po úniku oficiálnych fotografií sme sa dočkali predstavenia sub-kompaktného elektrického hatchbacku Peugeot e-208. Celkovo sa jedná o veľmi nádejný elektromobil, ktorý môže dôstojným spôsobom doplniť nie príliš rozvinutý „elektrický“ segment B.
Novú generáciu Peugeotu 208 môžeme pokojne označiť za revolučnú. Veď je postavená na koncernovej (PSA) platforme CMP/e-CMP, vďaka ktorej bude novinka k dispozícii v benzínovej, naftovej, ale aj plne elektrickej verzii.
Sme radi, že sa potvrdili doterajšie neoficiálne informácie, že Peugeot e-208 bude vybavený rovnakým pohonným ústrojenstvom ako koncernové SUV DS 3 Crossback E-Tense. Tzn., že pod „kapotou“ nájdeme elektromotor s výkon 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. V režime Sport pritom elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,1 s.
O dopovanie motora sa postará 50 kWh batéria, ktorá má zabezpečiť dojazd 340 km (WLTP). Pre predstavu, v rámci staršieho a menej presného cyklu NEDC by to bolo 450 km. Vedeli by sme si určite predstaviť vyššiu efektivitu pohonnej jednotky, avšak spomínaný dojazd bude zrejme postačovať väčšine elektromobilistov. Aj vzhľadom na segment a predpokladaný spôsob využitia.
Záruka na batériu
O pocit istoty by sa mohla postarať slušná záruka na batériu, a to 8 rokov alebo 160 000 km, pričom je garantovaná minimálne 70-percentná zostatková kapacita. Batéria je umiestnená pod podlahou, vďaka čomu má elektromobil rovnako veľký batožinový priestor ako spaľovacia verzia (hodnotu nepoznáme).
Slušná podpora nabíjania
Peugeot e-208 nesklamal ani v prípade svojich nabíjacích schopností. Podporuje DC nabíjanie výkonom 100 kW, vďaka čomu sa má nabiť na 80 % kapacity za 30 minút. V rámci domáceho AC nabíjania ho je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW (3-fázový zdroj, úplné nabitie za 5 h 15 min) alebo 7,4 kW (1-fázový zdroj, úplné nabitie za 8 h). Z bežnej domácej zásuvky to trvá 16 hodín.
Nabíjanie batérie prebieha aj počas jazdy, a to vďaka rekuperačnému systému. Ten má dva režimy:
- Moderate – nižšia miera regeneratívneho brzdenia, ktorá prispieva k podobnému pocitu z jazdy ako v prípade bežných spaľovacích vozidiel.
- Augmented – vyššia miera regeneratívneho brzdenia, ktorá umožňuje spomaľovať vozidlo prostredníctvom pedála akcelerátora.
Tepelné čerpadlo
Elektrický hatchback od Peugeot je vybavený výkonným prvkom pre vyhrievanie (5 kW) a tepelným čerpadlom. To umožňuje automatickú reguláciu teploty a efektívnejšie využitie energie ako v prípade konvenčného systému klimatizácie.
Ovládanie prostredníctvom mobilu
Prostredníctvom mobilnej aplikácie MyPeugeot® smartphone či centrálneho displeja je možné nastaviť predklimatizovanie interiéru, ako aj batérie na ideálnu prevádzkovú teplotu. To je ideálne urobiť pred jazdou, keď sa vozidlo nabíja, čím sa šetrí energia z batérie.
Prostredníctvom smartfónu tiež môžete spustiť a ukončiť nabíjanie, ako aj kontrolovať aktuálnu kapacitu batérie či priebeh nabíjania.
Nabíjacia sieť
K elektrickej „208-ičke“ poskytne Peugeot aj službu Free2Move, ktorá umožní jednoduchý a komfortný prístup k viac ako 85 000 nabíjacím bodom v Európe. Nabíjacie stanice je pritom možné filtrovať podľa rôznych kritérií, napríklad vzdialenosti či rýchlosti a ceny nabíjania. Samozrejmosťou je navigácia na vybranú stanicu.
Ďalšie užitočné služby
Peugeot poskytuje certifikáciu kapacity batérie, čo sa hodí, keď budete chcieť svoj elektromobil predať. Francúzska automobilka tiež ponúkne produkty pre nabíjanie. A to od výkonných zásuviek až po Smart wallboxy. Realizuje pritom aj diagnostiku potrieb a navrhuje optimálne nabíjacie riešenia, pričom sa postará aj o finálnu inštaláciu.
Peugeot e-208 zažije svoju svetovú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Na trh sa dostane na jeseň tohto roka. Cenu vozidla nám zatiaľ výrobca neprezradil. V prípade slušnej cenovky by sa mohlo jednať o žiadaný elektromobil. Veď napríklad ďalší subkompaktný hatchback Renault Zoe sa teší veľkému záujmu.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Peugeot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot odhalil retro-futuristické coupé so 100 kWh batériou
Peugeot predstavil plug-in hybridné verzie modelov 3008 a 508
Renault Zoe II: Nová generácia má ponúknuť množstvo vylepšení