Tento super-lacný elektromobil je čínsky predajný trhák. Predbehol aj Teslu

7

Nedávno predstavený čínsko-americký mestský mini-elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV sa teší obrovskej priazni na čínskom trhu. Pri pohľade na cenovku sa pritom niet čomu čudovať.

Wuling Hong Guang MINI EV je 3-dverový elektromobil, ktorý vzišiel zo spolupráce amerického koncernu GM a čínskej automobilky SAIC. Malo by ísť okrem iného o najmenšie 4-miestne elektrické vozidlo na svete.

Na dĺžku meria 2 917 mm, na šírku 1 493 mm a na výšku 1 621 mm. Dĺžka rázvoru sa zastavila na hodnote 1 940 mm. Zadná lavica sa dá sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l (v prípade využitia celého priestoru – až po strop).

Na jeho pohon postačí elektromotor s výkonom 13 kW a krútiacim momentom 85 Nm, ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 100 km/h.

3 verzie

Wuling Hong Guang MINI EV je v ponuke v 3 verziách s dvoma kapacitne odlišnými batériami. Základný model je vybavený 9,2 kWh batériou, ktorá sa postará o dojazd 120 km (zrejme podľa cyklu NEDC). Top verzia disponuje batériou s kapacitou 13 kWh a zabezpečí dojazd 170 km.

Cena malého elektro-vozidla je v rámci čínskeho trhu 28 800 až 38 800 CNY, čo je v prepočte 3 500 až 4 700 €. A to je zdá sa nízka cena aj na čínske pomery. Malo by ísť pritom o sumy bez tamojších „hlavných“ štátnych dotácií, keďže tie by sa mali po novom vzťahovať len na vozidlá s dojazdom vyšším ako 300 km (NEDC).

Jasný augustový bestseller

Vzhľadom na cenu, aktuálne ohlásené predajné výsledky nie sú zrejme žiadnym veľkým prekvapením. Za mesiac august sa Wuling Hong Guang MINI EV totiž stal najpredávanejším elektromobilom na čínskom trhu, keď sa predalo 15 000 kusov, informuje agentúra Reuters.

Mini-elektromobil, ktorý je na trhu len od júla, pritom pokoril aj Teslu Model 3 (11 800 predaných kusov). A to tento sedan strednej triedy v Číne do príchodu Wulingu v podstate dominoval.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Podoba produkčného elektromobilu Dacia Spring bola zrejme odhalená
Ruský elektromobil Zetta s cenou od 5 200 € sa chystá do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. No neviem ale tá cena je až veľmi nízka. Tam sa muselo všade šetriť a dlhú životnosť určite nebude mať. Ale hlavne tá batéria je problém. To sa bude musieť nabíjať každý deň a batéria bude trpieť. Predpokladám že žiadny systém na udržanie optimálnej teploty batérie tam určite nebude. Takže dva tri roky a celé to môže ísť do šrotu. Bohužiaľ tadiaľto cesta nevedie. Akurát to spôsobí že ľudia si ešte viac budú myslieť že elektromobil je nepoužiteľná hračka.

  2. No neviem, ale mne v tretom najvacsiom meste slovenska by stacilo nabijat raz do tyzdna pri tom dojazde. Nech obcas viac, tak povedzme 70 nabiti do roka, to by mi bat vystacila na roky. A pri cene celeho auta vo vyske tretiny ceny baterie do Up/Citygo nebude problem kjupit novu ci cele auto po par rokoch.

    • Lenže ten teoretický dojazd nedosiahnes skoro nikdy. Plus najlepšie pre batériu je od dvadsať do osemdesiat percent takže znova klesá dojazd. A hlavne sú to ceny po prepočte takže tu oveľa viac. Hlavne dvojročná záruka dosť zvýši cenu. Sám často nakupujem v Číne ale nikdy nejdem len po najnižšej cene. Proste za kvalitu a úžitkovú hodnotu sa platí.

    • Dľžka tak 4100mm, bez všetkých tých elektronických výchytáviek, kufor okolo 400 l, dojazd 400 km a cena od 11000 € – 15000 € a ludia by si to kupovali bez dotácií.

Pridajte komentár