Peugeot predstavil elektrické SUV e-2008. Kona má konkurenciu

4

Peugeot nás dnes prekvapil predstavením svojho prvého plne elektrického SUV Peugeot e-2008. Na svedomí to má zrejme únik informácií o tomto 5-dverovom „kompakte“. Novinka je v podstate väčšou SUV-verziou modelu e-208, ktorá by mala konkurovať Hyundaiu Kona Electric či koncernovej „prémiovke“ DS 3 Crossback E-Tense.

Peugeot e-2008 je postavený na modulárnej koncernovej platforme e-CMP, ktorá v jeho prípade ponúka rázvor 2 650 mm. Na dĺžku pritom meria 4 300 mm a na šírku 1 770 mm. Batožinový priestor má objem 405 l. Model je tak o niečo väčší a praktickejší ako jeho najbližšia konkurencia.

Známa pohonná jednotka

Pod „kapotou“ nenájdeme žiadne prekvapenie. Novinka totiž disponuje rovnakou technikou ako súrodenec Peugeot e-208 a koncernoví bratranci Opel Corsa-e a DS 3 Crossback E-Tense. To znamená elektromotor (synchrónny s permanentným magnetom) s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je aktuálne v procese homologizácie (e-208 – 8,1 s), poznáme však údaj o maximálnej rýchlosti – 150 km/h. Vodič bude mať pritom k dispozícii 3 jazdné režimy: Eco, Normal a Sport.

Batéria má kapacitu 50 kW, pričom v rámci SUV Peugeot e-2008 s hmotnosťou 1 548 kg dokáže zabezpečiť dojazd 310 km (WLTP). Pre porovnanie, Hyundai Kona Electric ponúka dojazd 289 km (39,2 kWh batéria), resp. 449 km (64 kWh batéria). Novinka od Peugeotu je tak zjavne menej efektívna.

Nabíjanie

Elektrické SUV podporuje rýchlonabíjanie výkonom 100 kW, vďaka čomu sa má nabiť na 80 % za 30 min. Z domácej zásuvky to potrvá 16 hodín a z wallboxu 5 hod 15 min (11 kW), resp. 8 hod (7,4 kW). Nabíjanie je pritom možné naplánovať aj na diaľku prostredníctvom mobilnej aplikácie MyPeugeot.

Batéria sa nabíja aj za jazdy, a to vďaka 2-stupňovému rekuperačnému systému. Pri základnom stupni sa pritom šoférovanie pocitovo nelíši od spaľovacieho vozidla. Tzn., že nedochádza k jeho pribrzďovaniu pri uvoľnení pedála akcelerátora. Na batériu poskytuje Peugeot záruku 8 rokov alebo 160 000 km, pričom garantuje 70 % pôvodnej kapacity.

Výbava

V rámci výbavy nájdeme v modeli Peugeot e-2008 nasledovné (v závislosti od stupňa výbavy): Vykurovací rezistor s výkonom 5 kW (napájaný z trakčnej batérie), tepelné čerpadlo, vyhrievané sedadlá, LED svetlomety, Grip Control (do terénu) s HADC (systém pre kontrolovaný zjazd z kopca), systém automatického núdzového brzdenia a udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, parkovací asistent, automatické diaľkové svetlá, systém sledovania mŕtveho uhlu či rozpoznávanie dopravných značiek.

peugeot e-2008 interier

Zdroj: Peugeot

Palubný systém je možný prepojiť so smartónmi prostredníctvom MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Tie je pritom možné nabíjať cez indukčnú podložku. V elektromobile nájdeme tiež USB porty (až 4, v závislosti od úrovne výbavy) či až 10″ centrálny dotykový displej.

Nabíjacia sieť

K elektrickej „2008-ičke“ poskytne Peugeot aj službu Free2Move, ktorá umožní jednoduchý a komfortný prístup k viac ako 85 000 nabíjacím bodom v Európe. Nabíjacie stanice je pritom možné filtrovať podľa rôznych kritérií, napríklad vzdialenosti či rýchlosti a ceny nabíjania. Samozrejmosťou je navigácia na vybranú stanicu.

Dostupnosť

Peugeot zatiaľ neprezradil cenu svojej elektrickej novinky. Bude však určite drahšia ako model e-208, ktorý začína na sume 30 490 €. Konkurenčná Kona pritom stojí od 35 000 €. Peugeot uvádza, že ich nový model sa dostane do predaja koncom tohto roka. Dúfame, že to bude platiť aj pre elektrickú verziu.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-208 dostal prvú cenovku. Je o niečo drahší ako Corsa-e
Peugeot predstavil plug-in hybridné verzie modelov 3008 a 508
Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár