Cenovo dostupný elektrický model Citroen Ami sa už predáva na prvom trhu, a to v domovskom Francúzsku. Výrobca aktuálne informuje, že za krátku dobu si jeho novinka stihla získať viac ako 1 000 zákazníkov. Zrejme aj vďaka zaujímavej cene či možnostiam dlhodobého prenájmu.
Citroen Ami je 2-miestny mestský elektromobil, ktorý je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia. Jedinou podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice – európsky priemer je pritom 16 rokov. Rozmermi 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška) a priemerom otáčania 7,2 m je ako stvorený do mestskej džungle.
Hmotnosť 485 kg (425 kg bez batérie) umožňuje použitie menej výkonného elektromotora (6 kW) na zabezpečenie dostatočných „mestských“ jazdných vlastností (napr. maximálnej rýchlosti 45 km/h) a li-ion batérie s nízkou kapacitou (5,5 kWh) na zabezpečenie dostatočného „mestského“ dojazdu 70 km. Na nabitie batérie pritom postačí bežná zásuvka, v rámci ktorej trvá nabíjanie 3 hodiny.
Čo cena?
Citroen pri predstavení elektromobilu Ami sľuboval cenu pre francúzsky trh vo výške 6 000 €, vrátane tamojšej dotácie (900 €). Oficiálna webová stránka francúzskeho zastúpenia značky prezrádza, že tento sľub aj splnil. Dostupné sú aj drahšie verzie, ktoré sa však líšia iba dizajnovými doplnkami exteriéru. Ich cena sa pohybuje v rozmedzí 7 300 až 8 260 € bez započítania tamojšej dotácie.
Dlhodobý prenájom
Zaujímavá je aj možnosť dlhodobého prenájmu na 4 roky, kedy je potrebné za základnú verziu najskôr zaplatiť 3 541 € a následne platiť mesačný paušál vo výške 19,99 €.
Existuje však množstvo možností dlhodobého nájmu, a to na obdobie od 24 do 48 mesiacov (ročný nájazd max. 10 000 km) s počiatočnou jednorázovou platbou od 0 do 3 541 € a mesačným paušálom od 19,99 do 181 €. Horeuvedená možnosť je však celkovo najvýhodnejšia. Model je tiež prispôsobený pre bežný krátkodobý carsharing s minútovou (od 0,26 €/min), hodinovou (od 12 €/prvá hodina + od 6 €/ďalšie hodiny) či dennou tarifikáciou (od 40 €).
Citroen Ami nie je určený len pre domáci trh. Po Francúzku sa má dostať do Španielska, Talianska, Belgicka, Portugalska a Nemecka. Dúfajme, že potom bude expandovať aj na ďalšie trhy, vrátane Slovenska.
Zdroj: Citroen
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta s cenou od 5 200 € sa chystá do výroby
Citroen predstavil elektromobil s najvyšším „koncernovým e-CMP“ dojazdom
GM predstavil 4-miestny „čínsky“ elektromobil s cenou od 3 500 €
10 komentárov
kto si toto cudo za take prachy kupi, mali by ho hned zavriet za blbost… a gumovym kladivom po hlave…
Cena zaujimava, dizajn je taky aky je, ale co tak urobit normalnu verziu bez obmedzenia rychlosti 45km/h? Osobne trochu pochybujem o tom dojazde s tou bateriou, a by ma zaujimalo zrychlenie z 0 na 45 ci to da pod 10s…ale inak to je brzda na ceste aj v meste su 70kove useky a ide sa do kopcov…
Toto je pre vyvojarov a navrharov raj. Vraciame sa o 60 rokov dozadu. Nic netreba vymyslat… ved to vyzera ako auto z kolotoca…
alebo inymi slovami, skarede to je ako ciganske hracky…
Vy ste asi dobre mimo co sa týka dnešných cien. Niektoré e bajky sú drahšie ako toto a to aj vtedy si má kupujúci búchať po hlave? Existuje výrobca e bajkov ktorý má ceny od 5000 do 10 000 a viac tisíc euro a predávajú sa ako teplé rožky. To že si to vy nemôžete, alebo nechcete dovoliť nič neznamená, iný si to kúpia. Podľa mňa geniálne vozitko do mesta, alebo vyšší level pre ľudí, ktorý dochádzali do práce na s-pedelecu a chcú dobrú poveternostnú ochranu.
70 kilometrov dojazd…ked ho kupim zene na Liptov, tak v zime realny dojazd 20 km ?
A co sa tyka toho vodicaku….to nemyslia vazne !!!! ale ak to auticko nebude jazdit po cestach…tak potom ano 🙂
Neklam, na Liptove na take nemas
Mluvte si o něm co chcete,já ho chci!
To je nejaké čudné auto.no nekúp to.
Ďakujem za info kúpim ho keď našetrím mám 12